Google+
Doel:€250.00
Donaties:€70.25

Per saldo:€-179.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 13-01-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 14:40:04
Railhobby 40 jaar. Dus komt het blad met een eigen lok. door Rob Moerkerken
Vandaag om 14:31:46
Aansturing analoge baan met Arduino PWM en bezetmelder GBM-1 (Tams Elektronik) door 72sonett
Vandaag om 14:29:32
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Rondje_HO
Vandaag om 14:23:14
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door tijgernootje
Vandaag om 14:21:52
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Sicco Jan
Vandaag om 14:19:51
Wie helpt mij zoeken na diefstal. door Rondje_HO
Vandaag om 14:18:41
Artitec 2018, het speculaas-draadje...... door Bert van Gelder
Vandaag om 14:17:43
Nieuws over oud spul in Colombia door 72sonett
Vandaag om 14:17:39
Verlichting in Roco wagon 54225 en 54226: een fotoverslag door Rondje_HO
Vandaag om 14:15:29
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:10:43
Nieuwbouw Zevenheuvelenbaan H0 - digitaal DCC door ErikW
Vandaag om 14:10:20
Artitec / REE 1300 de eerste foto' s door VAM65
Vandaag om 14:02:32
Bidib, wat is dat? door Martin Domburg
Vandaag om 13:55:35
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 13:55:22
Brekina 2018, meer DAFjes door Ronald69
Vandaag om 13:34:39
Fremo haven: KNZ Hengelo door Hans_omBC
Vandaag om 12:43:50
Station 2.0 door Leen Kievit
Vandaag om 12:05:52
Youtube vondst: een "cabview" treinreis van Hanoi naar Ninh Binh, Vietnam door Rondje_HO
Vandaag om 11:11:57
Storm door Hoontje
Vandaag om 10:49:32
Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender door Rockerbox2
Vandaag om 10:47:58
NL Baan in Canada door Wim Vink
Vandaag om 10:33:24
Dahinterhofen im Bau door Ernst Jorissen
Vandaag om 09:07:47
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door gvandersel
Vandaag om 08:59:46
trix köf 22107 loopt niet door fleischmannh0
Vandaag om 08:52:20
LS Models 2017 door Dennis1984
Vandaag om 08:03:20
CNC leverancier houten digitaal door Bart spruitje
Vandaag om 05:51:25
Jagerndorfer 2018 door Dion
Vandaag om 00:28:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Jes
Vandaag om 00:00:06
H0 uitbreiding kerstbaantje TK2018-01 door Norway13
18 januari 2018, 23:52:34
  

Auteur Topic: SNCF Vru restauratie-rijtuigen VB-207 en VB-208 van REE Modèles  (gelezen 2002 keer)

Rondje_HO

  • Online Online
  • Berichten: 2218
Re: SNCF Vru restauratie-rijtuigen VB-207 en VB-208 van REE Modèles
« Reactie #15 Gepost op: 11 januari 2018, 10:08:22 »
Dat is wel snel antwoord, netjes! Dus dan zou je dit dingetje eraf moeten peuteren? ??? Hmm, ik hou geloof ik toch maar mijn decoder  ;D


clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 487
  • The perfect is the enemy of the good
Re: SNCF Vru restauratie-rijtuigen VB-207 en VB-208 van REE Modèles
« Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2018, 19:27:26 »
Da's toch zo gepiept? Wat is het probleem? Die warmte-ophoping onder je aluminiumfolie lijkt me veel ernstiger.
gr, Diederik

Rondje_HO

  • Online Online
  • Berichten: 2218
Re: SNCF Vru restauratie-rijtuigen VB-207 en VB-208 van REE Modèles
« Reactie #17 Gepost op: 11 januari 2018, 22:22:38 »
Maar is dat kleine zilveren dingetje dan inderdaad de condensator? ???

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: SNCF Vru restauratie-rijtuigen VB-207 en VB-208 van REE Modèles
« Reactie #18 Gepost op: 12 januari 2018, 11:23:24 »
er staat C1 bij
Lijkt me dus C=condensator

mvg, Erich

P.S. ik heb deze rijtuigen niet, maar vind ze wel echt mooi gemaakt.
Geen beter weer dan de brandweer

Rondje_HO

  • Online Online
  • Berichten: 2218
Re: SNCF Vru restauratie-rijtuigen VB-207 en VB-208 van REE Modèles
« Reactie #19 Gepost op: 12 januari 2018, 13:54:41 »
Aha, bedankt  :)  Ik wacht wel even tot Maarten het uitprobeert  ;D

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 321
    • Valleitrein
Re: SNCF Vru restauratie-rijtuigen VB-207 en VB-208 van REE Modèles
« Reactie #20 Gepost op: 12 januari 2018, 16:01:32 »
C1 heb ik eraf gesoldeerd.
Geluid is direct over.
Waar ik me nog wel iets zorgen over maak is de warmte ontwikkeling bij de componenten in het midden.
Vooral D5, dat rood-achtige componentje wordt direct al bloedheet.
T1 wordt ook wel warm na 10 minuten.
Ik laat hem nu uren staan met het dak eraf, kijken of er nog wat gebeurd.
Zelf zit ik er aan te denken om het dak af te schermen tegen die warmte ontwikkeling.
Het componentje is weliswaar klein, maar na uren zou het misschien toch wel een risico lopen.
Gr. Maarten

Rondje_HO

  • Online Online
  • Berichten: 2218
Re: SNCF Vru restauratie-rijtuigen VB-207 en VB-208 van REE Modèles
« Reactie #21 Gepost op: 12 januari 2018, 16:25:41 »
Oh, die componentjes in het midden heb ik eigenlijk nog niet opgemerkt. Die zal ik ook eens testen/voelen maar dan met die decoder erin.


Update: ik heb hem nu een uurtje op de rails staan (met de decoder erin, niet die dummy stekker) en de elementjes in het midden worden niet warm. Alleen het elementje op de decoder wordt iets warm maar ik kan nog makkelijk mijn vinger ertegen houden zonder een brandlucht te ruiken  ;)  De aluminiumfolie is voorlopig dus meer uit voorzorg  :)  Ik heb wel de verlichting hoog staan (met de stelschroef) want zo komt hij overeen met de verlichting uit de andere Capitole rijtuigen van REE. De foto's op Flickr zijn gemaakt met de hoge verlichting.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2018, 18:29:57 door Rondje_HO »

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 321
    • Valleitrein
Re: SNCF Vru restauratie-rijtuigen VB-207 en VB-208 van REE Modèles
« Reactie #22 Gepost op: 12 januari 2018, 21:01:07 »
Ik heb 3 Vru rijtuigen 5 uur op de digitale baan laten staan. (19 V.)
Bij alle drie is D5, dat rood-achtige componentje wel heet geworden.
Maar verder geen grote warmte ontwikkeling, dus geen reden tot zorgen.
De afstand tussen D5 en dak is ongeveer 3 mm. dus dat zou geen gevaar op moeten leveren.
Wel staat de ene lichtstrip iets boller dan de andere, dan zou de afstand iets kleiner kunnen zijn.
Met een decoders is de spanning lager en zou het heel goed kunnen dat het dan niet heet worden.

Gr. Maarten