Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:24:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Fleischmann groene plan V  (gelezen 20825 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #60 Gepost op: 11 December 2007, 23:21:24 »
Kijk toch maar even naar deze plaatjes:








Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #61 Gepost op: 11 December 2007, 23:23:24 »
dat bedoel ik, dus buiten een V, 2x w's zijn er nog meer dingen nodig ter donor  ;)?
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #62 Gepost op: 11 December 2007, 23:25:56 »
Nee, als je een beetje zuinig snijdt zou je het met een tweetje moeten kunnen doen.
Ik snij nooit zuinig.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

MRP_Peter

  • Gast
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #63 Gepost op: 12 December 2007, 03:15:41 »
Het getoonde en verbouwde model is niet conform de eerste groene uitvoeringen van de Plan V1 - Plan V3, deze bestonden uit een BK bak en een ABDK bak.
Rond of in 1969 werden de eerste treinstellen in de huis-stijl geel grijs gespoten, Plan V 401,425.

Bron: Electrische treinen in Nederland Deel 3.

Met vriendelijke groet,

Peter.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #64 Gepost op: 12 December 2007, 03:23:26 »
Kijk, iemand die er ook verstand van heeft. Laat mijn groene V's dus voorlopig maar zoals ze nu zijn, in één stuk  ;D.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22503
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #65 Gepost op: 12 December 2007, 08:46:37 »
Het getoonde en verbouwde model is niet conform de eerste groene uitvoeringen van de Plan V1 - Plan V3, deze bestonden uit een BK bak en een ABDK bak.
Rond of in 1969 werden de eerste treinstellen in de huis-stijl geel grijs gespoten, Plan V 401,425.

Bron: Electrische treinen in Nederland Deel 3.

Met vriendelijke groet,

Peter.

Beetje snel Peter?
Op de foto ziet het stel er nog niet erg af uit, toch?

Wacht de volgende stap maar af. Er zijn meer technieken dan alleen snijden en plakken. ;D ;)
« Laatst bewerkt op: 12 December 2007, 08:58:04 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #66 Gepost op: 12 December 2007, 09:13:48 »
Het getoonde en verbouwde model is niet conform de eerste groene uitvoeringen van de Plan V1 - Plan V3, deze bestonden uit een BK bak en een ABDK bak.
Rond of in 1969 werden de eerste treinstellen in de huis-stijl geel grijs gespoten, Plan V 401,425.

Grapjas! Ik heb gewoon 1 raam te weinig geplaatst! ;D
aan de andere zijde zat een draaideur

Wat een gek treinstel is dit!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

MRP_Peter

  • Gast
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #67 Gepost op: 12 December 2007, 15:14:35 »
Ook da's niet de originele uitvoering van een groene Plan V, deze is (weer) groen gespoten na de laatste renovatie ronde van de van oorsprong zijnde ABDK bakken.  ;)
Dit treinstel heeft geen ABDK bak meer.....

De originele uitvoering zoals vanaf 1964 afgeleverd zijn met:
1. grote schuiframen in de cabine deuren.
2. kleine vierkante schuiframen in het bovenste gedeelte van de rijtuigbak ramen (werkspoor).

De latere series met onderandere de BDK en AB bakken zijn nadat werkspoor opgedoekt was door Talbot geleverd, vandaar dus naderhand ook de andere soort ramen in de bakken.

Met vriendelijke groet,

Peter.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22503
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #68 Gepost op: 12 December 2007, 15:41:47 »
Mooi is dat Frank!!!
Zijn we intertijd dan toch niet met een originele groene Plan V op stap geweest?  >:( ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #69 Gepost op: 12 December 2007, 23:57:58 »
Henk, zullen we ons geld terug vragen?

Het getoonde en verbouwde model is niet conform de eerste groene uitvoeringen van de Plan V1 - Plan V3,
Het treinstel in verbouwing is de groene 419 anno 2004, dat had (bijna) iedereen wel door. Wel zou ik willen weten waarom het getoonde verbouwde model volgens jou niet conform de groene 401-430 is.
« Laatst bewerkt op: 13 December 2007, 13:38:04 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #70 Gepost op: 13 December 2007, 01:56:01 »
Euh, zou ik ook wel willlen weten. Snap er onderhand niet zo veel meer van. Weet alleen zeker dat mijn (overigens wel originele fleishmann) V'tjes niet correct zijn.

Toch kan dit niet zo moeilijk zijn. Er zijn zat foto's van, geloof zelfs een 'statiepotret' van het eerste stel wat overgedragen werd.

MRP_Peter

  • Gast
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #71 Gepost op: 13 December 2007, 01:58:17 »
Deze uitvoering van de groene Plan V heeft zoals eerder al kenbaar gemaakt in mijn vorige reactie, geen grote schuiframen in de cabine deuren en mist ook de ramen zoals werkspoor ze destijds in de bakken inbouwde, dus met klein vierkant schuifraam in het midden van het bovenste gedeelte van de ramen in de bakken.

Zoals het genoemde treinstel weer groen gespoten is bestaat deze uit een ABK bak en een BK bak, de oorspronkelijke uitvoering was ABDK bak + BK bak.

Als je het model zodanig verbouwt dat het grote ramen in de cabine deuren heeft en dat de bakken ook de ramen zoals werkspoor deze inbouwde in het model inbouwt, en de bagage/post ruimte er weer in aanbrengt zoals van oorsprong het geval was dan klopt het verhaal weer met de oorspronkelijke uitvoering van dit treinstel zoals anno 60-er jaren.

Met vriendelijke groet,

Peter.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22503
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #72 Gepost op: 13 December 2007, 12:53:47 »
Henk, zullen we ons geld terug vragen?
 Het treinstel in verbouwing is de groene 419 anno 2004, dat had (bijna) iedereen wel door. Wel zou ik willen weten waarom het getoonde verbouwde model volgens jou niet conform de groene 401-425 is.

Weet je dat zeker Frank?
Ik dacht dat het een verbouwing naar een Plan V 1-3 was, waarbij alleen nog een messing deurtje over het rechterraam moet worden gelegd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #73 Gepost op: 13 December 2007, 13:34:18 »
De getoonde stellen tijdens de verbouwing waren de verjaardagsstellen als geschenk voor mcn Jeroen en de jarige Boeffelt. Het afgebouwde model en de kappen in witte primer laten het treinstel zien dat later naar jou is gegaan. Het is wel degelijk een natuurgetrouwe kopie van de 401-430. Het enige waar wat op af valt te dingen zijn het WC-raam en koersrol in de Bk. Het raam moet iets kleiner en de koersrol groter. Laat je verder niets wijs maken Henk. Messing deuren heb ik bij de plan V niet gebruikt.

By the way & ondertussen: ABDK en BK zijn foute bakaanduidingen Peter, er zat geen keuken in. De juiste aanduidingen zijn: ABDk en Bk.
« Laatst bewerkt op: 13 December 2007, 13:38:58 door Mispoes. Reden: No messing! »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22503
Re: Fleischmann groene plan V
« Reactie #74 Gepost op: 13 December 2007, 13:42:49 »
Ah.
Geen zorgen Frank. De enige die mij hier wat probeerde wijs te maken was ik zelf.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.