Och, dan hoef je het ook minder te detailleren: je ziet het toch niet...
Aanbod en detaillering is N beter Als je op de langere termijn denk is N beter dan Z Ik heb zelf al soms moeite met schaal N ,ooit gedacht aan Z ben blij dat ik voor N gekozen heb
'Elk nadeel heb zijn voordeel' zei een groot filosoof een begenadigd voetballer ooit eens. Steyn
Ik heb een aantal spoor Z banen gemaakt of hersteld. Regelmatig rijdt ik met mijn Z modellen.Voorbeeld van een marklin Z baan projecthttps://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67340.msg3221622077#msg3221622077En een volledig zelf gebouwde baanhttps://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=69826.msg3221667934#msg3221667934Er zijn op dit moment veel ontwikkelingen en innovatie in spoor Z. Rokuhan uit Japan heeft een perfect plug and play railsysteem, technisch innovatieve loks en wagens etcMarklin is het hele Z programma aan het vernieuwen met nieuwe motoren en zeer fijn gedetailleerde modellen.Verder komen er steeds meer laser gesneden modellen met een hoge graad van detaillering.Kortom er gebeurt genoeg in Z. Het leent zich heel goed om een baan te maken waar het niet alleen om rails gaat maar ook om de scenery.Maar het is wel klein en licht, de modellen rijden heel goed , maar bijvoorbeeld rangeren kun je beter met grotere en zwaardere modellen doen en dus niet met schaal Z.
Centrales koop je bij elke modelspoorwinkel.Maar je hebt al een centrale. Waarom wisselen?Ik heb geen ervaring met de MS. Misschien heb je iets van een interface nodig.Maar kijk even in de koploper handleiding of deze bruikbaar is.Misschien dat andere gebruikers je hierop kunnen antwoorden.PS. als je iets citeert gebruik dan de citaat toets zodat duidelijk is dat je op een (deel van) een bericht reageerd. Dat maakt het leesbaarder. Nu lijkt het bij jouw tekst te horen.