Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Station Roodeschool
door
HenkN
Vandaag
om 23:03:48
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:59:02
Raadplaatje
door
BrightonBelle
Vandaag
om 22:57:28
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025
door
VictorPM
Vandaag
om 22:21:37
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
1200blauw
Vandaag
om 21:58:07
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:15:08
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken
door
Jasperkc
Vandaag
om 21:07:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Donny95
Vandaag
om 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel.
door
NS264
Vandaag
om 20:33:47
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
iarnrod
Vandaag
om 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Karben
Vandaag
om 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Joz
Vandaag
om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts
door
AP3737
Vandaag
om 17:40:08
Chinese prut kabel
door
BrightonBelle
Vandaag
om 17:36:08
schok bij vertrek
door
saskia
Vandaag
om 17:21:53
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
tothebeach
Vandaag
om 16:26:30
Bouw Artitec Post T
door
gtw6016
Vandaag
om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
Vandaag
om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 15:26:50
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:47:50
Lokpilot 4 defect
door
henk
Vandaag
om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Karben
Vandaag
om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
R.C.Grootveld
Vandaag
om 14:24:58
Dat overkomt mij niet.
door
1200blauw
Vandaag
om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
janvanbemmel
Vandaag
om 11:32:40
Yet Another Servo Decoder
door
Karst Drenth
Vandaag
om 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4 (gelezen 5000 keer)
sneek
Offline
Berichten: 3862
Modelleisenbahner mit Volldampf
Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Gepost op:
20 December 2007, 00:10:07 »
Een leuk klusje is het omturnen van een jaren '50 Roco 2201 naar een loc uit de jaren zeventig (er staat tenslotte een revisiedatum 1979 op de loc...
). Houtense hekjes, nummer- en fabrieksplaten van TrainArt, zwaailichten en demper van een eerdere Roco-versie en natuurlijk een decoder waarmee omgekeerd L-frontsein, rangeersein en sluitsein schakelbaar zijn.
Een KleiNSpoor-NS vignet completeerd de transformatie naar een loc die klaar staat om de dieseltrek/duwtrein te rijden!
De TrainArt-nummerschilden (verkrijgbaar bij Jophispoor) kan ik iedereen aanbevelen; alleen deze messingplaten geven de bronskleur van het origineel weer. Roco's nikkelzilveruitvoering voor de 2201 is niet juist. Overigens zit de vleugel op de cabineachterwand iets te hoog. Dit is een foutje van Roco die daar zo nodig het nummer van de 2201 op de verkeerde hoogte moest aanbrengen. Ik heb aan die hoogte maar niets gedaan, dat bespaart je het opnieuw spuiten van de kap. Uit vertind draad zijn nieuwe ruitenwissers gemaakt voor de achterruiten.
groeten,
Wim
«
Laatst bewerkt op: 20 December 2007, 00:15:11 door sneek
»
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
rail4marcel
Offline
Berichten: 5278
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #1 Gepost op:
20 December 2007, 00:12:57 »
Ziet er erg fraai uit.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
vanDyk
Offline
Berichten: 277
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #2 Gepost op:
20 December 2007, 00:16:07 »
Heb je ook foto's van al je ombouw gedrag. Bijvoorbeeld hoe je de demper geplaatst heb, aangezien ik dat ook van plan ben, alleen niet echt weet hoe ik dat moet gaan doen.
Paul.
Gelogd
sneek
Offline
Berichten: 3862
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #3 Gepost op:
20 December 2007, 00:26:25 »
Just try it. Klemmetjes van de demper afzagen (waarmee hij op de huif van eerdere 2200-oplages is geklemd). Monteren over de schoorsteen heen. Steuntjes aanvullen uit styreen en met name goed het voorbeeld op foto's bestuderen!
succes,
Wim
P.S. Die 2 dakluiken op de cabine kloppen ook nog niet met de werkelijkheid; is een lang luik in werkelijkheid, waardoor het meterpaneel uit de cabine kon worden getakeld.
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
sneek
Offline
Berichten: 3862
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #4 Gepost op:
20 December 2007, 00:31:57 »
Op dit plaatje van de 2309 (Leeuwarden, april 1983) is nog duidelijk te zien dat de nummerplaat op de cabine lager hoort te zitten
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8990
Hengelooo 1:160
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #5 Gepost op:
20 December 2007, 01:03:07 »
Mooi hoor!Moet ik ook nog doen! De afgelopen zaterdag verworven 2201 dient door mij ook nog een kleine 20 jaar te worden verouderd. Zonder zwaailichten.....
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
sneek
Offline
Berichten: 3862
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #6 Gepost op:
20 December 2007, 01:47:51 »
bruin met vignet, doch zonder zwaailicht
, dan krijg je dit dus
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Karst Drenth
Offline
Berichten: 10476
NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #7 Gepost op:
20 December 2007, 01:55:18 »
Hoi Wim,
Je bent me steeds een stap voor met de 2200
Gister seinverlichting en demper geplaatst... alleen geen tijd en puf meer om ook de foto's te maken.
Maar... binnenkort op
Sleutelspoor
uitgebreide ombouw verhalen
Mooi resultaat overigens
Grtzz,
Karst
Gelogd
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5375
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #8 Gepost op:
23 December 2007, 22:10:09 »
wouw, erg fraai die loc! Complimenten!
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
5166
Offline
Berichten: 935
Re: Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4
«
Reactie #9 Gepost op:
23 December 2007, 22:26:45 »
Mooi hoor!
En ach, wat betreft de nummerplaten, deze zaten bij lang niet alle loc's op de zelfde hoogte. Ik heb bv een foto van de 2309, waarbij de nummerplaat op de huifzijde heel hoog zit (bovenkant vleugels in de lijn van de sluitseinen) of van de 2277 waarbij de nummerplaat op de cabine zijde juist weer heel laag zit (bovenkant vleugels gelijk aan onderzijde cabineramen).....
Overigens is de echte 2289 in 1975 gehuisstijld, dus inzetbaar in de eerste helft van de jaren '70.
Groet Edwin
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
Roco 2201 naar 2289, tijdperk 4