Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:11:14
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door J. Moors
Vandaag om 17:57:53
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 17:49:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 17:45:27
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:17:39
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 17:03:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Conrat door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:02:13
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door saskia
Vandaag om 16:23:40
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
Vandaag om 15:27:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 15:01:28
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 07:47:37
  

Auteur Topic: probleem met lima loc  (gelezen 2556 keer)

Tijs Ruiter

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
  • Ermelo
    • treinspotten.nl
probleem met lima loc
« Gepost op: 05 January 2008, 18:18:27 »
hallo
ik heb vandaag een mooie NS 1200,berlijns blauw opgehaald (lima) met het huisnummer 1220
nou had ik al een 1200 (ook lima) met (je raad het al  ::) ) het zelfde nummer 1220  :-| (ik weet het DOM!!  :()
nou,goed...
wat moet ik er mee doen? moet ik een van de 2 omnummeren? graffiti transfer over het nummer heenplakken?
maar mijn grootste probleem is eigenlijk de voorkant,daat staat het nummer ook,maar met een reliëf,dit zou ik dan moeten wegschuren,maar dan zitten de buffers in de weg

kortom,weer een hoop gelazer in ermelo :-|
ik hoop dat jullie mij helpen,want zelf zou ik het echt niet weten...

alvast bedankt

tijs

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re: probleem met lima loc
« Reactie #1 Gepost op: 05 January 2008, 18:30:30 »
je kunt het ook negeren.

Tijs Ruiter

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
  • Ermelo
    • treinspotten.nl
Re: probleem met lima loc
« Reactie #2 Gepost op: 05 January 2008, 18:34:11 »
ja,maar ik wil wel graag realistisch rijden...

tijs
« Laatst bewerkt op: 26 January 2008, 12:06:43 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 984
Re: probleem met lima loc
« Reactie #3 Gepost op: 05 January 2008, 18:38:06 »
Ruil deze tegen 1 met een ander nummer, of nummer m om. Zou je de nummers niet weg kunnen halen door terpetine en een wattenstaafje ofzo? Wel een tijdrovend klusje hoor  ;D
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2602
Re: probleem met lima loc
« Reactie #4 Gepost op: 05 January 2008, 18:39:26 »
Philotrain heeft geetste messing nummer- en fabrieksplaten voor de 1200, nummers 1219 en 1225. Catalogusnummer is 870/30006. Kijk maar even op www.philotrain.nl
Je kan die nummers over de bestaande heenplakken en de fabrieksplaten op de neus. Het relief op de bufferbalk kan je wegschuren en dan met afwrijftransfers een nieuw nummer samenstellen en opbrengen.
Als je dan toch bezig bent: waarom niet gelijk een setje slangen en koppelingshaken om op de bufferbalk aan te brengen?

Ton

Marc Riswick

  • Offline Offline
  • Berichten: 1029
    • Stuyteweg
Re: probleem met lima loc
« Reactie #5 Gepost op: 05 January 2008, 18:40:08 »
Het nummer op de bufferbalken heb ik meestal met een scherp mesje weggesneden. De bufferbalken even met een kwastje weer op kleur brengen en met wrijfletters een nieuw nummer erop.

Marc

NB dat kan ook op de zijkanten, er zijn messing nummerplaten te koop met andere nummers.
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

Tijs Ruiter

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
  • Ermelo
    • treinspotten.nl
Re: probleem met lima loc
« Reactie #6 Gepost op: 05 January 2008, 18:47:07 »
Het nummer op de bufferbalken heb ik meestal met een scherp mesje weggesneden.

oke,maar het lijkt me dat de buffers dan in de weg zitten?

(iedereen bedankt voor de goede reacties)

ik sta nog steeds open voor ideeen  ;D

tijs

Marc Riswick

  • Offline Offline
  • Berichten: 1029
    • Stuyteweg
Re: probleem met lima loc
« Reactie #7 Gepost op: 05 January 2008, 18:50:08 »
Op de bufferbalken gebruik ik een scalpel, die is zo klein dat de buffers niet echt in de weg zitten, op de zijkant heb ik een scheermesje gebruikt.

Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2602
Re: probleem met lima loc
« Reactie #8 Gepost op: 05 January 2008, 19:22:19 »
Het grove wegsnijden van het nummer op de bufferbalk kan je met een scalpel doen. Daarna kan je het afwerken met een reepje fijn schuurpapier dat je om een cocktailprikker wikkelt, op een stokje plakt o.i.d. Voorzichtig werken, dan kan je makkelijk tussen de buffers door. Omdat het allemaal klein is - het gereedschap en het oppervlak waarop je werkt - moet je wel het nodige geduld opbrengen.

Ton

Tijs Ruiter

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
  • Ermelo
    • treinspotten.nl
Re: probleem met lima loc
« Reactie #9 Gepost op: 05 January 2008, 21:49:59 »
oke,bedankt iedereen
ik weet al wel welke ik ga 'bewerken',dat word de geel-grijze
ik denk dat ik voor omnummeren ga,maar ik twijfel nog
ik vind het toch heel wat om op zo'n mooie loc graffiti aan te brengen  :-[

of ik het misschien beter om hem te verkopen/ruilen?
ik ben niet iemand die graag het 'mes' in zijn loc zet... ;D
ik heb tot dusver nog geen ervaring met modellen omnummeren/transfers enz.

tijs

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re: probleem met lima loc
« Reactie #10 Gepost op: 05 January 2008, 22:02:01 »
uh ja, alleen heeft lima alleen de 1220 uitgebracht. (afgezien van de ACTS-versie)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5363
  • Team Mitropa - OHMB
Re: probleem met lima loc
« Reactie #11 Gepost op: 13 February 2008, 12:38:07 »
De witte 1220 cijfers gaan er af met foamcleaner (voor glas etc) even inspuiten en de verf is er al af zonder de rest aan te tasten. Geldt trouwens ook voor blauwe banen op de eerste hondekoppen en ns logo's
RETROBAHN A.G.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: probleem met lima loc
« Reactie #12 Gepost op: 13 February 2008, 15:35:23 »
Als ik jou was, zou ik de blauwe omnummeren. De bufferbalk daarvan is rood, terwijl de rest blauw is. Als je die opnieuw schildert zie je dus ook geen kleurverschil. Als je bij de geel/grijze de balk opnieuw schildert, zie je altijd wel wat verschil omdat de rest ook grotendeels grijs is. Als je de blauwe onderhanden neemt, hoef je trouwens ook geen nummer op de zijkant te verwijderen maar plak je een nieuw nummerschild op de oude.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom