Hoi Wim,Gefeliciteerd met de publicatie van je modelbaan in Rail Magazine! Op naar de Eisenbahn Journal special 'Wim Vink's Traumanlage'! Ik bedoel inderdaad Kibri fabrieksgebouw 39813. Deze hoort bij het Farben AG complex en gaat dus ook prima samen met de kolenmijn. Met wat aanpassingen en gebruikmaking van onderdelen uit de Zeche Herbede kit kun je hier een aardig laadgebouw voor bij je kolenmijncomplex van maken. Kant en klare laadgebouwen voor kolenmijnen zijn alleen verkrijgbaar bij de lasercutfirma's a la Joshwood. Deze aanpassing van fabrieksgebouw 39813 leek me wat betreft de stijl en grootte beter te passen bij de Kibri Zeche Herbede kit. En mocht je 'm toch te klein vinden dan kun je het geheel naar believen met een tweede exemplaar vergroten.Onderstaand een niet op schaal gemaakt krabbeltje waardoor je een idee krijgt van wat ik van plan ben te gaan maken. Links is het vooraanzicht en rechts een zijaanzicht. In het zwart zie je de omtrek van het bakstenen gebouw (dus zonder de witte aanbouw) en een luchtbrug naar de wasserij. In het het rood de toevoegingen zoals betonnen pilaren, balkons en een trap. De groene klodders moeten laadtrechters voorstellen. In het blauw minimalistisch weergegeven kolenwagentjes op de onder het laadstation doorlopende sporen. Ik zal er zeker niet de eerste prijs bij de Tekening van het Jaar verkiezing mee winnen maar het geeft een idee. En hopelijk speelt je kleurenblindheid je geen parten...Groeten, Peter
Die naad op de schoorsteen kan je aan 1 kant makelijk wegwerken door er de in het echt altijd aanwezige aardingskabel te laten lopen.(om bliksem af te lijden)