Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:12:22
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 10:43:36
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III  (gelezen 66661 keer)

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #120 Gepost op: 09 februari 2019, 17:19:36 »
Hallo,

vanmiddag een nieuwe foto gemaakt vanaf de achterkant van de BR 38 die gereed staat voor vertrek op spoor 1 in bahnhof Konigshofen.


Achter de BR 38 hangen gelijk de 4Yge Umbauwagens

tot zo ver dit berichtje.

Met spoorde groeten,

bernhard
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2019, 10:18:52 door bernhard67 »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #121 Gepost op: 10 februari 2019, 15:39:48 »
Hallo,

Vanmiddag toch nog even wezen genieten van de MBW BR 38 2361 de lok heeft zo juist omgelopen via spoor 2 om  vervolgens naar spoor 1 te gaan waar de personenrijtuigen op de BR 38 staan te wachten.

Ondertussen zijn de rail werkers weer door gegaan met het gene waarmee ze bezig zijn. De opzichter houd de boel goed in de gaten met zijn toeter die via gasdruk werkt.



tot zo ver dit kleine berichtje

Met spoorse groeten,

bernhard

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #122 Gepost op: 18 februari 2019, 15:22:16 »
Hallo,

Zaterdag een bezoek gebracht aan de spoor 01 Treff in Maarn diverse foto's gemaakt heb inspiratie opgedaan bij diverse spoor 1 en 0 module banen die daar te zien waren.  Zie al weer uit na editie van 2020.



Foto Br 50 in bahnhof Bad Willemshohe zomer 1964 vond deze module rust en heel veel sfeer uitstralen. Dit hebben de bouwers zeer goed gedaan mede ook door het gebruik van diverse leuke oude vrachtauto modellen.

tot zo ver dit bericht

Met spoorse groeten,

bernhard
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2019, 15:24:05 door bernhard67 »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #123 Gepost op: 18 februari 2019, 21:00:36 »
Hallo,

Zo vanavond nog even aan de gang geweest met de tweede station op mijn baan Weidenfield zo als ik al eerder vertelde heb ik weer diverse ideen op gedaan afgelopen zaterdag.

Met die Ideen ga ik komende maanden aan de gang aan de kant van weidenfield. zit aan te denken om in de weg gedeelte aan de achterkant een slinger in te doen zo dat de weg in het eerste gedeelte van het perron daar strak langs komt te lopen zo dat tegen de wand nog paar huizen geplaatst kunnen worden. Op die mannier wordt het misschien iets afwisselender bij Weidenfield.




Wel kwam ik op het idee om een VW Kever van de post naast het station gebouw te zetten vind dat wel iets hebben. Verder komt bij het station nog een klein apart toiletgebouwtje te staan of iets van kiosk daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Wel heb ik de bushalte laten vervallen vind dat te veel van het goede aangezien het station geen kopie mag worden van Konigshofen.  Is juist leuk als het allebei verschillend is.

Het perron gedeelte bij het hoofdgebouw is net zo lang dat er twee silverlingen met een V100 kan staan of een V100 met vier 3Yge Umbauwagens de V100 of BR 78 moet dan wel afkoppelen en vervolgens via spoor twee omlopen om weer aan de andere kant aan te koppelen. 

Weidenfield krijgt maar aan 1 kant seinpalen aangezien het eind punt station is.  Dus aan de rechterkant krijgt het station twee armseinpalen te staan.

tot zo ver dit berichtje.


met spoorde groeten,

bernhard
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2019, 21:03:59 door bernhard67 »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #124 Gepost op: 22 februari 2019, 20:14:55 »
Hallo,

Vanavond weer tijd voor een nieuw bericht na al het spoor 1 en spoor nul geweld vanaf gelopen weekend in Maarn,  Ik heb de afgelopen week een klein gedeelte van de tweede station Weidenfield overhoop gegooid  om  het aanzicht wat te verbeteren. 

Ik vond het gedeelte ronde het tweede station wat saai een kinderhoofdjes weg die alleen maar recht door liep en verder totaal tot aan het station geen bebouwing. Ik heb besloten om toch een kleine slinger in de weg waardoor de weg in het eerste gedeelte nu wat dichter bij het perron is gekomen.  Door dat de weg nu wat meer naar voren is heb ik nu de mogelijkheid om paar gebouwen neer te zetten waardoor het iets levendiger wordt op mijn spoor nul baan.



Het cafe is nog niet af moet nog voorzien worden van een dak het is nog allemaal niet in de definitieve fase het is nog een proef opstelling. De bewoners hebben nu wel mooi uitzicht op de stoom en diesel treinen die station Weidenfield aan doen.

De Porsche Speedter komt zo juist de bocht om scheuren aangezien hij nog even gouw iets wil eten en drinken in het cafe.

tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernhard
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2019, 20:35:25 door bernhard67 »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #125 Gepost op: 22 februari 2019, 20:32:36 »
Hallo,

Nog even een nieuwe foto gemaakt de VW Kever Ovali bouwjaar 1958 heeft ook mooier plek gekregen mag toch eigenlijk niet ontbreken op een baan uit periode 1957 t/m 1969



Langs het eerste gedeelte van het perron komt nog een hek werkje te staan.  Verder blijf die klein strook vrij van bomen. Het eerste stukje van beide perrons zijn ook tijdens de verandering onderhanden genomen. De beide perrons lopen lopen nul schuin af aan het eind waardoor het er nu nog veel beter uit ziet.

tot zo ver dit kleine berichtje,

Met Spoorse groeten,

bernhard
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2019, 20:35:10 door bernhard67 »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #126 Gepost op: 02 maart 2019, 19:58:16 »
Hallo,

Vanavond even een nieuwe foto gemaakt hoe het nu uitziet aan de kant van station Weidenfield (weidenberg) anno 1960 aan de bahnhofstrasse waar voor de woningen een Karmann Ghia en MG A 1600 gebouwd tussen 1957 en 1964



Op spoor 1 is nog net stukje te zien van Silverling Stuurstand wagon die gereed staat voor vertrek naar bahnhof Königshofen.

