Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
  

Auteur Topic: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting  (gelezen 27982 keer)

guest7823

  • Gast
BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Gepost op: 18 februari 2018, 15:17:06 »
Hoi allen,

Bij deze zal ik dan ook mijn ideeen voor de module op papier zetten. Gezien het budget hou ik het bij 1 module.

De naam:
Dit is een samenvoeging van de naam van mijn vrouw en mijn dochter.

Het idee: Een stukje Noord Frankrijk weergeven. Vroeger reden we hier elk jaar doorheen met de caravan over de frande N wegen. Wat ik mij hier nog van kan herinneren zijn de vervallen dorpjes en de enorme graanvelden met graansilo's. Dit wil ik ook proberen weer te geven op de module.

De uitwerking:
Het hele idee moet nog uitgewerkt gaan worden. Wat ik nu een beetje in mijn hoofd heb is de uitlopers van een dorp (denk hierbij aan 2 a 3 gevels van bv Artitec), de weg die hier doorheen loopt, natuurlijk de graanvelden en iets van een graansilo's. Het dorp komt dan ws aan de linkerkant en de silo's aan de rechterkant. De weg zal niet volledig evenwijdig aan het spoor lopen om het wel speels te houden. Voor de precieze inrichting moet ik nog op zoek naar veel foto's ed. Voor de wielierliefhebbers, denk hierbij bv ook een beetje aan Parijs-Roubaix. (Dus er moeten ook ergens kasseien komen :) ).

Ik hoop bij deze alvast ruwweg een beeld te hebben gegeven. Uiteraard hou ik jullie volledig op de hoogte van de bouw!

Tips, ideeen en feedback zijn natuurlijk altijd welkom!


Groet,
Chris

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2018, 15:18:42 »
Hoi allen,

Ik heb al een tijd niks  gepost. Maar ik heb dan toch een start gemaakt (ondanks dat ik de module nog niet heb). Van de week een franse gevel gekocht en van het weekende gestart met verfen. Dit is de stand tot nu toe (op de foto zijn de kleuren iets warmer dan in het echt, zal wel door de lamp komen ofzo :) ).



Met een beetje geluk kan ik de boel morgen afronden en daarna nog een washje en een drybrush eroverheen.

Groet,
Chris

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2018, 15:19:05 »
En het geveltje is af. Er moet alleen nog een washje overheen en een drybrush. Maar daarvoor moet de laatste verf eerst helemaal droog zijn.



Groet,
Chris

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2018, 15:19:33 »
Allen,

Een kleine update. De gevel heeft een wetwash en een drybrush gehad. De drybrush voor het eerst met Vallejo verf (skygrey) gedaan ipv Humbrol enamel verf en dat is me zeer goed bevallen. Vooral op het donkerbruin valt het redelijk op. Bij deze het resultaat (voor en na).

Voor:


Na:


Tips om het nog meer te verfraaien hoor ik graag!

Morgen in Houten hoop ik nog een ander leuk Artitec geveltje en het electriciteitshuisje op de kop te tikken. Andere franse scenery verwacht ik daar niet zo.

Groet,
Chris

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2018, 15:19:55 »
Allen,

Inmiddels schiet het 2de geveltje ook aardig op. Helaas is alles wat fout kan gaan zo ongeveer fout gegaan..

* Ik dacht er aan om alles vast in 1 basiskleur te schilderen en dan de rest eroverheen.. Helaas moest het erover heen nog 2x waardoor de verflaag wel erg dik werd en de voegen haast wegvielen,
* De rode garagedeur te snel willen wetwashen waardoor alles onder het rood kwam te zitten, dus weer een deeltje overschilderen..
* De grote vlakken wilde niet echt mooi dekken (verf te dik ofzo), uiteindelijk opgelost door er een ruw oppervlak van te maken.

Eigenlijk komt alles omdat ik te snel wil... Geduld is soms een schone zaak :).

Maar dan bij deze het tussenresultaat. Het dak ligt gewoon los. Verder moet de regenpijp en goot nog geverft worden.


Nog wat tips gevraagd.. Zal ik de schanieren en balkjes op de garage nog een ander kleurtje geven? Of waren de fransen altijd zo fanatiek dat ze alles schilderde..?? Zelfde vraag voor de luiken.. Scharnieren en balkjes kleuren of niet?

Groet,
Chris

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2018, 15:20:18 »
Het tweede geveltje is ook af. Alleen de regenpijpen en wat kleine stukjes moeten nog een wetwash, maar dat kan morgen pas. Gezien de ruimte komt er denk ik nog 1 geveltje bij.

Het tweede geveltje:


En de twee gevels gebroederlijk naast elkaar:


Groet,
Chris

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2018, 15:20:35 »
Allen,

Inmiddels is de module ook binnen (thnx Martin!). Ik heb vast een eerste proefopstelling gemaakt. Er komt nog een 3de geveltje bij en voor het idee heb ik er maar even geoline rails ingelegd aangezien ik de Peco code 100 nog niet heb.





Groet,
Chris

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2018, 15:20:54 »
Thanks :).

Ik ben even bezig geweest met een opzet voor de inrichting. Links verdwijnt de trein tussen wat bomen de BB in en rechts door een viaduct. Verder denk ik erover om midden/rechtsachter een WO1 kerkhof te maken met van die kruisjes. Alleen geen idee of die ergens te koop zijn... Anders evt zelfbouw..

