Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door FritsT
Vandaag om 23:00:53
6 en 7 september terug naar toen door FritsT
Vandaag om 22:58:49
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 22:50:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:41:45
27 september en 28 september Miljoenenlijn stoomtreindagen door Seinhuis
Vandaag om 22:41:22
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Twinkie
Vandaag om 22:29:33
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 22:29:14
The Summer of 69 door Besselspoor
Vandaag om 22:25:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 22:22:02
Modelspoorbaan van Einte door raymond erdtsieck
Vandaag om 22:16:52
Au bord de la Cèze door SvenW
Vandaag om 22:15:33
Minder wissels door Rick
Vandaag om 22:13:03
Plaatdikte van een rangeerbaan door Ronaldk
Vandaag om 22:02:02
Aachenau West door einte
Vandaag om 21:38:13
Liliput Datenbank in de maak door hervé
Vandaag om 21:24:36
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 21:09:59
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:49:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 20:35:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:03:42
Roco ns 309 ac>dc door Bob11
Vandaag om 19:57:17
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 19:56:56
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 19:48:44
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 19:40:10
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Scratchbuilt
Vandaag om 19:26:30
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 19:11:29
27 september Jubileum Express VSM naar Miljoenenlijn door Seinhuis
Vandaag om 18:46:50
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim1969
Vandaag om 18:35:30
bruine roco 2400 + zwaailichten door Rob Ellerman
Vandaag om 18:15:05
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Simplex
Vandaag om 17:41:38
Dönsdorfer Bauberichte door tijgernootje
Vandaag om 16:47:59

Auteur Topic: Aankondiging nieuwe website, Sketchup modellen  (gelezen 3738 keer)

Trein033

• Offline Offline
Aankondiging nieuwe website, Sketchup modellen
« Gepost op: 10 June 2017, 23:23:19 »
Hallo allemaal

In dit forum wil ik mij nieuwe website even aankondigen
http://amersfoortsespotter-nl.webnode.nl/

laat even weten wat je ervan vind, of heb je nog tips? ik hoor het allemaal heel graag :)

Groet Arman :)
« Laatst bewerkt op: 11 June 2017, 16:46:31 door Bert van Gelder. Reden: Titel verduidelijkt »

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Aankondiging nieuwe website
« Reactie #1 Gepost op: 11 June 2017, 06:00:20 »
Zo hee, wat heb jij een hoop SketchUp modellen gemaakt! Je mag dat wel iets duidelijker maken op je website. Had ik niet verwacht toen ik op de SketchUp link klikte. Verder zou ik m'n email adres niet zo plaatsen, maar als (at), omdat je mailadres gescand gaat worden door spammers.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Timo

• Team encyclopedie
  • Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 11 June 2017, 11:28:27 »
Laatste red je tegenwoordig ook niet meer, scanners worden ook slim ;)

Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Frans Peeters

• Offline Offline
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
« Reactie #3 Gepost op: 11 June 2017, 13:21:55 »
Ik vind helaas maar 1 foto, niet de "beloofde" reeks, tenzij je er nog een heleboel moet opzetten natuurlijk.

Verder inderdaad een fraaie collectie SketchUP modellen
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem (B) op 18 & 19 Oktober 2025

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #4 Gepost op: 11 June 2017, 13:53:09 »
Een paar opmerkingen over zaken die ik als webmaster zelf ook gedaan heb:

Die afbeelding op de startpagina is leuk, maar probeer voor jezelf eens na te gaan of mensen die eigenlijk wel willen zien.
Stel dat een leek op jouw site komt. Misschien is diegene wel geïnteresseerd in treinen, maar alleen in iets specifieks.

Die ziet een enorme afbeelding (het ding neemt echt het volledige scherm in beslag) en moet vervolgens scrollen om een inleiding over je webpagina te vinden.
Ik zie het heel veel, ook van die header-afbeeldingen waar ik zelf 9 van de 10 keer onmiddelijk voorbij scroll. Dat is omdat die afbeelding mij niet interesseert, enorm van afmeting is, of omdat de afbeelding geen enkele connectie heeft met de pagina waar 'ie op staat: ik wil weten wat er op de pagina staat en met een stukje tekst kom je vaak een stuk verder.

