Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Prutsert
Vandaag om 22:15:54
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 22:12:00
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 22:09:31
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
  

Auteur Topic: 2530 klonen in Uruguay  (gelezen 3599 keer)

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
2530 klonen in Uruguay
« Gepost op: 25 December 2007, 11:12:50 »
Nu de verschillende 2400 draadjes zo populair zijn kon ik natuurlijk achterblijven met mijn vraag over de 2530 klonen in Uruguay.




Zo zien ze er ook leuk uit vind je niet?

Foto's komen van deze site

Brand los als je informatie hebt, foto's, tips etc.

Hier een lijstje van de site's die ik ondertussen heb gevonden:

http://www.railfaneurope.net/pix/ne/Uruguay/pix.html

http://es.wikipedia.org/wiki/Ferrocarriles_del_Uruguay

http://fasur.tripod.com/visita_paysan.htm

http://gareth1494.fotopic.net/c1165883.html
« Laatst bewerkt op: 25 December 2007, 11:29:01 door Felix »

Dennis

  • Gast
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #1 Gepost op: 25 December 2007, 12:38:32 »
Is er in Uruguay geen Philotrain achtig bedrijfje ;D

Lijkt me leuk hoor zo`n model in de kast.

Groeten,
Dennis

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #2 Gepost op: 25 December 2007, 13:01:50 »
Citaat
De serie 2400 was niet speciaal voor de NS ontworpen. Locomotieven van dit model werden door Alsthom in het Franse Belfort in de jaren vijftig al geleverd aan spoorwegen in de toenmalige Franse koloniën en naar een aantal andere landen. De 2400-en werden gebouwd in 1954-1957. In dezelfde periode werd ook de serie 2200 afgeleverd.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/NS_2400

mvg,

Matthijs

arjen

  • Gast
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #3 Gepost op: 25 December 2007, 13:56:41 »
In Spanje is onlangs een boek uitgekomen waar deze hele Alsthom-familie uitgebreid in beschreven staat. De 25 exemplaren voor Uruguay waren de enigen met een 2530-cabine. Er zijn echter ook locs geleverd met een combinatie van lage huiven en (ongeveer) de standaard-2400-cabine, onder meer voor Kameroen en voor de Tharsis-mijn in Spanje.  Klonen van de standaard-2400 liepen in Frankrijk (Houillères du Bassin de Lorraine) en in Pakistan. Daarnaast zijn er locs met twee drieassige draaistellen gebouwd voor Colombia, met drie tweeassige draaistellen (vergelijk mDDM) voor Birma en Algerije, en hele reeksen smalspoor-vierassers die vrijwel overeenkomen met een 2400 zonder achterste huif.  Van dit type liepen er tientallen in Spanje, en in het boek ligt daar uiteraard de nadruk op. Grappig detail: er staan kleurenfoto's in van lichtblauwe diesels met lichtgrijs onderstel, zou Alsthom daarvoor dezelfde verf hebben gebruikt als bij de eerste 2400'en?


Titel luidt overigens: Locomotoras Diesel (VI) - las Francesas de vía estrechia (2a parte), geschreven en uitgegeven door Lluís Prieto Tur. Verschenen in de reeks Monografías del Ferrocarril als deel 23. ISBN 978 84 931318 4 5. Te bestellen via de NVBS (alleen voor leden) of via www.monffcc.com (de omslagfoto laat overigens een loc zien in weer een andere kleur blauw)


En misschien dat dit draadje nu maar naar de media-rubriek moet verhuizen  ;)

Arjen.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #4 Gepost op: 25 December 2007, 14:13:38 »
Het begint wel te kriebelen als je die Uruguayaanse plaatjes ziet. Verlept stationnetje, 2530 kloon en twee personenwagens. Aangenaam klimaatje... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #5 Gepost op: 26 December 2007, 20:16:27 »
Is wel een mooie kleurstelling lijkt op acts.
Voor grootspoorfoto's zie site

verzameldirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #6 Gepost op: 02 January 2008, 22:08:07 »
Het begint wel te kriebelen als je die Uruguayaanse plaatjes ziet. Verlept stationnetje, 2530 kloon en twee personenwagens. Aangenaam klimaatje... ;D

Wat belet je om daarheen te emigreren.  ???

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: 2530 klonen in Uruguay
« Reactie #7 Gepost op: 02 January 2008, 22:16:37 »
Kunnen museumbedrijven die destijds naast de 2530 viste er alsnog eentje terughalen en tot "Bisschop" verbouwen. Gezien de grote gelijkenissen lijkt me dat geen onmogelijke opgave.  ;D
Grtz!
Tedo