Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:00:46
Aachenau West door wob
Vandaag om 20:54:50
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door MaraNCS
Vandaag om 20:52:04
Aanpassen baanplan bestaande baan door San-Markos
Vandaag om 20:25:46
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
Vandaag om 19:58:23
booster vraag door AP3737
Vandaag om 19:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 19:27:36
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 19:23:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
Vandaag om 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
Vandaag om 19:03:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
Vandaag om 18:57:18
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
Vandaag om 18:23:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 18:04:05
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
Vandaag om 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:40:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:38:41
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
Vandaag om 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:30:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 16:23:24
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:21
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 15:10:51
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Ronald69
Vandaag om 15:07:50
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32

Auteur Topic: ESU Lokprogrammer software 4.5.3 build 17170 crashed LoPi 4.0 DCC vanwege fw upd  (gelezen 1123 keer)

Misha

• Offline Offline
Hallo beste mensen,

Ik heb een ESU lokprogrammer (53451) met software 4.5.3 build 17170. Tot nu toe erg tevreden over geweest. CV's laden en firmware erop zetten geen probleem tot de huidige software versie 4.5.3.

Vandaag wilde ik in een loPi 4.0 DCC (54611), die al een paar weken geleden in een lok was geplaatst en prima zijn rondjes reed, een CV aanpassen. daarbij ging de programmer gelijk een firmware update doen en die mislukte. Daarna deed de loPi niets meer. Kon niet uitgelezen worden, reageerde niet op een reset commando van de programmer en ook wilde hij CV8 niet vullen met waarde 8. Read errors en de melding 'decoder is not supported'.

Een andere lok geprobeerd zelfde effect. Ook die doets niets meer.

Lokprogrammer 4.5.1 build 16344 geïnstalleerd en de versie 4.5.3 laten uninstallen. De tweede lok kon toen weer van firmware voorzien worden en kon ook weer met zijn opgeslagen CV waarden geladen worden. Deed het daarna gewoon weer.

De eerste echter niet meer. Die bleef de melding geven 'decoder is not supported'. Doet het dus helemaal niet meer. Wat kan ik hier nog aan doen?

Een CV waarde aanpassen zonder dat er een firmware update plaatsvind kan niet. Dit wordt automatisch door de software gedaan.

Is deze bug al bekend? Ik kan er op de ESU site zo snel niets van vinden.

Groetjes Misha.

bellejt

• Offline Offline
zolang jij de laatste versie  , die blijkbaar problemen geeft , niet installeert wordt er geen FW update van de decoder gedaan.Ik wacht altijd 14 dagen alvorens de update van esu te installeren voor de locprogrammer.Dan zijn de bugs meestal bekend en heb je dit niet.

Voor de defekte lopi mss proberen via manuele update te redden zoniet mailtje naar esu met wat je hebt voor gehad.Ze zullen wel een degelijke oplossing bieden.
Greetings,salutations,groetjes,

Misha

• Offline Offline
Bellejt,

Bedankt voor je reactie. Wat bedoel je precies met manuele update?

Groetjes Misha.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

bellejt

• Offline Offline
tools - decoder update .

Of probeer reset decoder of de oude versie software.Heb ooit zo een decoder kunnen redden.Als hij natuurlijk onderbroken is tijdens de FW update zou het wel eens einde decoder kunnen zijn.
Ik geef die dan aan mijn winkelier terug om te testen en meestal krijg ik dan een nieuwe.Ook als er wat mis is met sound of een AUX uitgang.Zij regelen het dan met ESU.µ
Kwestie van een goede leverancier/winkel te hebben die rechtstreeks van ESU intrekt en niet via importeur.
Greetings,salutations,groetjes,

Marcel112

• Lid EMV
  • Offline Offline
    • Project "Spoor op Vleugels"
Decoder defect?

Altijd retour naar leverancier.
ESU doet hier niet moeilijk om en ruilt altijd om.
De tussenliggende laag dus ook.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Misha

• Offline Offline
Hallo beste mensen,

Na het eten ben ik het nog eens gaan proberen met de eerste lok en software 4.5.3. build 17170. Nu wilde hij wel de firmware laden. Ook de opgeslagen CV's zijn er ook weer opgekomen. Het duurt wel erg lang. de CV's laden duurt ca. 4 minuten en de firmware duurde ca. 10 minuten. Heb de decoder gereset met CV8 op 8. Daarna de CV's nogmaals erop gezet. duurde weer ca. 4 min. Beide loks rijden inmiddels hun rondjes weer.

Ik kan echter geen decoder informatie opvragen. Hij geeft alleen het merk en de waarden van CV7 en CV8. Verder niets????

Ik raad na mijn ervaring van vandaag iedereen af om de ESU lokprogrammer in combinatie met software 4.5.3 build 17170 te gebruiken.

Zal komende week eens informeren bij ESU of er iets over bekend is.

Bedankt voor jullie bijdragen.

Groetjes Misha.
« Laatst bewerkt op: 13 July 2017, 20:47:44 door Misha »

Marcel112

• Lid EMV
  • Offline Offline
    • Project "Spoor op Vleugels"
Misha,

Kan je alvast op een briefje geven dat ESU zal zeggen dat er geen probleem bekend is. Helaas al de nodige ervaring mee gehad.

Daarbij HOEFT het niet aan de software te liggen dat de decoder defect raakt na een upgrade.
Is de decoder een korte periode de spanning kwijt tijdens een update, of programmering, zal deze ook een baksteentje worden.

Dan de vraag, kloppen de waardes is CV 7 en 8. Anders zal de software namelijk aangeven dat het geen ESU decoder is en dus niet gelezen kan worden.

Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Teun60

• Offline Offline
Ik heb de afgelopen dagen zeker 20 decoders een update gegeven met versie 4.5.3 build 17170, decodersoftware 4.15, zonder problemen. Daarbij overigens geen CV's gewijzigd. Decoders waren V4.0 en V4.0 DCC. Enige wat opviel was dat oudere decodersoftwareversies (ging terug tot 4.3) meer tijd namen bij het uitlezen. Update duurde gemiddeld iets van een halve minuut. Ik heb de LokProgrammer aangesloten met een seriële kabel op een seriële poort, gebruik dus niet de USB-kabel van ESU. Windows 7 32b.

Mvg,
Teun
Met vriendelijke groet,
Teun

Ben

• Offline Offline
Hier dezelfde ervaring als Teun heeft: ik heb er al weer een aantal weg en er is geen probleem te constateren.

Gr, Ben.