nieuwe aanwinst van afgelopen week.2x trix 22357 . De ene met de orginele trix kap met nummer 2558 en de andere metde marklin kap met nummer 2551.Rob
Vandaag binnen van 'Marktplaats' : De echte Arend met rijtuigjes in HO, een attractief (plastic) setje wat ter gelegenheid van 150 jaar spoorwegen was uitgegeven. Ik was eerst van plan het locje electrisch te maken, maar het setje is nog zo mooi origineel in doos (met alle decals nog op sheet) dat ik het maar als dummy ga opstellen bij m'n museum.Ik heb dit setje zo nog nooit gezien, weet iemand hoeveel er destijds zijn gemaakt?Groeten, Bessel
Dat wil ik ook wel. Moet ik dus een märklinist zien te vinden die een trix kap wil. Of zijn er betere ideën?Gerard.
Henk,Ik zou de bij de 1200 de moror loshalen en de 6700 lekker het werk laten doen. Dat scheelt een hoop kabaal.
Heel heeel veel zijn er van gemaakt in 1989. Later werden zij aangeboden door Het NSM voor 10 gulden en door Spoorcuriosa voor 7.50 gulden per bouwpakket.Hieronder de advertentie uit Railhobby van 1989.De Openingstrein met Aren en SnelheidSK
Dat was ik ook van plan en ga ik ook nog wel eens proberen. Maar de 1200 is zo zwaar dat het een behoorlijk deel van de trekkracht van de 6700 zou opsouperen.De 1200 heeft dat gewicht overigens zelf nodig om nog enige trekkracht op de baan te brengen. Ik heb mijn exemplaar zonder de metalen kap geprobeerd en hij slipte zelfs zonder wagens aan de haak door.Na enig programmeren verloopt de samenwerking tussen de locs verrassend goed.