Verder komen er dan nog wat weilanden (en hopelijk een leuke kasseistrook) etc. Veel natuur dus..



Groet,
Chris

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #8 Gepost op: 18 februari 2018, 15:21:22 »
Hoi,

Ik heb een aanpassing gedaan aan de bomen (waarschijnlijk zoals jij ook bedoelt HJ). En dan nu aan de slag met het geveltje.



Groet,
Chris

ps: het zijn nog niet de definitieve bomen die er komen :).

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #9 Gepost op: 18 februari 2018, 15:21:38 »
Zo blijft er inderdaad een leuk doorkijkje over. Daar ergens achter moet het WO1 / WO2 begraafplaats komen. Vrees ervoor dat dat veel zelfbouw gaat worden  ;D.

Het is inderdaad een Renault5, nu nog op zoek naar meer franse auto's, want dit is het enige franse model dat ik heb :).

Verder bezig geweest met het geveltje. Nav een tip hier hem wat schuin neergezet en zelf een muur uitgesneden (mijn eerste kitbash/zelbouwhuis stukje ooit, weer een mijlpaal :)). Nu zit alles nog aan elkaar met plakband, dus het staat een beetje schots en scheef :).

Nu wel gelijk een vraag, wie weet kan iemand mij helpen..
* Waar vind ik / hoe maak ik een leuke franse gevel? En zijn die (slaap)kamerluiksjes ergens te koop? Zelfde geldt eigenlijk voor die garagedeuren. Wie weet ga ik nog wel meer zelf maken.
* Zelfde geldt voor de dakpannen. Zijn ergens dezelfde te koop al die bij de Artitec gevel zitten?

Het resultaat:


Als de verf goed uitgehard is ga ik weer verder.

Groet,
Chris

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2018, 15:22:00 »
Hoi allen,

Kleine voortgang bij de boulangerie. Zijmuren zitten eraan en achterkant staat nog los. Wachten is totdat het dak binnen is bij Bentink en dan kan ik hem afmaken. Op Rail dan maar even kijken naar leuke decals. En op de zijkant komt dan een reclamebord voor de lokale supermarché.





Groet,
Chris

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2018, 15:22:41 »
Laten wachten was ook wat teveel gevraagd, dus vanavond vast een start gemaakt :).

Het grote verschil met de Artitec gevels die ik tot nu toe gemaakt heb is het materiaal. Het grote voordeel van Kitnord is dat het allemaal al rechts is. Ik ben begonnen met het huisje, die leek mij iets makkelijker. Toch heb ik onderaan en helemaal bovenaan de muur toch een verschil van een 2mm ofzo. Het dak lijkt iets uit te steken. Kijken of ik dat morgen kan corrigeren. En anders hoort het gewoon zo :).

De stand tot nu toe (dak ligt er los op).



Kijken of ik morgen nog aan verven toe kom en welke kleur baksteen het precies gaat worden. Ik de beschrijving geven ze humbrol 100 (red brown) aan, maar ik heb ook nog humbrol 70 liggen (brick red). Maar eens testen op een proefstukje.

Groet,
Chris

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2018, 15:22:56 »
Allen,

Even jullie hulp gevraagd. Ik heb wat proefstukjes met kleuren gemaakt en kom er niet helemaal uit. Ik heb eigenlijk nog 2 kleuren over waartussen ik twijfel:



Als je een van de 3 andere kleuren tussen de 1 en de 2 mooi vindt hoor ik het ook graag.

Groet,
Chris

ps: werkelijkheid is heel iets donkerder dan de foto.

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #13 Gepost op: 18 februari 2018, 15:23:17 »
Inmiddels is het huis gevoegd en zijn de spleten gevuld. Ik heb het bijgebouw nu nog naast het huis staan, maar ik denk dat die er straks achter komt te staan. Ook vast bij 1 raam de luiken dichtgedaan. De andere luiken en verdere afwerking zullen vast dit weekend volgen.

Stand van zaken tot nu toe:


Groet,
Chris

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-Module (h0): "L'Esimé", de samenvatting
« Reactie #14 Gepost op: 18 februari 2018, 15:23:39 »
Hoi allen,

Laatste post is alweer even terug, maar ik heb niet stil gezeten. Het huis is inmiddels af, alleen de regenpijpen moeten er nog aan, maar dat komt pas als ik precies de opstelling heb bepaald.

Verder heb ik een start gemaakt met het café. Alle buitenmuren zijn inmiddels geverft en gevoegd en ik ben gestart met de binnenkant. Aangezien er verlichting in komt en je door de ramen kan kijken moet er natuurlijk ook interieur in. Bijgeleverde stoelen zijn een crime om te bouwen, inmiddels van de 5 gebouwde 2 gesneuveld... Morgen nieuwe poging met de overige stoelen.

Hier vast een kleine sfeerimpressie (de foto's zijn iets overbelicht, maar gezien het tijdstip ff geen zin meer om dit te fixen):




ps: Mochten er teveel stoelen sneuvelen heb ik gelukkig nog een setje Faller stoelen liggen :).

Groet,
Chris