Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Dennis94
Vandaag om 19:58:13
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 19:53:03
Rangeren met een pec door Karel466
Vandaag om 19:50:17
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 19:37:07
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 19:20:00
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 19:05:50
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:00:14
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 18:43:56
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Gerrit H
Vandaag om 18:43:48
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
Vandaag om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 17:00:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
De Projecten van RetroJack door 741230
Vandaag om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald69
Vandaag om 15:59:21
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 15:25:37
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:52:38
Mijnbouw Indonesiƫ door MOVisser
Vandaag om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door laurent
Vandaag om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 14:23:16
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door MOVisser
Vandaag om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
Re: Bentheimer Eisenbahn vraagje door Eric B
Vandaag om 12:39:49
  

Auteur Topic: Eerste baanplan spoor N  (gelezen 63082 keer)

Ronaldp

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #60 Gepost op: 31 August 2017, 07:42:59 »
Peco....daar ga je geen spijt van krijgen.
Welke wissels gebruik je in het schaduwstation?
Je kunt gewoon daar de keinste wissel maat gebruiken.

mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #61 Gepost op: 31 August 2017, 09:11:18 »
Ik ga overal de kleinste wissels gebruiken.

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #62 Gepost op: 31 August 2017, 16:34:06 »
Vandaag zijn de eerste balken gezaagd voor de tafel binnenkort de rest en de platen zijn besteld bij de hout handel die worden daar op maat gezaagd.


Erik

Ronaldp

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #63 Gepost op: 31 August 2017, 19:52:11 »
Wel veel fotos posten van je nieuwe baan.

mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #64 Gepost op: 03 September 2017, 16:59:11 »
Wow gisteren deed ik mijn bestelling bij Hattons en ik schrok een beetje van de prijs ik had het wel ongeveer wel verwacht dat het duur ging worden , dus besloot ik om de baan in 2 delen te bouwen schaduwstation wordt gebouwd en de helixen worden gebouwd maar er komt een grote boog om van de ene helix naar de andere te gaan .

Als het budget later het toe laat dan wordt het station gedeelte gebouwd.

Erik

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #65 Gepost op: 03 September 2017, 17:39:08 »
Wow gisteren deed ik mijn bestelling bij Hattons en ik schrok een beetje van de prijs
Kijk eens bij een Nederlandse leverancier, dan schrik je pas. Direct bij Hattons is met Peco materiaal nog altijd 2x zo goedkoop.

Ronaldp

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #66 Gepost op: 03 September 2017, 18:25:38 »
Hallo Erik.

Zo gaat het bij mij ook.Elke keer een stukje.

En dan heb je nu nog allen de rails gekocht.
Welke wissel heb je gekocht?Die met  electrofrog?
Dan komen er nog bezetmelders+servo decoders bij.
Pffff  u nog een geldboompje in de tuin ;D

mvg ronald
« Laatst bewerkt op: 03 September 2017, 18:29:09 door Ronaldp »
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #67 Gepost op: 04 May 2018, 23:32:42 »
Uch uch

Na een lange tijd niks meer aan de baan gedaan werd het toch maar eens tijd om de hobby weer op te pakken.

Na een avondje stoeien en bedenken hoe de baan uit eindelijk moet worden heb ik de baanplan tekenprogramma weer op gestart en dit is er van geworden , in het hoofdstation gedeelte kan misschien het een en ander aangepast worden maar ik wist niet precies goed wat er nog aangepast moet worden .

Hier is wat extra informatie;

Het wordt met van alles en nog wat gereden wat ik mooi vind, de rij richting wordt rechts net als in NL

En voor de rest weet ik het niet meer , ik zou zeggen als er suggestties zijn laat het mij dan maar weten.

mvg
Erik

Schaduw station


Helix


Tussen stuk van de Helix


Hoofd station


NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9040
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #68 Gepost op: 04 May 2018, 23:40:10 »
Hoi,

Hier een kleine suggestie:

Een ICE hoort thuis op een zo langgerekt mogelijk stuk spoor.

