Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Doornvliet door Syb030
Vandaag om 16:38:50
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door MaraNCS
Vandaag om 16:27:22
Titel aangepastL Sik problemen! door Ronald69
Vandaag om 16:16:55
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
Vandaag om 16:07:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:03:18
Een kantoorbaan in schaal N door bord4kop
Vandaag om 15:57:06
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:54:49
Bisonkit verdunner door onmogelijkhier
Vandaag om 15:46:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door odaoda
Vandaag om 15:36:12
Foamplaten door basjuh1981
Vandaag om 15:28:53
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 15:13:49
Het betere bochtenwerk door p-kokkie
Vandaag om 14:43:32
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:33:06
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 13:33:01
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
  

Auteur Topic: V100 1133 spoor nul Lenz  (gelezen 1119 keer)

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1754
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
V100 1133 spoor nul Lenz
« Gepost op: 21 september 2017, 10:04:03 »
Hallo,

even een vraag ik heb nu klein drie jaar de V100 1133 echter heb ik gisteren deze loc terug gehad van uit een reparatie zo als eerder vermeld. heb nog even gekeken op de reparatie bon.

Wat mij opviel is dat er in de reparatie bon staat dat de Motor en stroomcontacten wegens hoog slijtage vervangen zijn Software aktualisiert. Eigenlijk verbaasd mij dit, misschien heb ik wel veel gereden met de loc op mijn baan ondanks mij module baan geen eens zo heel erg groot is. Lengte mijn huidige baan 6 meter recht 2,5 meter komt daar nog eens bij voor een bocht in ruimte van 4,50 meter breed niet echt groot dus V100 1133 rijdt zo wel vooruit als achteruit op mijn module baan. Dus heeft de motor geleidelijke slijtage volgens mij.

Er zijn grotere spoor nul banen en ik vraag mij eigenlijk af of ik nu de enigste ben die dit heeft gehad met de V100 van Lenz of dat er meer spoor nul rijders zijn die dit ook hebben gehad met de loc.

De railbus van Lenz rij ik meer mee dan met de V100-1133 en de railbus rijdt nog steeds heel erg goed geen enkel probleem mee gehad. Vandaar dat ik de slijtage van de V100 1133 beetje vreemd vind aangezien ik met de loc toch minder rijdt.


Persoonlijk vind ik dat wel even vermeld mocht worden. Ik ben wel een rijder en niet iemand die locs verzameld rijden is bij mij dus erg belangrijk. In mijn spoor 1/87 periode heb ik nooit problemen gehad na kleine drie jaar dat een motor van een lok moest worden vervangen. Heb zo wel met Fleischmann als Roco locs gereden waaronder V100 /V200 en diverse stoomlocs. Wel regelmatig tandwielen gesmeerd of soms slipbandjes vervangen. Had een grote spoor ho baan van zo 20 meter lang 4 meter breed in dubbel niveau.

Ben benieuwd na reacties hierop vraag mij af of er meer spoor nul rijders zijn die dit hebben mee gemaakt.

Met spoorse groeten,

bernard
« Laatst bewerkt op: 21 september 2017, 10:14:37 door bernhard67 »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1754
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: V100 1133 spoor nul Lenz
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2017, 10:08:45 »
ps ik krijg steeds meer het idee dat Lenz op het Nederlandse spoor nul forum  heilig is en niks mag schrijven als het eens een keer geld kost als het om een reparatie gaat.Of dat een detail aan een dure loc zo als de BR 50 cabine tender niet mooi vind.

Ik vind dit een vreemde gang van zaken aangezien ik hier gewoon kritische ben niet alleen op Lenz ook andere spoor nul firma's waar ik producten van koop van mijn geld waar ik hard voor moet werken om vervolgens flink te sparen om een mooie loc te kunnen kopen schut nu niet in 1 maand even 1749 uit mijn mouw voor een BR 50 van Lenz. Dan mag ik toch ook vanuit een fabrikant kwaliteit verwachten voor een loc aangezien de prijs toch hoger ligt dan bij een 1/87 loc van Roco of Fleischmann enz.

Voor mij zelf geld natuurlijk ook als Lenz er niet geweest was had ik misschien ook nooit met spoor nul begonnen, misschien dan wel eerdere met spoor 1 en dan mooie locs van KM 1 gekocht. Door Lenz zijn er natuurlijk ook nog nieuwe firma's bij gekomen zo als MBW en Kiss die nu pas overstap maakt van 1/43,5 naar 1/45 komt zeker door populariteit van Lenz.

