Google+
Doel:€250.00
Donaties:€9.65

Per saldo:€-240.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 14-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuws over oud spul in Colombia door fc_del_nordeste
Vandaag om 04:43:07
Ferrocarril del Nordeste in Colombia door fc_del_nordeste
Vandaag om 04:18:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:03:22
CONTRANS; een werkende containerkraan in H0 door ex-DR V100
Vandaag om 02:34:56
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door NS264
Vandaag om 00:12:19
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door IJsselsteyn
Vandaag om 00:08:07
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Erwin Schuurman
Vandaag om 00:05:20
Raadplaatje door Klaas Zondervan
20 juli 2018, 23:58:18
De toekomst van de modelspoorhobby door jakeman
20 juli 2018, 23:21:46
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
20 juli 2018, 23:20:24
Conrad wisselaandrijving, geschikt voor Peco Elektrofrog? door NTeering
20 juli 2018, 23:13:12
Westlandbaan door René 4312
20 juli 2018, 23:09:28
Keerlus, of niet keerlus...dat is de vraag. door 72sonett
20 juli 2018, 23:08:31
Dachbodenheim in N - zijlijnstation door NS264
20 juli 2018, 23:05:56
Fleischmann locomotief hapert /trekt niet op door St00mboy
20 juli 2018, 23:04:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
20 juli 2018, 22:52:49
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
20 juli 2018, 22:47:26
Depot door Christoph
20 juli 2018, 21:47:16
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door Tulpendaal
20 juli 2018, 21:38:34
Roco 1600 HUSA: ledverlichting aanpassen door Fritsprt
20 juli 2018, 21:33:20
Roco 2418 pimpen (zwaailicht, rangeerlicht, schakelbaar sluitlicht) door johanw
20 juli 2018, 21:11:44
Baan in Los Angeles door AndrevdG
20 juli 2018, 20:32:27
  

Auteur Topic: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)  (gelezen 667 keer)

MDK193

  • Offline Offline
  • Berichten: 1695
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #15 Gepost op: 31 mei 2018, 15:59:33 »
Die is er al: de Fleischmann uitvoering, die ook nog eens de juiste is (want hetzelfde nummer). Ik heb hem af fabriek als SSN lok. De Märklin lok is van een andere versie met o.m. binnenliggende deur naar het maschinistenhuis en zou dus onjuist zijn als SSN lok.

Uhuh, die heb ik ook al liggen. Maar nog eens om te bouwen naar Faulhaber. Misschien ook wel genoeg. Terug naar Marklin

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3055
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #16 Gepost op: 31 mei 2018, 17:28:53 »
Er is in deze een ander 'probleem'  de 2-railer wil geen 'Marklin' (alias Trix) kopen, tenzij het echt niet anders kan!
Het is natuurlijk niet voor niets zo gegroeid dat er bijna geen NL spul meer in Trix verschijnt. De discussie wordt achter de schermen echter wel gevoerd, maar wegens de aantallen die men denkt te gaan verkopen, toch vaak weer besloten het niet voor Trix uit te brengen. Het heeft gewoon geen zin, men blijft er mee zitten.

Voor wagens is er assen omruil en geldt dit deels maar, al is het wel zo dat het daar natuurlijk ook voorkomt.

Ik denk dat eerder geldt: De 2-railer wil geen modellen die niet op schaal zijn, die te duur zijn of niet gedetailleerd genoeg (uitzonderingen daar gelaten). Märklin heeft daardoor een imago gekregen van een koppig en elitair merk. Als Märklin van dat imago af kan komen, is er op de 2-railmarkt echt wel weer kans.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3233
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #17 Gepost op: 31 mei 2018, 17:43:25 »
Ik denk weer anders :) Als Marklin straks een mP uitbrengt met een hele mooie stille motor dan zouden heel veel modelspoorders die ook willen hebben (*). Als Marklin echter gewoon het oude model opnieuw uitbrengt inclusief koffiemolen (**), dan denk ik dat heel veel mensen zullen zeggen "Zie je wel, typisch Marklin".


