Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kortsluiting bij wissels door Mark D.
Vandaag om 15:59:56
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 15:50:22
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 15:44:10
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 14:59:47
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 14:46:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
Les Billards du Vivarais door MaraNCS
Vandaag om 13:14:04
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 12:32:19
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
  

Auteur Topic: Das Teutoburger-Wald-Netz  (gelezen 1142 keer)

Rockerbox2

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
Das Teutoburger-Wald-Netz
« Gepost op: 22 oktober 2017, 12:33:30 »


Op 9 december gaat op "Das Teutoburger-Wald-Netz"  Eurobahn de route RB 61 Wiehengebirgs-Bahn, overnemen van de Westfalenbahn. Eurobhan Hiermee wordt ook Hengelo weer aangesloten op een regionaal net in Duitsland. (y)



Omdat het zondag is........ hieronder een stuk van de website, vertaald door Google

Rollend Materiaal

Van oud wordt nieuw: conversie en herontwerp van de gebruikte voertuigen

19 gebruikte voertuigen van het type Stadler FLIRT worden gebruikt voor gebruik in het Teutoburgerwoud. De voertuigen zijn sinds 2007 door de Westfalenbahn geopend en zijn door Keolis overgenomen om in december 2017 operationeel te maken. Om te voldoen aan de verhoogde eisen voor reiskomfort en veiligheid en om de voertuigen voor de komende 15 jaar voor te bereiden, zijn tal van omzettingsmaatregelen voorzien.

wijzigingen:

    Nieuw buitenkant design
    Uitwisseling van alle tabellen
    Vervanging van alle hoofdsteunen
    Renovatie van stoffering
    Retrofitting van een automatisch passagiers tellen systeem
    17 inch videodisplay
    Installatie van extra aansluitingen
    Modernisering van het video opname systeem
    Pre-installatie van een WLAN-systeem

Nieuwe voertuigvloot

19 FLIRT en nog eens acht nieuwe FLIRT³'s van de Berliner-spoorvoertuigfabrikant Stadler Pankow worden gebruikt voor de toepassing in de Teutoburger-Wald-Netz.

De voertuigen worden gebruikt in grensoverschrijdend verkeer tussen Bielefeld en Hengelo (Nederland). Voor het kruisen op de Nederlandse routes, is de FLIRT ook uitgerust met het ETCS Level 2 en ATB treins veiligheidssysteem.

De vijf-delige FLIRT kan tot 532 passagiers, waarvan 266 op comfortabele stoelen, dragen. In de eerste klasse is de ruimte verhoogd van 16 zitplaatsen tot 24 zitplaatsen. Er is ook ruimte voor 24 fietsen per trein.

De voertuigen hebben royaal ontworpen multifunctionele compartimenten in alle toegangsgebieden, brede ingangen en kloofbruggen - dit bevordert een snellere passagierswisseling. Het comfort van de nieuwe voertuigen wordt aangevuld met een meertalig passagiersinformatiesysteem, binnenverlichting en stopcontacten op alle zitplaatsen. Vier beveiligingscamera's met een zeer hoge beeldresolutie worden per auto geïnstalleerd.

Het verhoogde comfort is ook opvallend voor de bemanning aan boord: naast de aparte airco voor de bestuurder is er ook een aparte toegang tot het bestuurdersplatform. In het geval van de voorganger wordt het voertuig via het passagierscompartiment ingevoerd. Daarnaast is de werkplaats van de bestuurder ergonomisch ontworpen volgens de laatste bevindingen. De voertuigen voldoen aan de eisen van DIN EN 15227 (crashstandaard).
Verkeer over de nationale grenzen

Nieuwe FLIRT3 multi-systeem treinen worden gebruikt in Nederland, aangezien er in beide landen verschillende spoorwegnetwerken zijn.

Met de uitbreiding van de route naar het naburige Nederland naar Hengelo is de kloof tussen het werkgebied van Keolis voor het eerst duidelijk. In Oldenzaal en in Hengelo zijn er uitwisselingsmogelijkheden onder de lijn van de Nederlandse Keolis-dochteronderneming Syntus .

Syntus kan al terugzien op ervaringen zoals het tussen 2010 en 2013 tussen Bad Bentheim en Hengelo onder de merknaam "Grensland Express" ging.

Kan Nie Wachte..... op 9 dec sta ik op het station :laugh:
Ride On

Rino