Let wel: de P-seinen tonen met de uitstaande optie geen "tussengeel" meer.
OptiesHier kunnen twee algemene opties worden opgegeven:• Zet magneetartikelen altijd - een magneetartikel wordt normaal gesproken nietgeschakeld als iTrain denkt dat dit al in de goede stand staat. Als er ook handmatiggeschakeld wordt dan kan deze optie gebruikt worden om te garanderen dat hetmagneetartikel altijd geactiveerd wordt, zodat de stand op de baan altijd hetzelfde is alsin het programma.
Binnen iTrain zijn voor het correct schakelen van de seinen de navolgende Seineigenschappen van toepassing. De daarin getoonde Schakeltijd en Toestandstoewijzing (en schakelvolgordes) dienen ongewijzigd te worden overgenomen om een correcte schakeling mogelijk te maken. Een afwijkende schakelvolgorde kan leiden tot ongewenste en onlogische "tussenbeelden". Ook de schakeltijd dient zo kort mogelijk te worden gehouden: 50 ms is voldoende.Uiteraard zullen bij de eigen implementatie de juiste wisseladressen moeten worden ingevuld.1. Seineigenschappen NS Hoofdsein (bediend): Dit type sein staat normaal op "rood" en toont vanuit "rood" direct de ingestelde seinstand om vervolgens weer direct naar "rood" terug te vallen. Zonodig kan dit sein ook als bloksein worden gebruikt, echter tijdens het schakelen van "groen" naar "rood" zal geen "tussengeel" worden getoond.
Let er overigens op dat de schakeltijd van bijv. 50 msec door de centrale ook weer vergroot kan worden afhankelijk van de opties binnen de centrale zelf: veel centrales (zo ook de DR5000) hebben de mogelijkheid een "minimale schakeltijd" in te stellen. De uiteindelijke effectieve schakeltijd is dus afhankelijk van meerdere factoren.Heb je nog iets gedaan met de suggestie van Sander om een test te doen met een oplopend aantal rijdende treinen?
Ik heb een CS3+, moet ik daar nog iets in aanpassen zover jij weet mbt de schakeltijd?
De test van Sander wil ik zeker nog gaan uitvoeren maar nog geen tijd voor gehad. Ik wil het wel andersom doen, ik begin met 14 treinen en schakel ze 1-voor-1 uit om te kijken vanaf welk aantal de seinen "normaal" reageren.
... ik begin met 14 treinen en schakel ze 1-voor-1 uit om te kijken vanaf welk aantal de seinen "normaal" reageren.
Dat weet ik al, normaal rijden er 5-7 treinen en daar waren geen onvolkomenheden zichtbaar