Google+
Doel:€250.00
Donaties:€29.30

Per saldo:€-220.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Egyptisch smalspoor ( 0e ) door Wim Vink
Vandaag om 08:14:33
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door MOVisser
Vandaag om 08:11:11
Update: baan in de tropen door MOVisser
Vandaag om 08:01:33
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 07:56:19
Baan in Los Angeles door Sandopie
Vandaag om 07:44:46
Arduino Mega 2560, voor spoorwegoverweg met fotocellendetectie door NS264
Vandaag om 01:05:28
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 00:17:45
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Pinkelpa
Vandaag om 00:00:45
Raadplaatje door Klaas Zondervan
20 juni 2018, 23:57:00
Hoe frosted ultra detail (shapeways) schoonmaken voor schilderen? door Joran
20 juni 2018, 23:50:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 juni 2018, 22:56:29
DE 64/6500 verbouwde varianten in model door Taigagaai
20 juni 2018, 22:28:15
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Falkenberg
20 juni 2018, 22:27:01
LSModels 2018 door André82
20 juni 2018, 22:19:45
Piko Railjet, ingebouwde decoder wordt te warm? door ivanzon
20 juni 2018, 22:15:51
Frans diorama 1:48 door Scratchbuilt
20 juni 2018, 22:14:35
BNLS-Module: Brandland door Spoortief
20 juni 2018, 21:37:58
Tramstraat in Waterland in H0m door Jelmer
20 juni 2018, 21:16:54
  

Auteur Topic: Atlas Herbrand motorisering  (gelezen 411 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5060
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Atlas Herbrand motorisering
« Gepost op: 17 mei 2018, 18:22:44 »
Zo'n projectje dat ik ook al lang eens wilde doen en af en toe aan kon werken is nu ook klaar: de motorisering van de Herbrand tram van Atlas. Ik had gezien dat het dezelfde asafstand had van mijn Backer & Rueb trammetjes, dus was alleen een nieuw dekseltje voor de aandrijving nodig. Maar goed, aandrijving heeft toen ook nog een hele revisie gehad en is nu geheel van messing met die 3d geprinte deksel. De motor steekt blijft heel mooi onder de ramen, maar da's gewoon geluk hebben. Ik wil er nog een keer licht inbouwen met werkende koplampen, maar dat komt later.

Om de aandrijving te monteren moet in de bodemplaat gefreesd worden. Ik heb niet echt een frees, dus ik ben het met de boor en vijl te lijf gegaan. Daarna met diamantboortjes de onderkant van de kast uitgehold. Om lekker te kunnen werken heb alle onderdelen van de bodemplaat gehaald en later de bodemplaat opnieuw gespoten.





<a href="https://www.youtube.com/v/MEfDjFaV4fE" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/MEfDjFaV4fE</a>
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

RobK

  • Offline Offline
  • Berichten: 172
    • Blog: Eiland Waan (el. tram in 0)
Re: Atlas Herbrand motorisering
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2018, 20:36:30 »
Dat rijdt als een tierelier, Sven! Mooi dat je nog door de ramen kan kijken.
Spoornuller - normaalspoor, meterspoor, tram en stoomtram * Blog: Het Eiland Waan en andere trammodelbouw 1:45