Ik zie 'Onze producten' staan. Dan denk ik aan een webshop. Niet aan een pagina waar foto's van treinen ge-upload worden, verwezen wordt naar het Youtube kanaal en een 3d-warehouse waar ik klaarblijkelijk ook zonder betaling dingen kan downloaden.

Bij 'Over ons' vind ik vervolgens de info die ik zelf als allereerste zou willen zien op de startpagina: 'Op deze site kun je foto's van treinen bekijken. naast foto's kun je ook op mijn Youtube kanaal video's bekijken. Op deze website kunt u ook 3d modellen downloaden. veel plezier!'

Waar de website dus over gaat ;)

Wat betreft de inhoud: als je een site lanceert, kun je het beste zorgen dat er meteen de nodige inhoud is, of die bijna dagelijks aanvullen. Dat verhoogt niet alleen de waardering van je site bij zoekmachines (al weet ik niet hoe dat met dit soort webnode-constructies zit) maar bezoekers krijgen ook een levendig gevoel bij de website: als ze zien dat er veel gebeurt, komen ze waarschijnlijk wel weer een keer terug.
Nu valt het nog tegen en er staat ook nergens dat dat nog gaat veranderen ;)
Grote kans dat een bezoeker nu denkt: nou, ik ben weer weg (tenzij hij op de sketchup pagina beland)

Dit alles niet te negatief opvatten, want ook ik heb verschrikkelijk veel moeite me tot op een zekere hoogte te verplaatsen in de bezoeker van m'n site, die waarschijnlijk wel technisch kundig is (daar bijna de helft uit directe bezoekers bestaat) maar waarvan dus ook een groot deel misschien niet technisch onderlegd is.

Dan moet je een balans vinden tussen uitleggen waar een pagina over gaat, zonder daarbij te ingewikkeld te worden (en voor die enkeling die dat wel waardeert, kun je dan weer een linkje plaatsen)

Ik ben niet voor niets meer dan een jaar bezig geweest om eind 2016 m'n hele website opnieuw te uploaden na een grondig herontwerp. Weliswaar zo'n 400 pagina's met onnoemelijk veel afbeeldingen, maar vooral in het grondig nadenken over de structuur, opbouw van de pagina's en uitleg daarop, is de meeste tijd gaan zitten.

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #5 Gepost op: 11 June 2017, 14:43:46 »
Ben het helemaal eens met de vorige spreker. Zorg ook dat ik van een link op jouw site weer direct terug kan naar jouw eigen site. Maar misschien ligt dat wel aan het Franse internet?
Dat emailadres zou ik ook aanpassen, tenzij je er een goede spamfilter op zet. Bijv. Akismet. Die vangt bij mij zo'n 1000 spams per dag.
Blijven experimenteren dus.

Gr. Jacques
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Henk Boshuyzen

• Offline Offline
    • Modeltram Toulon sur Arroux
« Reactie #6 Gepost op: 11 June 2017, 15:49:47 »
Allemaal leuk en aardig.
De foto op de homepage is beeldvullend en je moet zoeken hoe je verder komt.
Daarnaast gebruik je de persoonsvormen "je" en "u" door elkaar.
Het is of allemaal "je", of allemaal "U". En volgens goed Nederlands gebruik is de persoonsvorm U met een hoofdletter.
Terug naar de beginpagina is niet altijd duidelijk hoe.
En besteed aandacht aan je teksten, een plan V terzijde in Amersfoort op 5 juli 2017? Hoe weet je dat die plan V er volgende maand nog staat?
Het idee is leuk, maar heeft op dit moment een hoog "afraffel" gehalte.
De 3D pagina zou je onder kunnen verdelen voor mensen die iets zoeken.
Neem de opmerkingen ter harte en je kunt een leuke site maken.

