Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door MOVisser
Vandaag om 22:07:07
Ik ben aan het opruimen. door MOVisser
Vandaag om 22:02:03
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Gert Arkema
Vandaag om 21:52:14
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
Vandaag om 21:48:46
Houten 23 Augustus 2025 door Prutsert
Vandaag om 21:41:34
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 21:40:58
wat is het merk van deze bochtwissel door arwin
Vandaag om 21:39:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 21:20:05
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 21:07:38
schok bij vertrek door Ronald Halma
Vandaag om 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door AP3737
Vandaag om 20:09:19
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
Vandaag om 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
Vandaag om 19:47:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
Vandaag om 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 19:17:42
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23

Auteur Topic: Modelspoorbeurs Houten 26 augustus 2017 voor / na praat !  (gelezen 15645 keer)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Modelspoorbeurs Houten 26 augustus 2017 voor / na praat !
« Reactie #60 Gepost op: 26 August 2017, 07:14:26 »
Helaas niet vandaag, kom uit de nachtdienst nu. Eerst slapen :) Voor wie gaat, veel plezier!

Erik

• Offline Offline
  • treinen snuffelaar
« Reactie #61 Gepost op: 26 August 2017, 07:52:58 »
Veel plezier voor degene die gaan ben benieuwd naar jullie aanwinsten.

Erik

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #62 Gepost op: 26 August 2017, 09:01:26 »
Tot straks.

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Falcon10

• Offline Offline
  • Wel Belg, niet gek !
« Reactie #63 Gepost op: 26 August 2017, 14:36:16 »
Zo, snel over de beurs geweest op 2 uurtjes.
Om 12 uur doorgegaan, want zodadelijk BBQ hier thuis, dus had spijtig genoeg geen tijd om nu eindelijk eens aan de Beneluxspoor tafel te komen zitten in het restaurant.
Komt er ooit nog wel eens van !

Beurs was redelijk druk had ik het idee naar bezoekers, ganse tijd van opening tem 12 in elk geval moest je best wel goed uitkijken als je door de gangen ging.
Wel opvallend dat in de grote hal een aantal vaste standhouders er niet stonden, daar was hier en daar toch een plekkie nog vrij.

De buit :

ACME containerwagon om bij aan de andere ACME's te gaan hangen
Van Biervliet Ermewa tanwagons voor aan de andere Van Biervliets te hangen
Roco vloeibaar gas wagon om aan andere gelijkaardige wagons te hangen
Roco PKP EAOS wagon, om aan andere EAOS wagons te hangen
4 tal ESU decoders om wat treinen digitaal te maken
en na tig keer hem te zien liggen en nooit meegenomen te hebben, toch maar het winkelwoonhuis gekocht.
Tevens nog een slijpschijfje om sporen mee door te slijpen en niet op de foto wegens niet boeiend at all : 4 stuks Roco Line G4 rails om op men Oosterbeekbrug in aanbouw te monteren.

Al bij al redelijk geslaagd.

zweistein

• NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 26 August 2017, 15:31:38 »
Totaal onverwacht zomaar gevonden bij Skiptram, ik ben er blij mee!

Groeten, Ronald.

haes

• Offline Offline
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
« Reactie #65 Gepost op: 26 August 2017, 15:55:03 »
gezellig druk, werd af en toe in de paden heel druk.
Gekocht: koffie en saucijs en 2 N spoor militaire Daf's bij Dinnissen modelbouw

gr Hans
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

Miniature Holland

• NL in miniatuur
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Het Haagse openbaar vervoer in model
    • Instagram
« Reactie #66 Gepost op: 26 August 2017, 16:22:44 »
Na een dagje op de modelspoorbeurs in Houten is dit mee naar huis gekomen.

En zo ziet de werkplaats trein en nu uit. Vanavond komt de wagen met het draaistel er nog bij. De andere aangekondigde GTU's met treinstel neuzen zijn besteld.

Ruud K

• Offline Offline
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #67 Gepost op: 26 August 2017, 19:34:17 »
Bescheiden oogst vandaag. Ik heb een paar boeken gekocht, eentje over Freiburg en het spoor en eentje over Bahnpostwagens. Verder een stel bomen, wat lading, een paar oude wagonnetjes van Klein Modellbahn, een Puchje van Artitec, een ketelwagentje van Liliput.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 26 August 2017, 19:55:35 »
Niet zo heel veel gekocht, meer het nodige. Onder andere wat groen, en een
bietenkar met frikandel bij Aritek. Al met al een vreemde eerste 'zonder Daan' beurs.
Mvh Steef

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #69 Gepost op: 26 August 2017, 20:32:21 »
Twee lange rongenwagens, een kiepwagen, personen+spul voor bij een loods. En een decoder.

