Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PB models: koplopers (voorbespreking) door edwin1974
Vandaag om 13:26:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door hervé
Vandaag om 12:42:49
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Peter Soonius
Vandaag om 12:21:21
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 12:10:04
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:06:07
Zillertalbahn door Overet
Vandaag om 11:34:11
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 11:30:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:16:48
US diorama in H0 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:08:09
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:07:17
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:04:43
RhB H0m, Albulisch door Eric v C
Vandaag om 10:56:02
pantograaf vastzetten door zofman
Vandaag om 09:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:44:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 06:09:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 00:36:13
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
22 August 2025, 23:38:37
Stalen rijtuigen van NS door KNed
22 August 2025, 23:20:55
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
22 August 2025, 23:04:52
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
22 August 2025, 22:33:12
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
22 August 2025, 22:21:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bor de Wolf
22 August 2025, 22:04:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 August 2025, 21:46:33
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Te 2/2
22 August 2025, 21:26:21
De projecten van Ruben (NL H0) door Huup
22 August 2025, 21:17:57
Da's Daz 2 door Huup
22 August 2025, 21:13:36
MiWuLa door Miniature Holland
22 August 2025, 21:05:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
22 August 2025, 20:33:23
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Ellerman
22 August 2025, 20:29:56
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje - door Ronald Halma
22 August 2025, 19:41:10
  

Auteur Topic: Das Teutoburger-Wald-Netz  (gelezen 1227 keer)

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Das Teutoburger-Wald-Netz
« Gepost op: 22 October 2017, 12:33:30 »


Op 9 december gaat op "Das Teutoburger-Wald-Netz"  Eurobahn de route RB 61 Wiehengebirgs-Bahn, overnemen van de Westfalenbahn. Eurobhan Hiermee wordt ook Hengelo weer aangesloten op een regionaal net in Duitsland. (y)



Omdat het zondag is........ hieronder een stuk van de website, vertaald door Google

Rollend Materiaal

Van oud wordt nieuw: conversie en herontwerp van de gebruikte voertuigen

19 gebruikte voertuigen van het type Stadler FLIRT worden gebruikt voor gebruik in het Teutoburgerwoud. De voertuigen zijn sinds 2007 door de Westfalenbahn geopend en zijn door Keolis overgenomen om in december 2017 operationeel te maken. Om te voldoen aan de verhoogde eisen voor reiskomfort en veiligheid en om de voertuigen voor de komende 15 jaar voor te bereiden, zijn tal van omzettingsmaatregelen voorzien.

wijzigingen:

    Nieuw buitenkant design
    Uitwisseling van alle tabellen
    Vervanging van alle hoofdsteunen
    Renovatie van stoffering
    Retrofitting van een automatisch passagiers tellen systeem
    17 inch videodisplay
    Installatie van extra aansluitingen
    Modernisering van het video opname systeem
    Pre-installatie van een WLAN-systeem

Nieuwe voertuigvloot

19 FLIRT en nog eens acht nieuwe FLIRT³'s van de Berliner-spoorvoertuigfabrikant Stadler Pankow worden gebruikt voor de toepassing in de Teutoburger-Wald-Netz.

De voertuigen worden gebruikt in grensoverschrijdend verkeer tussen Bielefeld en Hengelo (Nederland). Voor het kruisen op de Nederlandse routes, is de FLIRT ook uitgerust met het ETCS Level 2 en ATB treins veiligheidssysteem.

De vijf-delige FLIRT kan tot 532 passagiers, waarvan 266 op comfortabele stoelen, dragen. In de eerste klasse is de ruimte verhoogd van 16 zitplaatsen tot 24 zitplaatsen. Er is ook ruimte voor 24 fietsen per trein.

De voertuigen hebben royaal ontworpen multifunctionele compartimenten in alle toegangsgebieden, brede ingangen en kloofbruggen - dit bevordert een snellere passagierswisseling. Het comfort van de nieuwe voertuigen wordt aangevuld met een meertalig passagiersinformatiesysteem, binnenverlichting en stopcontacten op alle zitplaatsen. Vier beveiligingscamera's met een zeer hoge beeldresolutie worden per auto geïnstalleerd.

Het verhoogde comfort is ook opvallend voor de bemanning aan boord: naast de aparte airco voor de bestuurder is er ook een aparte toegang tot het bestuurdersplatform. In het geval van de voorganger wordt het voertuig via het passagierscompartiment ingevoerd. Daarnaast is de werkplaats van de bestuurder ergonomisch ontworpen volgens de laatste bevindingen. De voertuigen voldoen aan de eisen van DIN EN 15227 (crashstandaard).
Verkeer over de nationale grenzen

Nieuwe FLIRT3 multi-systeem treinen worden gebruikt in Nederland, aangezien er in beide landen verschillende spoorwegnetwerken zijn.

Met de uitbreiding van de route naar het naburige Nederland naar Hengelo is de kloof tussen het werkgebied van Keolis voor het eerst duidelijk. In Oldenzaal en in Hengelo zijn er uitwisselingsmogelijkheden onder de lijn van de Nederlandse Keolis-dochteronderneming Syntus .

Syntus kan al terugzien op ervaringen zoals het tussen 2010 en 2013 tussen Bad Bentheim en Hengelo onder de merknaam "Grensland Express" ging.

Kan Nie Wachte..... op 9 dec sta ik op het station :laugh:
Ride On

Rino