Trein033

• Offline Offline
Re: Aankondiging nieuwe website, Sketchup modellen
« Reactie #7 Gepost op: 11 June 2017, 17:32:29 »
Bedankt allemaal voor de tips (y)
Ik zal mijn best doen om de website te verbeteren.

72sonett

• Team encyclopedie
  • Offline Offline
    • El Carrilet
« Reactie #8 Gepost op: 11 June 2017, 18:44:02 »
Citaat van: Henk Boshuyzen
... Daarnaast gebruik je de persoonsvormen "je" en "u" door elkaar.
Het is of allemaal "je", of allemaal "U". En volgens goed Nederlands gebruik is de persoonsvorm U met een hoofdletter.
Persoonlijk voornaamwoord, persoonsvorm is wat anders. Volgens het Genoodschap Onze Taal is het 'u', met kleine letter.

Begin een zin met een hoofdletter.
« Laatst bewerkt op: 11 June 2017, 18:55:05 door 72sonett »
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

René 4312

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 11 June 2017, 19:08:58 »
Nu heb je:

De eerste 2 zinnen beginnen met 5 dezelfde woorden. Leest ook niet lekker.
Alternatiefje:

Op deze site kun je:

* Foto's en video's van treinen bekijken.
 * 3d tekeningen downloaden.
                      // Bij 3d modellen denk ik aan bouwplaten of zoiets, maar dat zal wel aan mij liggen!  ;D

Veel plezier!

René.
René

Wies

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 11 June 2017, 19:14:31 »
Nu we het toch over de taal (of het taalgebruik) hebben: slordig taalgebruik zal menig lezer afschrikken. Ofschoon in de site zelf weinig tekst staat, zou ik jou, Arman, willen aanraden om nog eens kritisch naar je openingsteksten te kijken. Want wat daar niet goed staat, kan ook zo maar op de site verkeerd worden geschreven.

Mijn suggesties (boven die van 72sonett):
* plaats na de aanhef een komma: "Hallo allemaal,"
* eindig de zin met een punt
* gebruik de juiste schrijfwijze van het bezittelijk voornaamwoord: "(...) wil ik mijn nieuwe website (...)"
* d/t gebruik: "(...) wat je ervan vindt."

Overigens schrok ik ook wel wat van de enorme foto's.

Desalniettemin, veel succes met je project.

En ja, 72sonett, toen Henk en ik nog op school zaten, schreef je "u" inderdaad met een hoofdletter. Maar die beleefdheidsvorm (of het nu met een kleine letter of een hoofdletter wordt geschreven) is op enig moment in het verdomhoekje beland.

Met vriendelijke groet,
Wies.
Onlangs een spoor gevonden.
Vroeg me af van wie, van wat.
Het bleek de trein te zijn.
Die het achtergelaten had.

Tulpendaal

• Offline Offline
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
« Reactie #11 Gepost op: 11 June 2017, 19:30:15 »
Hallo Arman

Allereerst zijn dat werkelijk alle jouw 3D modellen, dan ben je aardig bezig in je vrije tijd. (y)

Toch zou ik nog eens naar je concept van je web site kijken van een rechtspunt uit gezien.
Ik weet niet wat je voor hebt maar je gebruikt een hoop product namen van grote vooral auto bedrijven en stelt 3D tekeningen te vervoeging. Daar komt de vraag op is het commercieel gebruikt of niet. De manier waarop je de web site nu hebt opgezet lijkt het of je in de toekomst commercieel er iets mee wil doen.
Als dat zo is, wees dan voorzichtig met merken namen die mag je namelijk niet zo gebruiken. Als je het niet commercieel wilt gebruiken maak dan een vette disclaimer dat het alles alleen voor hobby doeleinden is en niet voor commerciële doeleinden gebruikt mag worden, etz etz
Je zal niet de eerste zijn die denkt onschuldig bezig te zijn en toch in het visier van grote firmas te komen.