En "uiteraard" weer wat leesvoer:

Èn een bezoekje aan de tafel in de kantine :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

+++2010***

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 26 August 2017, 20:53:48 »
Zoals het er nu naar uitziet wel. Twee maanden terug, in juli, was het voor het eerst dat ik er ben geweest. Na een week kon ik al niet wachten op de volgende beurs zo'n geweldige ervaring was het maar ik kwam tijd te kort.  Ik ging erheen voor koopjes en dat is toen zeer goed gelukt. Daarna heb ik het zeer druk gehad maar ben het niet vergeten en maak er weer een prettig dagje uit van want daar ben ik ook wel aan toe. Ik laat me dit keer ook weer gewoon verrassen, gewoon lekker overal snuffelen. Voor mij is het toch een eind reizen dus misschien ook wel weer voorlopig de laatste keer. (Bovendien worden de dagen weer korter).
Het weer ziet er gunstig uit. Ik laat net als vorig keer weer weten wat ik er vond (voor mensen die misschien ook een keer willen gaan).

Ik wilde eigenlijk een half uur eerder gaan, dat lukte toch weer niet, anders moest ik zo haasten. Net als vorige keer ben ik weer met de trein gegaan. Ondanks dat op mijn traject geen werkzaamheden waren had ik dit keer onderweg wel met storing te maken. Hierdoor ging er een trein niet. Dus werd het een trein later die natuurlijk overvol was. Gelukkig kon ik zelf wel zitten en ging deze trein zonder problemen (anders was ik denk ik maar niet meer gegaan). Dat tot 3 uur blijft toch wel een minpunt net als de bereikbaarheid. Net als vorige keer ben ik lopend vanaf het station gegaan. Vooral teruggaande is dit best prettig want het is op die beurs nou niet bepaald erg koel. Het weer was heel wat beter dan vorige keer. Hoewel dat toen teruggaande ook wel meeviel. De terugreis ging nu ook probleemloos. Ik ben nu meteen na sluiting huiswaarts gekeerd maar vorige keer moest ik na afloop toch wel even bijkomen. Al is zo'n beurs als deze toch heel wat minder vermoeiend dan zo'n gecombineerde beurs met treinbanen.

Het leek zo'n tijd geleden. Hoewel ik dit keer ook weer met een turbovaart langs die tafels ben gelopen, want ja, ik had nu zelfs nog een half uur korter dan vorige keer. (Ik was er 12.10). Toch leek het eenmaal binnen nog maar een week geleden. O.a. door veel dezelfde handelaren. (Dit is dus het voordeel als je al een keer bent geweest, het kan ook een nadeel zijn. Het hangt ervan wat je zelf zoekt). Ik ben zelf gelijk naar de achterste hal geweest, want daar is het rustiger en gezelliger (je hebt er o.a. een stand met boeken/dvd's en je kunt er op een stoel plaatsnemen en naar films kijken. Helaas had ik hier ook weer geen tijd voor). Deze hal heb ik vorige keer als laatste bezocht. Dit kan ook reden zijn dat het rustig is. Veel mensen komen misschien hier niet aan toe omdat ze eerst in die andere twee hallen beginnen.
Daarna ben ik naar de hal met zwarte wanden geweest. Hier ben ik vorige keer begonnen. Het eerste uur vond ik toen ook niet zoveel aan. Maar later werd het beursbezoek steeds leuker. Dit blijft toch maar een drukke hal. Overigens als je langs tafels loopt voor koopwaar is het bijna overal rustig en je kunt goed kijken. Het is meer de sfeer (pratende mensen en akoestiek wat het druk maakt). Hier heb je naar ik meen ook meer de informatie over bijvoorbeeld digitaal rijden. Hoewel er over de hele beurs niet echt een lijn zit, hier is vooral H0, hier vooral N-spoor, etc. maar alles staat door elkaar. Hierdoor kan een eerste bezoek heel lastig zijn en veel te veel van het goede zijn. Zelf had ik toen wel last van maar dit keer viel het toch al mee. Ook was er veel meer herkenning. En na twee uur had ik het eigenlijk gezien. Het laatste uur heb ik nog een tweede ronde gedaan, ook in redelijk hoog tempo maar toch nog wat leuke koopjes gedaan die ik de eerste ronde over het hoofd heb gezien.

Naar mijn gevoel was het dit keer toch minder druk vooral in die (voor mij) drukke hal zag ik duidelijk lege plekken terwijl dat toen bomvol stond. De eerste hal is ook redelijk rustig.

