Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 19:58:14
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door henk
Vandaag om 19:49:48
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 19:47:47
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 19:45:52
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:29:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 19:16:24
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Ruben90
Vandaag om 19:10:04
Op Zuid (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:06:26
Kato ETA 515 door Casmir
Vandaag om 19:03:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:33:43
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door klusser
Vandaag om 18:25:05
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jan Bennink
Vandaag om 18:24:09
Overstap naar HTM door defender
Vandaag om 18:23:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
  

Auteur Topic: ESU ECoS: 50200 vs 50210  (gelezen 8497 keer)

Luc2000

  • Online Online
  • Berichten: 1610
ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Gepost op: 26 February 2018, 09:27:54 »
Op Google zie ik dat er alleen een verschil in vermogen is tussen de ecos 50200 en 50210. Kan de 50200 een gewone thuisbaan aansturen?

Ik kan een ecos 50200/10 kopen met software uit 2014. Levert dat problemen, bijv bugs? En is de software makkelijk up te graden?

De ecos heeft geen doos meer. Hoe kun je zien of het een 50200 of 50210 is?

Thnx
« Laatst bewerkt op: 26 February 2018, 11:36:43 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2352
  • Bnlx treinendokter.
Re: Esu ecos 50200 vs 50210
« Reactie #1 Gepost op: 26 February 2018, 09:46:02 »
Correct.  :)

Doet het nog prima. En esu heeft een goede naam in de support. Dus de updates zullen nog wel een tijd komen. En als je hier op het forum kan komen, dan zal het updaten ook geen probleem zijn.

Uit eigen ervaring: prima ding om de thuisbaan of testbak mee aan te sturen...

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

RienW

  • Gast
Re: Esu ecos 50200 vs 50210
« Reactie #2 Gepost op: 26 February 2018, 09:59:22 »
De ESU centrale is uit ervaring een van de mooiste centrales. Het verschil tussen de twee zit 'm inderdaad in het vermogen. Firmware updaten is een fluitje van een cent. Wel even je Ecos registreren bij ESU om bij de downloads te komen. De nieuwste is 4.2.2. Er is gemiddeld 1 x per jaar een update. Bugs hebben wij nog nooit ontdekt. En de computer kan in de kast blijven zolang je geen ingewikkelde dingen doet. Succes!

Wies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1210
Re: Esu ecos 50200 vs 50210
« Reactie #3 Gepost op: 26 February 2018, 10:18:08 »
Hallo Lucf,

Je zegt dat het bij het model gaat om software uit 2014. Het kan mij ontgaan zijn, maar was de 50210 er al in dat jaar? Zo niet , dan kan het enkel een 50200 zijn.

Verder zou ik kijken naar het vermogen (4 A vs. 6 A) in samenhang met je materieel. Rijd je H0 (of kleinere schaal), 0 of 1?

Met vriendelijke groet,
Wies.
Onlangs een spoor gevonden.
Vroeg me af van wie, van wat.
Het bleek de trein te zijn.
Die het achtergelaten had.

Luc2000

  • Online Online
  • Berichten: 1610
Re: Esu ecos 50200 vs 50210
« Reactie #4 Gepost op: 26 February 2018, 10:31:21 »
Hallo Wies

Dank voor jouw reactie.

Ik "rijd" H0, al is mijn baan nu niet echt in gebruik.

Er kunnen dan 3 a 4 treinen tegelijk rijden. Wissels etc zijn allemaal (nog) handmatig.

Gr
Luc

Wies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1210
Re: Esu ecos 50200 vs 50210
« Reactie #5 Gepost op: 26 February 2018, 10:43:58 »
Dan lijkt mij de 50200 met 4 A voldoende. En zoals door anderen aangegeven, prima centrale. Succes ermee.

Met vriendelijke groet,
Wies.
Onlangs een spoor gevonden.
Vroeg me af van wie, van wat.
Het bleek de trein te zijn.
Die het achtergelaten had.

Esufreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 1247
  • Als er maar ESU op staat
Re: Esu ecos 50200 vs 50210
« Reactie #6 Gepost op: 26 February 2018, 11:05:28 »
De ECoS 50200 is met 4Ampere meer als voldoende. Ik heb zelf zo'n centrale, heel mooi en goed ding. Ik ben er zeer tevreden mee.                                                                                    Ook uit de locbazaar kun je mooie icoontjes van je locomotieven downloaden, en toekennen aan je locomotief.

Als je verder gaat uitbreiden, zijn switchpilots en detectors van ESU zo te integreren op de Ecos.

Overigens is de 50210 pas begin 2017 uitgekomen.

Gr, Arie





HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.