(*) Marklin heeft onder Trix de 2-rail versie uitgebracht van de Reeks 13 van de NMBS. Die heeft een hele krachtige maar stille motor. Ik had zelf eerst ook mijn twijfels maar na een demonstratie in de winkel was in om :)

(**) Zie bijvoorbeeld de Trix Re 4/4 Cargo. Prachtig om te zien maar wat minder om te horen.

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1031
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #18 Gepost op: 31 mei 2018, 18:07:51 »
De Hamo mP moet eerst warm rijden voordat hij goed reageert op een analoge baan. Het digitaliseren is ook niet standaardwerk. (Eigen ervaring) Dan heb ik nog niet over hét geluid uit de motor. Oude Blokkendoos van Roco maakt ook herrie.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

lid van Railclub Utrecht en Fremo

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 808
  • RF 561-03
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #19 Gepost op: 31 mei 2018, 19:39:50 »
Even wat commentaren gelezen en de kern van t verhaal is toch duidelijk!

Niet doen of Marklin elitair, niet op schaal enz. is en dat dat hun probleem is. Dat is niet zo. Marklin heeft zelf door de ‘ski’ uit te vinden een eigen klantenkring opgebouwd en uitgebouwd. Hun koers daarop aangepast en vind je het nix laat je het toch staan.
Net zoals Fleischmann, Roco en Piko hun eigen klantenkring hebben en daar hun koers op bepalen. En allen proberen de klant te verleiden door 2rail en 3rail modellen aan te bieden. Ze zijn allemaal wel een keer in financiële problemen beland, er weer uitgekomen. Piko kopieert graag de blijkbaar goede marketing en materiaal verpakking van Marklin.
Dus zo gek is het blijkbaar toch niet wat Marklin doet.

Belangrijkste is toch dat er voor iedereen wat wils te koop is en blijft!

Inderdaad back to Marklin nieuws. Vind je het niet interessant kun je het gewoon overslaan  ;D

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 622
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #20 Gepost op: 31 mei 2018, 22:15:42 »
Frankrijk is een echt 2-rail land. Men is daar altijd zeer kritisch op Mätrix. Maar over de nieuwe 241A stoomloc is men daar nu razend enthousiast. Je leest op de fora bijna alleen maar lovende kritieken en het model is zwaar uitverkocht. Het kan dus wel.

Bastaard

  • Offline Offline
  • Berichten: 3064
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #21 Gepost op: 01 juni 2018, 00:32:18 »
Geen vraag voor Marklin 2 rail, euhh Koploper was onder de Trix naam binnen no time uitverkocht  (y)
Wat is dan de reden dat Marklin geen of weinig 2 rail maakt, is het niet een idee dat Marklin zelf overstapt naar 2 rail? ;D
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 808
  • RF 561-03
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #22 Gepost op: 01 juni 2018, 08:30:07 »
En die laatste Trix Koploper was aangekondigd en is niet doorgegaan vanwege te weinig belangstelling  :-X

Het waarom hoeven we niet verder uit te diepen dat is zo ook wel duidelijk voor iedereen.
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2018, 08:32:00 door Brigitte »

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 355
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #23 Gepost op: 01 juni 2018, 08:38:11 »
Hallo

2-railers zijn goed in het benadrukken waarom märklin te duur, ongedetailleerd, niet op schaal, ja zelfs geen modellen zijn.
Ondertussen vragen ze zich dan af waarom er van dit merk niks voor 2-rail verschijnt.

De redenen geven ze echter zelf steeds aan; te duur, ongedetailleerd, niet op schaal....
Niet zeuren dus ;)

Bart

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3055
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #24 Gepost op: 01 juni 2018, 08:42:04 »
Even wat commentaren gelezen en de kern van t verhaal is toch duidelijk!

