Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frank 123
Vandaag om 06:50:08
Pfarrerwinkel bahn door AndrevdG
Vandaag om 05:11:01
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 05:07:24
Stationsplein Baden Baden door frits959
Vandaag om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
25 jaar geleden door Willem1951
18 april 2024, 23:43:22
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Aachenau West door MichielB
18 april 2024, 22:22:36
"Nederlandse" modellen door Marc tramt
18 april 2024, 21:56:41
Bouw van materieel 40 treinstellen door FRIE
18 april 2024, 21:50:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
LS Models 2024 door 4020 281-4
18 april 2024, 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
18 april 2024, 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
18 april 2024, 14:17:23
  

Auteur Topic: Das Teutoburger-Wald-Netz  (gelezen 1141 keer)

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Das Teutoburger-Wald-Netz
« Gepost op: 22 oktober 2017, 12:33:30 »


Op 9 december gaat op "Das Teutoburger-Wald-Netz"  Eurobahn de route RB 61 Wiehengebirgs-Bahn, overnemen van de Westfalenbahn. Eurobhan Hiermee wordt ook Hengelo weer aangesloten op een regionaal net in Duitsland. (y)



Omdat het zondag is........ hieronder een stuk van de website, vertaald door Google

Rollend Materiaal

Van oud wordt nieuw: conversie en herontwerp van de gebruikte voertuigen

19 gebruikte voertuigen van het type Stadler FLIRT worden gebruikt voor gebruik in het Teutoburgerwoud. De voertuigen zijn sinds 2007 door de Westfalenbahn geopend en zijn door Keolis overgenomen om in december 2017 operationeel te maken. Om te voldoen aan de verhoogde eisen voor reiskomfort en veiligheid en om de voertuigen voor de komende 15 jaar voor te bereiden, zijn tal van omzettingsmaatregelen voorzien.

wijzigingen:

    Nieuw buitenkant design
    Uitwisseling van alle tabellen
    Vervanging van alle hoofdsteunen
    Renovatie van stoffering
    Retrofitting van een automatisch passagiers tellen systeem
    17 inch videodisplay
    Installatie van extra aansluitingen
    Modernisering van het video opname systeem
    Pre-installatie van een WLAN-systeem

Nieuwe voertuigvloot

19 FLIRT en nog eens acht nieuwe FLIRT³'s van de Berliner-spoorvoertuigfabrikant Stadler Pankow worden gebruikt voor de toepassing in de Teutoburger-Wald-Netz.

De voertuigen worden gebruikt in grensoverschrijdend verkeer tussen Bielefeld en Hengelo (Nederland). Voor het kruisen op de Nederlandse routes, is de FLIRT ook uitgerust met het ETCS Level 2 en ATB treins veiligheidssysteem.

De vijf-delige FLIRT kan tot 532 passagiers, waarvan 266 op comfortabele stoelen, dragen. In de eerste klasse is de ruimte verhoogd van 16 zitplaatsen tot 24 zitplaatsen. Er is ook ruimte voor 24 fietsen per trein.

De voertuigen hebben royaal ontworpen multifunctionele compartimenten in alle toegangsgebieden, brede ingangen en kloofbruggen - dit bevordert een snellere passagierswisseling. Het comfort van de nieuwe voertuigen wordt aangevuld met een meertalig passagiersinformatiesysteem, binnenverlichting en stopcontacten op alle zitplaatsen. Vier beveiligingscamera's met een zeer hoge beeldresolutie worden per auto geïnstalleerd.

Het verhoogde comfort is ook opvallend voor de bemanning aan boord: naast de aparte airco voor de bestuurder is er ook een aparte toegang tot het bestuurdersplatform. In het geval van de voorganger wordt het voertuig via het passagierscompartiment ingevoerd. Daarnaast is de werkplaats van de bestuurder ergonomisch ontworpen volgens de laatste bevindingen. De voertuigen voldoen aan de eisen van DIN EN 15227 (crashstandaard).
Verkeer over de nationale grenzen

Nieuwe FLIRT3 multi-systeem treinen worden gebruikt in Nederland, aangezien er in beide landen verschillende spoorwegnetwerken zijn.

Met de uitbreiding van de route naar het naburige Nederland naar Hengelo is de kloof tussen het werkgebied van Keolis voor het eerst duidelijk. In Oldenzaal en in Hengelo zijn er uitwisselingsmogelijkheden onder de lijn van de Nederlandse Keolis-dochteronderneming Syntus .

Syntus kan al terugzien op ervaringen zoals het tussen 2010 en 2013 tussen Bad Bentheim en Hengelo onder de merknaam "Grensland Express" ging.

Kan Nie Wachte..... op 9 dec sta ik op het station :laugh:
Ride On

Rino