Spoor nul liefhebbers wees gewoon blij dat er nog een spoor nuller is die de fabrikanten kritische volgen wat ze op de rails neer zetten aan producten maar ook qua service geven. Ik kan natuurlijk ook niks schrijven en mijn hoofd gewoon in het zand steken zo als een struisvogel doet, Gelukkig zit ik zo niet in elkaar net als jullie geniet ik ook van deze mooie spoor nul hobby

Schijnbaar wordt de waarheid niet gewaardeerd op het Nederlandse spoor nul forum wat ik erg jammer vind. Ik heb bij deze dan ook vanaf vandaag besluit genomen geen lid meer te willen zijn van dat forum.  Stop mijn energie in mijn eigen spoor nul forum en blog https://spoor0.forum2go.nl

Met spoorse groeten,

bernard
« Laatst bewerkt op: 21 september 2017, 10:12:36 door bernhard67 »

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15386
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: V100 1133 spoor nul Lenz
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2017, 11:20:51 »
Bernard, als jij je gal wilt spugen over het Nederlandse spoor 0 forum doe dat dan lekker daar en niet hier. Is niet netjes. Je kunt voor klachten bij de beheerder van het 0 forum terecht en dat is RobK, jou welbekend.

Oke?

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: V100 1133 spoor nul Lenz
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2017, 11:39:21 »
Ik heb de discussie op spoor nul forum gevolgd.. Denk dat je hier niet meer medestanders krijgt dan daar, @bernard67.

Ik snap je teleurstelling over het geleverde werk (loc rijdt nog steeds niet lekker) en de service. Dat laatste is waarschijnlijk toch veranderd.
Beter is om contact met Lenz op te nemen dan overal je gal te spuwen. Kritiek over een merk mag best, al hebben sommige mensen, ook hier, zo hun voorkeuren.

Gewoon even contact opnemen met Lenz, uitleggen wat er loos is en waar je tegenaan gelopen bent na terugkomst van de loc.

Al zijn de reacties niet echt vriendelijk, soms best wel grof, dat moet je toch bij het beheer van dat forum aankaarten.
Groeten Joop, machinist Lls

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15386
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: V100 1133 spoor nul Lenz
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2017, 11:41:49 »
Precies Joop. Lenz heeft een prima service en als je echt problemen hebt zul je dat toch met of de leverancier of winkelier op moeten pakken.
Dus even een mail naar Lenz sturen met je verhaal en dan zal er best een respons op komen.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15386
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: V100 1133 spoor nul Lenz
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2017, 11:51:11 »
Ik heb de discussie op spoor nul forum gevolgd.. Denk dat je hier niet meer medestanders krijgt dan daar, @bernard67.


Heb 'm ook even gelezen en vind 't allemaal wel meevallen. 40 euro voor de gedane reparatie is netjes, na 3 jaar mag er toch wel wat aan mankeren na zoveel gereden te hebben. Tja, de verzendkosten; het is wel een zwaar en duur model en daar willen de heren van Lenz geen risico mee lopen. En dat heeft tot gevolg dat je wat meer betalen moet. Wil je dat niet moet je echt een andere hobby kiezen (of de handel in je vitrine laten staan).

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1754
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: V100 1133 spoor nul Lenz
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2017, 12:37:55 »
Hallo,

Het gaat mij totaal niet om het bedrag van de reparatie of verzendkosten. Wat ik alleen wil weten of er andere spoor nul rijders zijn die ook problemen hebben gehad met de motor. Of dat normaal is of uitzondering

Meer niet.

natuurlijk moet je met klachten bij Lenz wezen. Alleen krijg ik het idee dat niemand mij snap en dat het om de kosten gaat. nogmaals daar is het mij dus totaal niet om te doen.

gr bernard

meer wil ik er niet over zeggen wil geen mensen tegen mij in het harnas jagen of zo ben alleen teleurgesteld in het andere forum. Aangezien daar spoor nul lui zijn die mij verhaal of niet goed gelezen hebben of mij niet snappen en denken dat het alleen maar om het geld gaat.

Ronald ik ben het met jou eens wat je schrijft  laten we het hier leuk en gezellig houden wat mij betreft . En genieten van onze mooie hobby
« Laatst bewerkt op: 21 september 2017, 12:43:31 door bernhard67 »

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15386
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: V100 1133 spoor nul Lenz
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2017, 12:50:47 »
En dat is het. In dat andere forum val jij met nog iemand over het gedrag van een ander (=Jan). Dan moet je dus DAAR je gal spugen en uitleggen waarom je denkt niet begrepen te worden. JIJ gaat daar zelf op in zodat de discussie niet meer toegespitst is op je probleem met je Lenz loc maar over het gedrag van forumleden gaat. En ja, dat moet je daar oplossen en zeker niet hier.

Over je loc; misschien in jou ogen niet normaal en dus met Lenz contact opnemen. Ik blijf erbij dat je met Lenz producten een goeie keuze gemaakt hebt. De prijs/kwaliteit verhouding is meer dan prima en als er dan eens iets fout gaat na 3 jaar; het zij zo. Dat Lenz niet geheel kosteloze reparatie's doet na 3 jaar kan ik mij ook goed voorstellen. Ergens houdt de garantie op, ook bij Lenz.

Klaar? ;)


Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: V100 1133 spoor nul Lenz
« Reactie #8 Gepost op: 21 september 2017, 12:55:12 »
Wat ik alleen wil weten of er andere spoor nul rijders zijn die ook problemen hebben gehad met de motor. Of dat normaal is of uitzondering
Als je alleen deze vraag had gesteld en de rest achterwegen had gelaten, was er verder niks aan de hand geweest ;)
Groeten Joop, machinist Lls