Niet doen of Marklin elitair, niet op schaal enz. is en dat dat hun probleem is. Dat is niet zo.
Beetje vreemd om in de gebiedende wijs te spreken. Als ik vind dat Märklin elitair of arrogant is, mag ik dat gewoon hier schrijven. Gelukkig! Dan vind ik het vreemd dat jij naar een aantal reacties ineens de kern van het verhaal gaat bepalen.

Marklin heeft zelf door de ‘ski’ uit te vinden een eigen klantenkring opgebouwd en uitgebouwd. Hun koers daarop aangepast en vind je het nix laat je het toch staan.
Märklin heeft zeker een eigen klantenkring en misschien wel de meest hechte. Ik vraag me soms wel af wat de houdbaarheidsdatum daarvan is. Door aan de ene kant een hechte klantenkring te hebben, sluit je een andere klantengroep uit. De vraag is welke groep het eerste zo klein wordt dat de marktpotentie onvoldoende is.

Piko kopieert graag de blijkbaar goede marketing en materiaal verpakking van Marklin.
Dus zo gek is het blijkbaar toch niet wat Marklin doet.
Alsof de marketing en verpakking het enige is, wat de klant doet besluiten een model te kopen. Hier ga je wel heel kort door de bocht. Ik vraag me overigens af wat er zo goed is aan de marketing van Märklin en wat Märklin dan onderscheidt van andere merken... ???
Hetzelfde geldt voor de verpakking. Wat maakt Märklin dan zo uniek in hun verpakking??

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #25 Gepost op: 01 juni 2018, 09:13:11 »
Hetzelfde geldt voor de verpakking. Wat maakt Märklin dan zo uniek in hun verpakking??

Dat ze zo lekker duidelijk herkenbaar zijn en ik dus 3/4 van de beurshandelaren zo voorbij kan lopen omdat er alleen maar witte dozen liggen.

Groeten Edwin.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17337
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #26 Gepost op: 01 juni 2018, 09:20:10 »
Dat je een schoenlepel nodig hebt om een model uit de verpakking te wurmen?

Verder denk ik dat Brigitte een aardig beeld heeft van de uiteenlopende klandizie.
Zo lang de Motorpost - daar ging het over - een ingekort model met koffiemolen blijft, is een Trix-uitgave een onzeker avontuur.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Arkadas

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #27 Gepost op: 01 juni 2018, 09:22:44 »
Het grappige is juist dat ik de ski een geweldige uitvinding vindt. Ik kan zonder problemen banen leggen met lussen zo veel als ik wil, zonder truukjes uit te hoeven halen met de stroom kring. Dat is voor mij de reden om voor marklin te kiezen. Maar kies ik voor de marklin modellen? nou niet perse, ik eet mee van alle merken, in prijs en kwaliteit verhouding en aanbod. Dat is het mooie van de situatie die er nu is.

Mischien is het wel hun unieke selling point alleen 1:100 modellen te maken, zodat je nog een beetje je trein lengte op je zolderbaantje kan hebben.

Tuurlijk is er genoeg aan te merken, net als op elk ander merk (bv dumping roco modellen) of modellen die voor drie rail gemaakt zijn, maar voor geen meter rijden.

Ik mis bijvoorbeeld, in de rails een moderne beton dwarsligger versie  ;D

Maar om nou alles af te branden, omdat een merk niet doet wat jij wil.....

Groet,

Arkadas
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2018, 09:24:55 door Arkadas »

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3076
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #28 Gepost op: 01 juni 2018, 09:24:13 »
En dan bij deze weer het vriendelijke doch dringende verzoek dit draadje te gebruiken waarvoor het bedoeld is: nieuws over Märklin.

Verschillen tussen Märklin en andere Marken, of andere berichten gaan vanaf nu resoluut de digitale kliko in.

Gr, Bert
Team moderatoren

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 560
Re: Märklin, tweerail (was Märklin 2018)
« Reactie #29 Gepost op: 01 juni 2018, 09:52:07 »
Oost of westduitse marken? ;D

Gr Hans