Om half drie werd er omgeroepen wilt u blijven wachten met inpakken tot het drie uur is. Maar sommige handelaren hadden er toch maling aan. (Dit is hier jaren geleden al ter sprake gebracht, dus net als dat waarom niet langer maar minder vaak doe je niets tegen dan accepteren of anders maar gewoon niet (meer) gaan). Het aantal bezoekers is flink voor deze tijd met steeds minder beurzen en bezoekers en steeds meer online. Want ik dacht met dat "rustig", je hebt hallen vol met treinspullen en er lopen wat mensen rond en dat is. Maar dat is het dus niet. Ik denk dat de beste tip is gewoon zelf een keer gaan. Tijdens een gesprek jaren geleden zei iemand toen ik over marktplaats en met lage prijzen begon dat dat in Houten best meevalt. En die informatie is correct. De prijzen lopen wel sterk uiteen maar dat is daar niet anders. Wel zal je er dingen vinden die je op marktplaats niet eens vindt. Ook vond ik het dit keer best gezellig. Andere voordelen zijn je kunt de spullen goed bekijken want foto's zeggen ook niet alles en je kunt gemakkelijk een praatje aanknopen met mensen wat heel anders is dan via internet. Dit is toch wel een beurs als vanouds met voor elk wat wils.

Ik vond het dit keer ook leuk en heb nu ook weer prima aankopen gedaan maar wel minder. Dus in oktober dat weet ik nog niet.
« Laatst bewerkt op: 26 August 2017, 21:42:55 door +++2010*** »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 26 August 2017, 21:15:38 »
Gezellig dagje Houten met de maten en ook nog wat Brits materieel kunnen scoren.  (y)

Leen.

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
« Reactie #72 Gepost op: 26 August 2017, 21:19:47 »
Was inderdaad top en zelf nog een Heljan Lion gekocht 😉
British Rail diesel Fan

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #73 Gepost op: 26 August 2017, 22:04:09 »
Ik was er vandaag ook nog. En ik heb me prima vermaakt! Samen met Steef, Ronald en Oscar (Wie?  ::)) de beurs over geweest. Oscar bleek best een gezellig ventje te zijn. ;) Steef werd af en toe gek van ons, keek ons af en toe aan met een blik van "Geen idee wat jullie gesnoven hebben, maar ik hoor niet bij die gasten". Maar gezellig was het wel!

Ook nog wat gescoord. Van forumgenoot Ferry een mooie, lelijke Ludmilla overgenomen, een RN 232. Even een fotootje gemaakt op het rechterdeel van Grasland. Ik plaats nog wat extra foto's in het draadje van Grasland.

Ik vinnum mooi!

En nog wat spul om te proberen wat bloemetjes op Grasland te krijgen. Helaas geen rood en wit verkrijgbaar deze beurs. Althans, ik heb het  niet gevonden.

Verder in de kantine nog een modeshow van de BMB heren gehad. Die zijn echt van alle markten thuis.  ;) Reinout heeft zijn bordje nog even op tafel gezet. JP was ook weer lekker op dreef. En mede BNLS forum baan genoten Walter, Marc en Gerard nog even een handje geschud en wat gepraat.

Ik heb iig een leuke Houten gehad, ik hoop mijn gezelschap vandaag ook!

Gr.

Edsko
« Laatst bewerkt op: 26 August 2017, 22:09:10 door Edsko Hekman »

ddv

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 26 August 2017, 23:53:10 »
Hallo allemaal;

Met plaatjes ben ik niet zo handig dus mijn eerste ervaring met Houten dan maar zonder.
Ik was nog niet eerder op de beurs geweest. Dinnissen Modelbouw is overgestapt op internet/beurshandel en ik had enkele YA616 legervrachtauto's bij hem besteld. Ik heb afgesproken dat ik die op de beurs kwam afhalen, had ik eindelijk eens een reden om naar de beurs te rijden (is voor mij toch bijna 2 uur aanrijden uit het échte zuiden  ;D.).
Dinnissen had ik snel gevonden, hij stond op een gunstige plaats. Ik was pas om 12:00 uur op de beurs en zo heb ik er wat tempo achter moeten zetten. Een van mijn doelen was HB voor enkele autobussen, ik ben gaan kijken en heb daar zoveel mooi spul gezien dat ik ben gaan twijfelen wat ik nu eigenlijk wil hebben ... dus nog effe hierover denken.
Mij is opgevallen dat er nogal wat Duitse handelaren stonden en de oudere Roco schakelaars [die met die armpjes] en Piko schakelaars die ik nog zocht heb ik niet gevonden. Wel massa's Märklin spul, maar ik weet niet of ik daar bij gelijkspanning wat mee kan dus daar ben ik mooi van afgebleven.
Ik was met mijn vrouw op de beurs en ik heb bij Anita Decor watergel aangeschaft want zij ziet een waterpartij of beek op de baan wel zitten (zij gaat dat dan ook maken ook boompjes en struiken wil ze mee helpen), bij Poorten is een voorraad lantarentjes aan de vingers blijven plakken. Bij een andere stand heb ik uiteindelijk nog oude Roco ontkoppelrails aangeschaft voor weinig, mooi meegenomen omdat ik dit materiaal bij voorkeur gebruik maar moet combineren met Piko.
Al met al een geslaagde dag, moet weer links en rechts wat bestellen ... heb ik weer een reden ... De Beneluxspoor-tafel heb ik in het restaurant overigens gemist ... 

Groetjes Dieter 
« Laatst bewerkt op: 26 August 2017, 23:59:51 door ddv »