Doel:€250.00
Donaties:€80.00

Per saldo:€-170.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 09-12-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ASB wielen vervangen voor gewone wielen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 01:40:27
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Silver Fox 2512
Vandaag om 00:16:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:06:29
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
Vandaag om 00:04:15
Nieuws over oud spul in Colombia door fc_del_nordeste
14 december 2018, 23:27:24
Opvangen ontsporing in klimspiraal door zuyderduyn
14 december 2018, 23:17:21
E10 Lok geen rode sluitlichten? door VictorPM
14 december 2018, 23:15:03
Luchtfoto's van Nederland in de jaren 20 en 30 van de 20e eeuw door Jan-Peter
14 december 2018, 22:42:10
Hekwerk Roco 2200 door PlanE
14 december 2018, 22:41:36
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door KNed
14 december 2018, 22:36:30
Elco aansluiten op lok door Dave.......
14 december 2018, 22:33:54
Roco 2018 (zonder Fleischmann) door Rondje_HO
14 december 2018, 22:31:20
Projekt 083-338 door 44
14 december 2018, 22:21:01
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door eichddraig
14 december 2018, 22:15:00
Neurenberg 2019; wat staat er op jouw verlanglijst? door Rondje_HO
14 december 2018, 22:13:41
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Gerrit F
14 december 2018, 22:06:08
Heen, En en Weer door DE-II
14 december 2018, 22:06:02
Aansluitklemmen Fleischmann Profi storen vaak door kawaaad
14 december 2018, 22:05:03
Silencer nieuw baanplan HO - met 9 jaar vertraging... door NS264
14 december 2018, 21:52:03
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door Ivo tB
14 december 2018, 21:49:12
Pronsfeld door rotaspeed
14 december 2018, 21:23:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door meino
14 december 2018, 21:21:59
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
14 december 2018, 21:10:36
H0 baanplan gebaseerd op Zell im Wiesental 274x265cm door AnneR
14 december 2018, 21:09:52
Kato N met LokPilot micro door trabiarie
14 december 2018, 20:19:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Chris2412
14 december 2018, 19:56:42
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door St00mboy
14 december 2018, 19:30:11
Eifelgeschiedenis door Hlv53
14 december 2018, 18:17:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Rondje_HO
14 december 2018, 17:31:31
SSN naar Maastricht morgen 15-12 door Rondje_HO
14 december 2018, 17:27:36
  

Auteur Topic: Klasse 5 stations in de kijker!  (gelezen 1993 keer)

3dscaleworks

  • Commercieel
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
Klasse 5 stations in de kijker!
« Gepost op: 31 oktober 2017, 21:08:46 »
Elk vijfde Klasse is anders!
Wie kent ze niet, de kleine standaard halte stations der 5de klasse die het spoorbeeld bepaalde in de eerste periode van het spoor en die rond 1910  bijna allen een verbouwing kregen.


Er zijn 38 van deze stations gebouwd; hiervan zijn nog negen aanwezig: Echt (1862), Kapelle-Biezelinge (1863), Krabbendijke (1863), Kruiningen-Yerseke (1863), Laren-Almen (1863), Markelo (1863), Reuver (1863), Swalmen (1863) en Horst-Sevenum (1864).

Afgebroken zijn 29 stations: Maasbracht (1862), Wouw (1862), Anna Paulowna (1862), Noord Scharwoude (1862), Heerhugowaard (1862), Schagen (1862), Bunde (1862), Susteren (1862), Velp (1862), De Steeg (1864), Dieren (1862), Brummen (1862), Beek-Elsloo (1862), Gilze-Rijen (1862), Grijpskerk (1863), Gorssel (1863), Dronryp (1863), Hardegarijp (1863), Zuidhorn (1863), Tegelen (1863), Woensdrecht (1863), Langeweg (1863), Deurne (1864), Nuenen-Tongelre (1864), Best (1864), Staphorst (1865), Castricum (1866).

Al deze station zijn in elke tijdsperiode te bestellen bij www.3dscaleworks.nl of door te mailen met info@3dscaleworks.nl
Onder vermelding van "beneluxspoorvriend" ontvangt u indien aanwezig een spoorplan en een set reclameborden uit het tijdperk van de bouw. Zo kunt u  nauwkeurig het emplacement nabouwen in elke schaal!
Deze aanbieding geld tot 1 december

Ook voor overige spoorweggebouwen/bruggen is er geen beperking anders dan tijd!!
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2017, 21:13:42 door Bert van Gelder »