De vraag over de verwering is de laatste 2 weken al een paar keer gesteld en ik heb zoals altijd deze netjes beantwoord. Dus het zal zo langzamerhand wel duidelijk zijn dat er nog verweerd en vervuild gaat worden M.a.w. het komt goed
De bakstenen worden gekleurd met kleurpotloden. Nee dit is GEEN grap!Je moet alleen potloden gebruiken van Faber Castell Albrecht Durer.
Overigens, is hij inderdaad zwart? Op het plaatje van Roco vind ik hem een beetje heel donkergroen lijken.
Wim, Ik heb met bewondering naar je gevels gekeken. Werkelijk prachtig. Alleen begrijp ik niet waarom je schrijft dat je alleen Castell potloden kunt gebruiken. Ik gebruik dezelfde methode voor gevels in N, maar dan met Caran d'Ache (karmijn rood) en Lyra Osiris middelbruin. Dat werkt ook prima:De gevel, m.n. de voegen schilderen met grijze primer van Vallejo en dan met een potlood de stenen kleuren. De kleur hecht prima.Het gebouw is niet zo mooi als jouw gevels, maar dit is ook een oud gebouwtje, dat al eerder was geschilderd en dat wat beschadigingen had.Maar ook in N is dit dus een methode die tot goede resultaten leidt.Ben
Beste Wim,Ik volg een aantal draadjes met groot plezier. Zo ook deze, zelf herbegin ik zoals je weet nog maar pas.Mijn railplan wordt de komende tijd beoordeeld, en bijgewerkt. Ik hoop door veel te oefen, en door te blijven volgen dit nivo ook te halen.Daarom vraag ik jou bij deze om voorlopig even door te gaan, zodat ik mijn leercurve kan vergelijken Blijf zo doorgaan Groeten: André.
Hoi Martijn,Ja dat klopt. Ik was ook in de veronderstelling dat hij donker groen zou zijn...