Even een leken vraag:(Meino)de "steunen" die op beide foto's te zien zijn onder het machinistenhuis/treincabine: zijn dat remblokken die op de rails worden neergelaten (en dus dat karakteristieke gepiep) of zijn dat voor dit model de railpoetsers??Wordt daar dan ook nog zand bij gebruikt?Is bij trams daar dat ook niet hetzelfde: het remmen?Ronald Visser(dit is een serieuze vraag )
Hou zelf ook niet van die heel erg sepia sepia...En liever een omzetter naar zwart-wit waar je met een (bij voorkeur instelbaar) kleurfilter kunt werkenmet een roodfilter komen rode wielen nu eenmaal mooier uit vind ik
Maar mijn favoriet blijft toch altijd de BR 96. Zeer stoere loc.
Hoi Wim,In photoshop gedaan met een zwart-wit laagfilter.t kan ook met de kanaalmixerMaar met dat zwart-wit filter kan je vrij makkelijk bijna elk effect krijgen wat je wil, inclusief een tintje naar keuze.In het geval van de loc met rode wielen heb ik een geelfilter gebruikt, zelfde effect als vroeger bij analoge zwart-wit fotografieMet een geelfilter worden de groene dingen vaak wat bleek maar dat kan je dan weer met een groenschuifje compenseren zoals in deze fotoBlijft het groen lekker donker voor een stevig contrast.o ja de basis is een kleurenfoto van jou
Ehm Wim ik heb vanmiddag een krat vol met Loks klaar gezet voor donderdag met zoveel mogelijke kleurtinten nu ga je toch niet in eens alles in sepia of zwart/wit hier plaatsen he😲.Grapjeee het heeft wel wat die andere kleur maar niet te veel he😜👍🏻O ik heb 4 kleur varianten van de BR96 in het krat zitten🥳donderdag.Gr Robin