Voor dat je een object gaat spuiten zorg dat je de techniek goed onder de knie hebt. Dus ga eerst oefenen op staande en liggende vlakken. oefen met verdunnen ,druk hoger of lager ,de afstand tov het object en zorg voor een schone stofvrije plek.mvg aad
Verf te dik. Hij is al droog als hij de wagon raakt. De verf vloeit niet.Had je die verf wel goed door geroerd voor je hem ging verdunnen?
Arnaud, je problemen kunnen liggen tussen te veel stof in je ruimte, te grote afstand tot het produkt (moet tussen 20 en 30 cm zijn) en het klima in de ruimte waar je spuit, te droog en de verf droogt al in de lucht - zandkorrel effect op je wagen. De principe voor het sprayen met Kleinspoor zijn hetzelfde als voor Vallejo. Van je orginele post ben ik er van uit gegaan dat je ervaring met airbrushen had. Anders zoek eens wat airbrush tutorials op bij jijbuis daar zijn er ook die alle mogelijke spuitfouten bespreken.Gr. Joke
Je zegt dat je het Kleinspoorpakket al een paar jaar hebt. De verf kan gewoon best te oud en dus onbruikbaar zijn. Die "stofjes" op je model kunnen zomaar stukjes verf zijn.Waarom gebruik je niet gewoon Vallejo verf? Ik doe daar ook alles mee. Veel beter voor het milieu, de gezondheid en veel prettiger om mee te werken. Sta wel te kijken van de droogtijden die worden genoemd. Een tweede laag gaat er bij mij al na vijf-tien minuten overheen. Je ziet wel of het droog is. Met een andere kleur zou ik ook geen 24 uur wachten, maar ik denk dat ik na een half uur al wel de volgende laag erop spuit. Met de kwast moet je langer wachten met drogen dan met de airbrush. Omdat je dikker verft, maar ook omdat je niet over de vorige laag heen strijkt. Niet dat dat feitelijk zou zijn (geen idee), maar mijn gedachten. Ik heb in ieder geval nooit meegemaakt met Vallejo dat een tweede laag ging mengen met de onderste laag of dat ie ging oplossen. Alleen maar met het gebruik van verschillende verfsoorten.