Met spoorse groeten,

bernhard

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #127 Gepost op: 03 maart 2019, 18:44:24 »
Lekker sfeertje!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #128 Gepost op: 15 maart 2019, 20:31:50 »
Goedenavond,

Zo vanavond nog even een nieuwe foto gemaakt van een klein gedeelte van de Bushalt met de inrijdende bus. Die MG TC bouwjaar 1945 staat niet zo erg handig geparkeerd bij de Kiosk. 



Die MG TC heb ik afgelopen dagen onder handen genomen van oorspong was afdek zijl zwart en stoelen rood net zo als het randje bij de achterspatborden en de gril.  Ik vond de rode uitvoering niet zo erg leuk. Nou had ik nog foto's ooit gemaakt van originele MG TC deze was ook room wit maar had een groen gril plus groene stoelen en beige huif. 



Ik heb dus besluit genomen om de MG TC van Vitesse 1/43 aan te passen waardoor de gril nu groen geworden is net zo als de stoelen  en de bekleding aan de binnen kant van de beide deuren en randje bij de achterspatborden plus randje om het dashboard heen.

Persoonlijk vind ik de MG TC heel stuk verbeterd blijf het een erg leuke Engelse sportauto vinden die qua model.

Tot zo ver dit kleine berichtje.

Met spoorse groeten,

bernhard
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2019, 20:36:00 door bernhard67 »

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #129 Gepost op: 15 maart 2019, 20:38:33 »
Mooie wagens. Die bus heeft ook super veel sfeer. Is die MG niet de auto van Jan Jans en de Kinderen? (Al is die wagen rood).
Oeps!

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #130 Gepost op: 16 maart 2019, 13:16:05 »
Hallo Niekleair,

Klopt helemaal inderdaad heeft Jan Jans en de kinderen een Rode MG TC in het strip verhaal. Ook de rode kleur staat de MG mooi net zo als british racing green

Met spoorse Groeten,

bernhard


bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #131 Gepost op: 16 maart 2019, 15:17:08 »
Goedemiddag ,

Zo de hele wintertijd even druk bezig met de buitenbakken qua aankleding. Deze wil ik alleen in de tuin neer zetten als het mooi droog weer is aankomende voorjaar /zomer tot eind september. Dit voorjaar en zomer seizoen gaat er dan ook voor het eerste van A naar B gereden worden.



In de landschap komt dus voor de afwisseling deze vakwerk schuur te staan waar ik nu nog druk mee bezig ben alhoewel de schuur bijna klaar is. eigenlijk hoeft alleen het dak er nog op.

In de schuur heb ik er voor gekozen om een MG B race uitvoering te parkeren waar rally's mee worden gereden. en waar zo nu en dan ook wel eens aan  gesleuteld moet worden.

de bezitters zijn dan ook met een Mercedes 230 Sl hier naar toe gereden.

tot zo ver dit kleine berichtje

Met spoorse groeten,

bernhard
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2019, 16:23:31 door bernhard67 »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #132 Gepost op: 01 april 2019, 21:24:13 »
Hallo,

Tja dit bericht is dus vandaag zeker geen 1 april grap  (y) Ik heb afgelopen zaterdag 30 maart voor het eerst dit jaar het buiten gedeelte op gezet , moest nog 1 rechte module bak pas maken zo dat ik daarna de mogelijkheid had om van A naar B te rijden.  Met de rails pas legen plus het maken van de laatste module bak ben ik zaterdag dus de hele dag mee bezig geweest.

Zondag 31 maart dacht ik eindelijk de eerste trein over de module bakken te laten rijden maar dat verliep anders dan ik in gedachten had. Het bleek na dat ik de stroom draden had aangesloten ergens een flinke kort sluiting te zitten waardoor de trein onregelmatig liep en ook nog eens langzaam reed.

Gelukkig had ik vandaag 1 april de tijd om het alle stroomdraden goed na te lopen en 1 voor 1 weer over nieuwe aan te sluiten. Na ruim 1 uur had ik de baan weer aan het rijden en kon de eerste trein over  het nieuwe gedeelte rijden. Vanavond na een rij middag het buiten gedeelte weer afgebroken aangezien het de komende dagen weer slecht weer wordt.


Foto van de BR 38 met 4YB wagons onderweg in het model landschap.

Tot zo ver dit berichtje.

Met spoorse groeten,

bernhard


HJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 681
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #133 Gepost op: 01 april 2019, 22:01:14 »
Hey Bernard,

Goed te horen dat bij jou het buitenseizoen weer is aangebroken. Ik duik ook mijn schuur weer eens in om te kijken waar mijn baandelen gebleven zijn.
Fijn rijseizoen 2019!

groet

Hendrik
modelbouw: lekker prutsen word je blij van!

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III
« Reactie #134 Gepost op: 02 april 2019, 12:29:33 »
Hoi HJ,

o maar dat gaat helemaal goed komen dit nieuwe modelspoor seizoen voor mij .

gr bernhard