Ik was erbij toen Koos de kop lossneed van de bak en hem met een shovel van de bak afduwde. 80 te Mijdrecht, 9 juli 1985
Erg leuke foto's weer moet ik zeggen. Het blijft 'spannend', van die opgebroken lijntjes, waarvan je de contouren nog kunt terugvinden in het landschap. Ik mag zelf graag met google earth of microsoft maps kijken naar wat ik voor het gemak maar de restanten van de lijnen noem.MVGFrank
Hey Edwin:-)Alleen voor zwaardere transporten zoals de welbekende sloopconvooien reed de 2400, meestal vergezeld van een tweede 2400 of 2200, door naar Mijdrecht. De dagelijkse goederentrein reed dan gecombineerd met dit transport om het aantal kruisingen met de A2 zoveel mogelijk te beperken. De tweede loc behoorde achterop (of in) het convooi te lopen i.v.m. de te passeren bruggen in het traject. De tweede loc werd vermoedelijk meegestuurd om het rangeerwerk te vereenvoudigen, met alleen een loc voorop moest er eerst kopgemaakt worden in Uithoorn. Dan reed het convooi terug naar Mijdrecht en werd het te slopen materieel het terrein van Koek opgeduwd. Een goed voorbeeld hiervan was het transport van de elocs 1007 + 1009. Op het terrein zelf verplaatste Koek materieel met een op een DER 500- onderstel geplaatste hijskraan. Grtz, Marcel
Een op een DER 500 geplaatst hijskraan verplaatste de wagens???Foto's???Klinkt interessant Ries