Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 09:37:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
NS 1700 transfers door Jeroen Water
Vandaag om 08:45:10
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07
  

Auteur Topic: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender  (gelezen 23431 keer)

JohnT

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #60 Gepost op: 04 January 2018, 09:34:45 »
De luchtbelletjes uit de siliconen krijgen is het lastigste.

De siliconen niet te stevig roeren dit voorkomt belletjes. En wat je kunt doen is een aquariumpompje gebruiken om de belletjes er uit te trillen. Plankje op het pompje en de mal met siliconen er op.

JohnT

JohnT

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #61 Gepost op: 04 January 2018, 09:47:30 »
Wisselstroom wielen voor gelijkstroom.

Asje doorslijpen en weer verbinden met een kunsstof buisje, wel ervoor zorgen dat de beide ashelften elkaar niet meer raken.

JohnT

Bart L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #62 Gepost op: 04 January 2018, 13:15:08 »
De siliconen niet te stevig roeren dit voorkomt belletjes. En wat je kunt doen is een aquariumpompje gebruiken om de belletjes er uit te trillen. Plankje op het pompje en de mal met siliconen er op.

JohnT
Potverd.... Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. En ik maar bedenken hoe de mal kan laten trillen. Luchtpompjes genoeg die werkloos in de bak met aquariumspullen liggen....
De oplossing is altijd zo simpel, maar je moet er maar net opkomen....

Dank je John.

Deze thread heeft al veel nuttige tips opgeleverd...

Verstuurd vanaf mijn RAINBOW JAM met Tapatalk


Bart L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #63 Gepost op: 04 January 2018, 13:21:36 »
Oh, en de gaten in het frame zijn deze. Op diverse duitse fora staan voorbeelden van de verschillende frames die voor de 52 zijn gebruikt. Uiteraard probeerde men materiaal en gewicht te sparen, en dus zijn er veel gebouwd met een open frame. De meeste frames in model zijn dicht, maar de oude Gützold is goed open te maken. Het zijn alle iets terug liggende vlakken.
(Foto van bewerkt en onbewerkt frame)

Verstuurd vanaf mijn RAINBOW JAM met Tapatalk


Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #64 Gepost op: 04 January 2018, 18:02:03 »
Ik heb geen aquariumpomp, zou het ook met de massage s***f van m'n vriendin ook kunnen?  ;)

De meeste frames in model zijn dicht, maar de oude Gützold is goed open te maken. Het zijn alle iets terug liggende vlakken.

Da's wel heel veel werk voor iets dat je niet of nauwelijks ziet. Bewondering voor je inzet (y) maar daar ga ik dus niet aan beginnen.  Maar een beetje Karmijnrood RAL 3002, b.v. Revell no 36, kan geen kwaad heb ik ontdekt.
Ride On

Rino

Bart L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #65 Gepost op: 04 January 2018, 19:02:57 »
Het is niet veel werk. Ik was met de proxon en een klein freesje erop zo klaar. Ik wilnog licht bij het drijfwerk en de vuurkist maken, dan zal het iets beter zichtbaar zijn. Maar dat is voorlopig nog maar het plan.....

Verstuurd vanaf mijn RAINBOW JAM met Tapatalk


JohnT

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #66 Gepost op: 04 January 2018, 19:21:59 »
Ik heb geen aquariumpomp, zou het ook met de massage s***f van m'n vriendin ook kunnen?  ;)



Vast wel of anders de wasmachine terwijl deze draait, het mooiste is de centrifugestand.

JohnT

Bart L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #67 Gepost op: 05 January 2018, 14:05:16 »
Ik heb zowaar een mail ontvangen van de firma Fischer (na 3 maanden....) dat ik de door mij gezochte Gützold onderdelen toch kan bestellen bij hun. 
Dus maar meteen wat extra tandwielen meebestellen.....


Verstuurd vanaf mijn RAINBOW JAM met Tapatalk


Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #68 Gepost op: 05 January 2018, 14:15:03 »
De mijne draait met 1400 toeren, moet kunnen ;D

Nu weer ff serieus, ik ben eens in de archieven gedoken, Kondenslok.de, om geschiedenis van de BR 52 2006 te achterhalen en/of  past in mijn thema Tubantum, grensverkeer Twente, Nordrhein-Westfalen en  Niedersachsen. Nu heeft de BR 52 2006 na de oorlog maar beperkt in NRW rondgereden. Na de oorlog stond hij  in Reichsbahndirektion Rbd Berlin. Niet veel later is hij als zogenaamde "Westgänger" waarschijnlijk naar Bahnbetriebswerke Bw Kirchweyhe, Rbd Münster(Westf), vervoert.


Bron: kondenslok.de

De 52 2006, werd samen met andere interessante locomotieven door het Amerikaanse leger naar de Verenigde Staten vervoerd. Hij was ingedeeld bij de  US Transportation Corps in Fort Monroe/Virginia. Daar vonden ook proefritten plaats. In juni 1952 is hij bij een werf in Newport News/Virginia gesloopt.










Tjeemig wat een smerige lok in MACRO ;)

Hij kan dus niet zo blijven, d'r moet een nieuw nummer op. Maar welke? Eisen? Rbd Münster(Westf), Bw Kirchweyhe. En zoals jullie zien zijn de originele opdrukken van DDR kwaliteit. Er zijn mij nog een paar opdrukken onduidelijk, misschien kunnen jullie licht in mijn duisternis brengen, bv WM 10? G56..? De rest is met enige moeite wel te lezen.

Gew. Lok u. Tender          159t
Br. Gew      P                     130t
                  G                       90t
Wasser                           13,5 m²
Kohle                                 8.5 t
Knorrbremse (P-G)
Letste Br. Unt. Ks. 11.2.46
Gestängebauart Tr. 1942

Wat het laatste betekend? Ik heb een vermoeden, maar ff verder puzzelen.
« Laatst bewerkt op: 06 January 2018, 12:16:08 door Rockerbox2 »
Ride On

Rino

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #69 Gepost op: 05 January 2018, 14:15:41 »
Mooi kun je weer verder (y)
Ride On

Rino

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2851
    • Richie's homepage
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #70 Gepost op: 05 January 2018, 17:20:47 »
WM10 staat voor het type lagermetaal. WM staat voor Weißmetal, het getal voor het percentage tin. Veel gebruikelijker was echter WM80.

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #71 Gepost op: 05 January 2018, 18:01:46 »
Dank je Richard (y)
Ride On

Rino

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #72 Gepost op: 06 January 2018, 11:32:21 »
Uiteraard probeerde men materiaal en gewicht te sparen, en dus zijn er veel gebouwd met een open frame.

Hallo

Met het dichte (blikken  8))frame werd juist materiaal en arbeid bespaard.

Kondenloks hadden allen het moeilijk te produceren open frame.

Bart

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #73 Gepost op: 08 January 2018, 16:02:59 »
Kleine update, Weinig gedaan aan de 52 dit weekend, nieuwe camera aangeschaft met Full HD, gisteren in Bad Bentheim uitgetest. KOUD!!!!!!! Allen decals ontworpen met Inkscape. Din Pro Font size 2.3, 1.5 en 3


Ik denk dat het een 52 200 wordt
Ride On

Rino

Bart L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
Re: Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender
« Reactie #74 Gepost op: 08 January 2018, 16:29:16 »
Ziet er netjes uit. Ga je decals op de een of andere manier zelf printen of laat je dat doen?
Mijne moet ook nog een ander nummer, evenals mijn 01

Bart

Verstuurd vanaf mijn RAINBOW JAM met Tapatalk