Zou de baan van de ICE helemaal loskoppelen zonder wissels van de rest want er mag voor de veiligheid absoluut geen ander treinverkeer de rit verstoren.

Je zou de ICE een eigen laag kunnen geven en als paradespoor dwars van de ene naar de andere kant het schaduwstation in.
Misschien moet je in 3 of zelfs 4 lagen denken.

Op een beperkte ruimte als bij jou kun je wel wat suggeren door het ICE perron zo lang mogelijk door te laten lopen en de het begin met hele fauwe bogen te laten verdwijnen in een tunnel of onder een hoger gelegen stadsdeel door.

Kun je in de binnenbanen spelen met de creativiteit met lokaal vervoer, bv S-bahn achtig materieel of een industrieel deel.

Er is best wat mogelijk, maar je moet het zien.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 04 May 2018, 23:45:22 door NS264 »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #69 Gepost op: 04 May 2018, 23:47:28 »
Bedankt voor je snelle reactie ik zal er over nadenken ..

Gr. Erik

jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1286
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #70 Gepost op: 05 May 2018, 00:05:43 »
Hallo,

De ice op een apart losliggend spoor is een mogelijkheid maar het is wel supersaai
Zo dood als een pier om alleen rondjes te rijden.
De ice in duitsland rijden ook gewoon op stationsemplacementen dus dat kan hier ook prima.
maar dat is mijn idee hierover.

groeten jandcargo

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9040
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #71 Gepost op: 05 May 2018, 18:39:30 »
Hoi,

Beetje meegetekend, binnen de maat 1,90 x 1,90 en 80 diep.

Heb je wel in de goede schaal getekend?
Lijkt er op dat ik meer ruimte over houdt in N. Ik heb voor gemak Picollo aangehouden.



- 3 lagen.
- rood= ICE traject(station op laag 3) met op een niveau lager of zelfs op de bodemplaat een paradespoorvak.
- bruin= stationsporen voor lokaal verkeer. Er is ruimte genoeg om in een flauwe boog 4 sporen te leggen.
- groen= ook op een eigen etage/traject waar je nog eventueel links industrie kwijt kan en rechts misschien nog een kleine halte.
- klimspiralen kunnen de hele baan attractief maken.

Voor overzicht alleen de zichtbare trajecten getekend.

Ik hoor het wel als ik meer moet toelichten.
Ook handig om te weten wat je allemaal wilt uit beelden.

Gr Koen.

« Laatst bewerkt op: 05 May 2018, 18:43:59 door NS264 »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #72 Gepost op: 05 May 2018, 18:47:10 »
Ziet er leuk iit maar waar sluiten alle sporen dan aan die nu zo los getekend zijn ?

Ik ga peco rails 55 gebruiken , en ik gebruik de wintrack versie om mijn baanplannen te maken.

Persoonlijk ben ik niet zo van de perrons die in een boog liggen want dan moet ik die zelf maken en daar ben ik totaal niet handig in en ik zou ook niet weten hoe ik eraan moet beginnen en moet opletten.

Gr.
Erik

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9040
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #73 Gepost op: 05 May 2018, 19:17:13 »
Hoi,

Wel zaak punten concreet te hebben.
Heb zelf ook vrij lang over de plannen gedaan, herken het wel.

Die groene sporen zouden dan nog ergens van de spiralen afgesplitst moeten worden.

De stations sporen zouden rechter kunnen maar dan worden ze weer korter.

Je kan ook het stadsdeel omwisselen met het paradebaanvak, dan heb je rechtere perrons en kun je het paradebaanvak op het hoger gelegen deel over een mooi viaduct laten lopen.

Er valt aan alle kanten wat aan te passen.

Gr Koen.

« Laatst bewerkt op: 05 May 2018, 19:23:53 door NS264 »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #74 Gepost op: 05 May 2018, 22:03:24 »
Zou de baan van de ICE helemaal loskoppelen zonder wissels van de rest want er mag voor de veiligheid absoluut geen ander treinverkeer de rit verstoren.

Hoe komt dat ding dan in Amsterdam?
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....