Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 06:27:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
  

Auteur Topic: ESU ECoS: 50200 vs 50210  (gelezen 7378 keer)

Esufreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
  • Als er maar ESU op staat
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2018, 12:09:04 »
Batterijen eruit halen tijdens het updaten is onzin.

Zijn bij mij altijd in de Ecos blijven zitten tijdens een update, nog nooit geen problemen gehad.

Wel gewoon doen, wat er wordt aangegeven tijdens de update.

Gr, Arie
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.

Wies

  • Offline Offline
  • Berichten: 967
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2018, 12:31:23 »
Om zeker te zijn dat aanvullingen (nieuw ingevoerde locs, etc.) of wijzigingen worden opgeslagen bij het afsluiten, de stop-knop enkele seconden indrukken. Daarna verschijnt op het scherm de mededeling dat de stekker losgekoppeld kan worden. Overigens kun je volgens de handleiding ook gewoon de stekker uit het stopcontact trekken (maar dan riskeer je wel dat wijzigingen niet worden opgeslagen).

Bij het updaten laat ik ook de batterijen (heb een 50100) erin zitten. Hoewel de handleiding zegt dat je ze eruit moet halen voordat je een update doorvoert, heb ik tot nu toe nog geen problemen daarmee ondervonden. Let op: voor de 50200 heb je oplaadbare batterijen ("accu's") nodig.

Met vriendelijke groet,
Wies.
Onlangs een spoor gevonden.
Vroeg me af van wie, van wat.
Het bleek de trein te zijn.
Die het achtergelaten had.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #17 Gepost op: 01 maart 2018, 09:39:18 »
Niemand die wil/kan helpen met een upgrade (omg. Utrecht)?

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1398
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #18 Gepost op: 01 maart 2018, 10:20:25 »
Luc, heb je dit gezien:

Luc als je zin hebt kun je naar Nieuwegein komen dan kunnen wij kijken of het lukt.

Bertus

Pauw Gauwes

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #19 Gepost op: 01 maart 2018, 10:59:48 »
Batterijen eruit halen tijdens het updaten is onzin.

Zijn bij mij altijd in de Ecos blijven zitten tijdens een update, nog nooit geen problemen gehad.

Wel gewoon doen, wat er wordt aangegeven tijdens de update.

Gr, Arie

Ben ik niet met je eens Arie, ik heb wel een keer problemen gehad en dat kwam wel degelijk doordat ik de batterijen er tijdens de update niet uitgehaald heb. Bovendien wordt het aangegeven dat je de batterijen er uit moet halen, dus waarom zou je het dan niet doen?

Je schrijft dat je nooit geen problemen hebt gehad, maar neem aan dat je bedoelt dat je nooit problemen hebt gehad. Waarschijnlijk heb je gewoon geluk gehad.

Groet,

Pauw

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #20 Gepost op: 01 maart 2018, 14:52:17 »
@allen

Dank voor de informatie. Ik denk dat ik toch voor een nieuwe ga. Geen gedonder met upgrades en defecten. Is toch de basis van een baan ;)

Is er nog ergens een leuke aanbieding (nieuw)?


@bertus

Dank voor het aanbod. Wellicht bij een volgende upgrade  ;)

Nulspul

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #21 Gepost op: 01 maart 2018, 16:25:05 »


Dat zal het wel niet worden dan, heb mijn langste tijd gehad in Nieuwegein.
Ga redelijk ver hier vandaan wonen. (y)

Succes met zoeken, ik ben zeer tevreden over mijn Ecos

Bertus
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2018, 16:59:15 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd »
Vriendelijkheid kost geen geld

Wim Peeters

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #22 Gepost op: 24 maart 2018, 22:02:20 »
Beste lezers,

Blijkbaar zitten hier de mensen met de kennnis van de Ecos Centrale. Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een 2 rail ovaal testbaantje met daar in een geïsoleerde sectie. Ik heb alles aangesloten zoals het in de handleiding staat. Zodra ik de lok laat rijden stopt hij in het geïsoleerde gedeelte. De Ecos Detector Standaard geeft het kanaal mooi aan en ook krijg ik mooi de spoor detectie te zien op de op het rijweg scherm. Ik heb de voeding aan de Ecos al eens omgedraaid maar ook dat wil niet helpen. Heb nog wat instructie filmpjes bekeken en daar werkt het wel. Wat is er mis of doe ik fout. Ik wordt er een beetje moedeloos van.

Groetjes Wim

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #23 Gepost op: 24 maart 2018, 23:24:54 »
Wim,

Je hebt je vraag al in je eigen draadje gesteld. Dan is het niet handig het nog eens te doen in een ander draadje... ;)

Gr, Bert
Team moderatoren..

Esufreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
  • Als er maar ESU op staat
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #24 Gepost op: 25 maart 2018, 10:23:10 »
Wim,

Een detector geeft alleen maar aan, dat er iets gebeurd. Het makkelijkste is om er een switch pilot bij aan te hangen. Deze geeft dan het geisoleerde gedeelte weer stroom als jij dat wilt.
Doe dit bv met een sein.

Gr, Arie
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.