Google+
Doel:€250.00
Donaties:€29.30

Per saldo:€-220.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Egyptisch smalspoor ( 0e ) door Wim Vink
Vandaag om 08:14:33
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door MOVisser
Vandaag om 08:11:11
Update: baan in de tropen door MOVisser
Vandaag om 08:01:33
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 07:56:19
Baan in Los Angeles door Sandopie
Vandaag om 07:44:46
Arduino Mega 2560, voor spoorwegoverweg met fotocellendetectie door NS264
Vandaag om 01:05:28
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 00:17:45
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Pinkelpa
Vandaag om 00:00:45
Raadplaatje door Klaas Zondervan
20 juni 2018, 23:57:00
Hoe frosted ultra detail (shapeways) schoonmaken voor schilderen? door Joran
20 juni 2018, 23:50:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 juni 2018, 22:56:29
DE 64/6500 verbouwde varianten in model door Taigagaai
20 juni 2018, 22:28:15
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Falkenberg
20 juni 2018, 22:27:01
LSModels 2018 door André82
20 juni 2018, 22:19:45
Piko Railjet, ingebouwde decoder wordt te warm? door ivanzon
20 juni 2018, 22:15:51
Frans diorama 1:48 door Scratchbuilt
20 juni 2018, 22:14:35
BNLS-Module: Brandland door Spoortief
20 juni 2018, 21:37:58
Tramstraat in Waterland in H0m door Jelmer
20 juni 2018, 21:16:54
  

Auteur Topic: HTM 250er serie in messing  (gelezen 4048 keer)

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1966
  • Westlandbaan
Re: HTM 250er serie in messing
« Reactie #75 Gepost op: 10 juni 2018, 09:10:42 »
Goedemorgen

Vanochtend eens in alle rust het hele draadtje doorgelezen, daar is werkelijk een hoop info naar voren gekomen.

Nu terug naar mijn model en sommige van mijn onbegrepen bemerkingen:
Op de vensterdelen aan de zijkant zijn 2 kleine puntjes die in 2 gaten in het dak komen. Hier op de foto te zien als die 2 buitenste bij het gat in de midden.
Als het dak niet gebogen wordt in de lengte richting dan passen deze gaatjes en de puntjes niet opklaar. Het scheelt ongeveer 2mm. Dus is de ets gedacht voor een lichte kromming in de lengte.
Die heb ik gisteren geprobeerd erin te krijgen. Door op een ronde ijzer stuk te buigen. Daarvoor heb ik ook nog een kleine middenlijn in de lengte gekrast, zodat ik in de midden blijft. Nu past hij in op de zijkanten zonder dat de zijkanten schuin staan.



Gr. Joke
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2018, 09:13:44 door Tulpendaal »

Okke

  • Offline Offline
  • Berichten: 200
    • spoor nul blog
Re: HTM 250er serie in messing
« Reactie #76 Gepost op: 10 juni 2018, 18:14:35 »
Hallo,

Nog even wat extra foto's gemaakt van de 294. Ik had het boeiboord er vorige week afgehaald dus je kan precies zien hoe de bolling van het lage dak zit, conform de tekening die ik al eerder geupload had.




Okke

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1966
  • Westlandbaan
Re: HTM 250er serie in messing
« Reactie #77 Gepost op: 10 juni 2018, 20:19:17 »
Wouw,
Die fotos zijn werkelijk interesant, dan krijg weer zin om met styreen te bouwen of zoals scheepsbouw direct uit hout (y)
Is nog een rechte bolling in kop van de tram, en vooral de zijstukken zijn nu ook duidelijk. Hartelijk dank voor de moeite,  (y)

Gr. en prettige week,
Joke

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5060
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: HTM 250er serie in messing
« Reactie #78 Gepost op: 12 juni 2018, 08:31:46 »
Zo hee, die foto's zijn inderdaad interessant. Voor mij uit een ambachtelijk oogpunt gezien. Wat ze indertijd al niet deden voor een bepaald ontwerp. Dat ziet er arbeidsintensief uit. Vraag me af of bij het ontwerpen is nagedacht over de complexiteit van al die rondingen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.