Harold Content

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
    • Harold Content
Re: Esu ecos 50200 vs 50210
« Reactie #7 Gepost op: 26 February 2018, 11:28:54 »
De ESU 50200 is een top apparaat! (y)

Ik stuur en zelf nu mijn baan mee aan, daar rij ik met 8 full sound loks tegelijk op in H0, waarbij de baan uit twee helixen bestaat.
Dus die zouden nog iets extra vermogen kunnen vragen. En volgens mij zou het zelfs op 10 of 12 loks uit kunnen komen.

Nergens last van, wel heb ik alle wissels via een aparte voeding aangestuurd, dan hou je die 4A puur voor je loks!
En je bent niet verplicht om puur en alleen ESU componenten toe te voegen. Ik werk zelf met 6 Rosoft detectoren.
Die werken prima samen met de ESU

Groet
Harold


Sindskort digitaal met het Nederlandse tijdperk 1950 tot 1980.

En nu even baanloos.... oh nee toch niet!
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64171.165.html

Luc2000

  • Online Online
  • Berichten: 1610
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #8 Gepost op: 27 February 2018, 20:01:02 »
De versie die ik kan kopen heeft software versie 3.4.0. Is dat makkelijk te upgraden naar de meest actuele software?


Is er iemand in de buurt van Houten die daarbij misschien zou kunnen helpen?

Wat is een reële prijs voor een gebruikt exemplaar (50200)?

Harold Content

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
    • Harold Content
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #9 Gepost op: 27 February 2018, 20:29:48 »
Aansluiten aan je pc en de handleiding volgen!
En je batterijen eruit halen. Appeltje eitje!

Gr Harold
Sindskort digitaal met het Nederlandse tijdperk 1950 tot 1980.

En nu even baanloos.... oh nee toch niet!
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64171.165.html

Dominique

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #10 Gepost op: 27 February 2018, 21:00:17 »
De batterijen zitten erin voor zijn geheugen te blijven behouden. Voor wanneer de stroom vd Ecos centrale af is.

Zelfde als bij een pc..... 


Zelf gebruik ik de Ecos1 nog en ook daar worden nog steeds updates voor uitgevoerd.

Wel was er dacht ik bij 3.4. Ergens een bug in de update voor Ecos 1 en 2 waardoor deze vastliep.

Esu heeft daar direct een nieuwe update voor gemaakt die je daar weer overheen kon zetten.


Mocht de centrale nog helemaal goed zijn , heb je een prima centrale.  Heb je vermogen te weinig ? Ecos booster erbij en je hebt weer vermogen genoeg.

De wisseldecoders en alle randapparatuur via een aparte trafo voeden is beste.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2352
  • Bnlx treinendokter.
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #11 Gepost op: 27 February 2018, 23:05:10 »
Hallo Dominique,

De baterijen zitten er in om de gebruikersvariablen weg te schrijven naar het flash geheugen, als je de stekker te snel uit de voeding trekt. Bij het correct opstarten en afsluiten zijn de baterijen niet nodig. Er zijn hele hordes die de Ecos zonder baterijen gebruiken. (Kijk maar eens op de Duitse fora).
NB:
Er is een versie van de handleiding waar aangegeven om alkaline baterijen te gebruiken: niet doen (onder bepaalde omstandigheden 'ontploffen' die bij het laden').!
Beste effect heb je met laag vermogen NiCad's van bv 850mAh. Deze zijn wel oplaadbaar, door het kleine vermogen ook weer sneller op getopt en je gebruikt een percentueel groter bereik van de baterij waardoor ze langer meegaan.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Luc2000

  • Online Online
  • Berichten: 1610
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #12 Gepost op: 27 February 2018, 23:17:13 »
Iemand in de buurt van Houten die mij zou kunnen helpen met een upgrade van 3.4.0 naar de meest recente firmware?

Groetjes
Luc

Harold Content

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
    • Harold Content
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #13 Gepost op: 28 February 2018, 10:24:21 »
Batterijen moeten verwijderd worden om de firmware update correct uit te kunnen voeren
Correct afsluiten is bij de ecos via de toetsen of de stroom er afgooien klinkt gek maar het werk!

Harold
Sindskort digitaal met het Nederlandse tijdperk 1950 tot 1980.

En nu even baanloos.... oh nee toch niet!
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64171.165.html

Nulspul

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re: ESU ECoS: 50200 vs 50210
« Reactie #14 Gepost op: 28 February 2018, 11:21:43 »

Nou ik zet hem gewoon uit met de knop linksonder en dan sluit hij zelf netje af.
De stroom eraf gooien lijkt mij niet zo goed idee.
En de batterij eruit halen om te kunnen updaten is bij mij ook niet nodig.
Luc als je zijn hebt  kun je naar Nieuwegein komen dan kunnen wij kijken of het lukt.

Bertus
« Laatst bewerkt op: 28 February 2018, 11:30:24 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd, druk op REAGEER, niet op CITAAT »
Vriendelijkheid kost geen geld