Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Frank 123
Vandaag
om 06:50:08
Pfarrerwinkel bahn
door
AndrevdG
Vandaag
om 05:11:01
Baan in Los Angeles
door
AndrevdG
Vandaag
om 05:07:24
Stationsplein Baden Baden
door
frits959
Vandaag
om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 00:35:59
25 jaar geleden
door
Willem1951
18 april 2024, 23:43:22
NS 8400 van Werps
door
Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner
door
Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source)
door
reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven
door
Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Aachenau West
door
MichielB
18 april 2024, 22:22:36
"Nederlandse" modellen
door
Marc tramt
18 april 2024, 21:56:41
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
FRIE
18 april 2024, 21:50:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0
door
basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)
door
Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo
door
renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
LS Models 2024
door
4020 281-4
18 april 2024, 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje
door
Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok?
door
Besselspoor
18 april 2024, 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Benelux795
18 april 2024, 14:17:23
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Das Teutoburger-Wald-Netz
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Das Teutoburger-Wald-Netz (gelezen 1141 keer)
Rockerbox2
Offline
Berichten: 966
Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Das Teutoburger-Wald-Netz
«
Gepost op:
22 oktober 2017, 12:33:30 »
Op 9 december gaat op "Das Teutoburger-Wald-Netz" Eurobahn de route RB 61 Wiehengebirgs-Bahn, overnemen van de Westfalenbahn.
Eurobhan
Hiermee wordt ook Hengelo weer aangesloten op een regionaal net in Duitsland.
Omdat het zondag is........ hieronder een stuk van de website, vertaald door Google
Rollend Materiaal
Van oud wordt nieuw: conversie en herontwerp van de gebruikte voertuigen
19 gebruikte voertuigen van het type Stadler FLIRT worden gebruikt voor gebruik in het Teutoburgerwoud. De voertuigen zijn sinds 2007 door de Westfalenbahn geopend en zijn door Keolis overgenomen om in december 2017 operationeel te maken. Om te voldoen aan de verhoogde eisen voor reiskomfort en veiligheid en om de voertuigen voor de komende 15 jaar voor te bereiden, zijn tal van omzettingsmaatregelen voorzien.
wijzigingen:
Nieuw buitenkant design
Uitwisseling van alle tabellen
Vervanging van alle hoofdsteunen
Renovatie van stoffering
Retrofitting van een automatisch passagiers tellen systeem
17 inch videodisplay
Installatie van extra aansluitingen
Modernisering van het video opname systeem
Pre-installatie van een WLAN-systeem
Nieuwe voertuigvloot
19 FLIRT en nog eens acht nieuwe FLIRT³'s van de Berliner-spoorvoertuigfabrikant Stadler Pankow worden gebruikt voor de toepassing in de Teutoburger-Wald-Netz.
De voertuigen worden gebruikt in grensoverschrijdend verkeer tussen Bielefeld en Hengelo (Nederland). Voor het kruisen op de Nederlandse routes, is de FLIRT ook uitgerust met het ETCS Level 2 en ATB treins veiligheidssysteem.
De vijf-delige FLIRT kan tot 532 passagiers, waarvan 266 op comfortabele stoelen, dragen. In de eerste klasse is de ruimte verhoogd van 16 zitplaatsen tot 24 zitplaatsen. Er is ook ruimte voor 24 fietsen per trein.
De voertuigen hebben royaal ontworpen multifunctionele compartimenten in alle toegangsgebieden, brede ingangen en kloofbruggen - dit bevordert een snellere passagierswisseling. Het comfort van de nieuwe voertuigen wordt aangevuld met een meertalig passagiersinformatiesysteem, binnenverlichting en stopcontacten op alle zitplaatsen. Vier beveiligingscamera's met een zeer hoge beeldresolutie worden per auto geïnstalleerd.
Het verhoogde comfort is ook opvallend voor de bemanning aan boord: naast de aparte airco voor de bestuurder is er ook een aparte toegang tot het bestuurdersplatform. In het geval van de voorganger wordt het voertuig via het passagierscompartiment ingevoerd. Daarnaast is de werkplaats van de bestuurder ergonomisch ontworpen volgens de laatste bevindingen. De voertuigen voldoen aan de eisen van DIN EN 15227 (crashstandaard).
Verkeer over de nationale grenzen
Nieuwe FLIRT3 multi-systeem treinen worden gebruikt in Nederland, aangezien er in beide landen verschillende spoorwegnetwerken zijn.
Met de uitbreiding van de route naar het naburige Nederland naar Hengelo is de kloof tussen het werkgebied van Keolis voor het eerst duidelijk. In Oldenzaal en in Hengelo zijn er uitwisselingsmogelijkheden onder de lijn van de Nederlandse Keolis-dochteronderneming Syntus .
Syntus kan al terugzien op ervaringen zoals het tussen 2010 en 2013 tussen Bad Bentheim en Hengelo onder de merknaam "Grensland Express" ging.
Kan Nie Wachte..... op 9 dec sta ik op het station
Gelogd
Ride On
Rino
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Das Teutoburger-Wald-Netz