Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 22:52:56
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Ronzol
Vandaag om 22:25:58
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:25:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:04:19
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
Vandaag om 22:00:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
Vandaag om 21:59:16
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:47:59
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Eric B
Vandaag om 21:46:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:46:22
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:17:04
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 21:08:27
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Noordster
Vandaag om 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
Vandaag om 20:31:18
Line-up foto's van modellen door Jeroen95
Vandaag om 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
Vandaag om 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
Vandaag om 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 19:58:39
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
  

Auteur Topic: Roco 1100 met botsneus  (gelezen 223708 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #270 Gepost op: 01 November 2008, 19:36:16 »
Yep, ook op de site van Nico Spilt zie ik genoeg 1100 lokjes met wit licht.

DelticPower

  • Offline Offline
  • Berichten: 248
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #271 Gepost op: 01 November 2008, 19:41:50 »
Sven en mantaray hebben gelijk, de eerste botsneuzen hadden hele felle witte verlichting. Voor de machinisten een verademing, konden ze ook eens wat zien ipv met die gloeiende spijkers. Toch bleek er verwarring te ontstaan bij de baanwerkers, die nu geen verschil meer zagen tussen een lok en de machines van W en W. Dus heeft men bij NS er weer gele lampen in gezet.
Groeten van Jan
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.

piet post

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #272 Gepost op: 01 November 2008, 19:45:41 »
welke rijtuigen passen bij de verschillende botsneuzen? Als ik goed zie, is dat bij Roco maar weinig.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #273 Gepost op: 01 November 2008, 19:49:05 »
Dus kort samen gevat bevat de loc maar 3 foutjes, waarvan 1 echt stom is te noemen.

dus al met al een redelijk goeie loc voor een redelijke prijs.

Er zijn fabrikanten die grovere fouten maken, en dan praat ik vooral over de technische kant.

Jos.
« Laatst bewerkt op: 01 November 2008, 19:58:18 door J. Beckers. Reden: foutjes verbeterd »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22628
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #274 Gepost op: 01 November 2008, 19:57:01 »
Vind ik ook.
Leuk om de discussie te volgen, maar in dit geval was in galop naar de winkel gegaan, indien ik iets met tijdperk 4 had gehad.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Harry62

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #275 Gepost op: 01 November 2008, 20:16:19 »
Hier een paar plaatjes van de 1103 gemaakt in Zwolle op 6 augustus 1981.




En inderdaad geen sierstrippen op de deuren. Ook de 1121 had dat niet.  En wie het helemaal goed wil doen kan ook nog de stangen naast de deuren blauw maken en de kranen op de kopwand geel.

Groeten Harry.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5481
  • Modelspoor is emotie...
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #276 Gepost op: 01 November 2008, 20:20:08 »

En inderdaad geen sierstrippen op de deuren. Ook de 1121 had dat niet.  En wie het helemaal goed wil doen kan ook nog de stangen naast de deuren blauw maken en de kranen op de kopwand geel.

Groeten Harry.

Bij deze dus de huiswerkopdrachten voor de nieuwe eigenaars. Maar apropos: in het bovenste frontsein zie ik volgens mij toch wel een GELE lamp zitten, dus dat zou betekenen, dat er bij de huiswerkopdracht ook nog wat extra vergeling komt...

Grn, WT
Tbinnebarretije…

sneek

  • Online Online
  • Berichten: 3874
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #277 Gepost op: 01 November 2008, 20:26:37 »
het geneuzel over de verlichting hier zal zijn reden hebben liggen in het feit dat er zilverkleurige grote reflectoren in de lamphuizen van de botsneus zaten.  Het gloeilampje op zich was toch echt geel (85W steekfitting om exact te zijn). Die gele pit in combinatie met de grote reflectoren bij daglicht gaf een witzweem aan de uitstraling van de frontseinen. Maar geloof me nou maar, de NS elocs hadden echt geelkleurige frontseinen.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #278 Gepost op: 01 November 2008, 20:35:16 »
Resumé: de Hamo kan met pensioen, deze ziet er ondanks de kleine aanmerkingen gewoon goed uit! (Slaat live z'n spaarvarken aan stukken en gaat meteen ff shoppen van de week) ;D
RETROBAHN A.G.

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
  • gevorderd beginner
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #279 Gepost op: 01 November 2008, 20:36:27 »
heeft de nieuwe loc ook sluitseinen?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #280 Gepost op: 01 November 2008, 20:37:29 »
Nope, was al bekend.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #281 Gepost op: 01 November 2008, 20:39:34 »
Zijn die sluitseinen dan nodig, die zijn alleen van toepassing als de 1100 alleen rijdt, of een sleep 1100en in opzending hebt.

En bij een getrokken trein werken die hoge sluitseinen alleen maar storend.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #282 Gepost op: 01 November 2008, 20:40:07 »
Nou, kom op met die geel-grijze !  ;D

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #283 Gepost op: 01 November 2008, 20:41:45 »
laat maar komen die hap, mn trix ligt al bij het schroot.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Sven Kerkvliet

  • Gast
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #284 Gepost op: 01 November 2008, 20:50:19 »
het geneuzel over de verlichting hier zal zijn reden hebben liggen in het feit dat er zilverkleurige grote reflectoren in de lamphuizen van de botsneus zaten.  Het gloeilampje op zich was toch echt geel (85W steekfitting om exact te zijn). Die gele pit in combinatie met de grote reflectoren bij daglicht gaf een witzweem aan de uitstraling van de frontseinen. Maar geloof me nou maar, de NS elocs hadden echt geelkleurige frontseinen.

Dag "Sneek",

Nee ik geloof je niet, althans niét dat dit vanaf het begin af aan zo was;
Ik weet 100% zeker dat de lampen daadwerkelijk fel WIT licht uitstraalden. Later is dan blijkbaar de witte gloeilamp in de lamp-unit  -zoals het hier uitgelegd wordt-  tegen een geel exemplaar uitgewisseld.

Daarbij nog even:
Het feit dat bepaalde bijdragen in dit draadje misschien niet zo direct van jouw gading zijn is nog lang geen reden om deze dan "geneuzel" te betitelen; zou jij ook niet bij jou bijdragen leuk vinden, toch??

Sven