Verder is je website puur gedacht als link naar 2 andere websites of denk je eraan in de toekomst onafhankelijk te worden? Nu stuur je mensen direct naar warehouse en jijbuis en dan zijn ze bij jou website weg, na 5 kliks zijn ze dan bij jou bijdragen weg en merken het nieteens.
Sorry alleen met kritiek kom je verder,

Gr. Joke

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #12 Gepost op: 11 June 2017, 20:39:32 »
Ben het helemaal eens met de vorige spreker. Zorg ook dat ik van een link op jouw site weer direct terug kan naar jouw eigen site. Maar misschien ligt dat wel aan het Franse internet?
Dat van die links merk ik niet. Na het kiezen van eender welke subpagina die je bovenaan kiest, is gewoon met 'vorige' terug te keren naar de pagina ervoor.

Nog enkele puntjes: de links rechtsbovenaan zijn allemaal 'eenzijdige' knoppen die direct toegang geven tot de pagina waar ze naar verwijzen.
Echter, voor 'Contact' moet ik bij 'Meer pagina's zijn. Allereerst is het onlogisch om die knop te verbergen (beschouw de mogelijkheid tot contact als een van de belangrijkste elementen op je site: die moet zonder meer vindbaar zijn).
Ten tweede moet ik op de knop gaan staan en vervolgens op 'contact' klikken: dergelijke inconsequente verwijs-structuren werken bezoekers op de zenuwen, want grote kans dat ze (net als ik) op de knop 'meer pagina's' klikken en wachten omdat er niets gebeurt.

Als ik dan vervolgens op de contactpagina land, staat er een header-afbeelding met allerlei feestdagen-slogans. Dat zijn de typische afbeeldingen die je niet moet willen, omdat ze totaal niet ter zake doen.

Wat me ook nog opvalt op die pagina:
Je vermeld een Google+ profiel en de naam daarvan en vermeld de link. Mij is duidelijk wat er mee bedoelt wordt, maar dit is nu zo'n situatie waarbij je best wat meer uit mag leggen: hoewel zeldzaam, mag je er best van uit gaan dat er mensen komen die helemaal niet weten wat een Google+ profiel is en die link eronder mogelijk negeren.

Je mag daar best iets bij zetten als:
'Heeft u een opmerking of vraag óf heeft u een fout gevonden? U kunt mij bereiken per e-mail > e-mailadres'
'Ik heb ook een Google+ profiel, genaamd DIECASTNL > link naar google plus profiel.'

Zelf zou ik de link niet tot een zichtbare link maken: in dit geval mag je er van uit gaan dat als google ooit zijn hyperlink-structuur wijzigt (dus in plaats van plus.google.com ooit bijvoorbeeld google.plus.com of google.com/plus) ze dat zelf afvangen voor verouderde hyperlinks.
Maak daar dus iets als 'ik heb ook een <link>Google+ profiel genaamd Diecastnl'</link>'
In andere gevallen (particuliere websites) zorg ik altijd dat de hyperlink zelf zichtbaar is, zodat deze bij wijziging van het adres nog te kopiëren en op te zoeken is.

Echter, denk nu nog eens aan waar die link staat: mensen willen contact met je en hoogstwaarschijnlijk naar aanleiding van iets op je website, anders sturen ze je wel een bericht op youtube of google plus.
Het is dan ook niet logisch te verwijzen naar een andere website, waar je dus via die website contact met jou op kan nemen, zonder dat de link rechtstreekse contactmogelijkheden biedt.

Helemaal niet bedoelt om je de grond in te boren, maar kijk er nog eens goed naar. Ik zal echt niet zeggen dat mijn website perfect is ;)

Wat betreft 'responsive design' heb je het in ieder geval wel redelijk voor elkaar, maar ik moet dat dan ook zelf in code oplossen, waar ik vermoed dat jij een 'voorgekauwd' ontwerp gebruikt heb.
Niet dat daar iets mis mee is overigens, maar ik denk dat jij daarom niet over het automatisch schalen bij bekijken van de site op smartphones na hoeft te denken: dat moet ik wel en zo'n menu-knopje als de schermbreedte kleinre dan zoveel pixels breedte wordt, heb ik niet ;)

72sonett

• Team encyclopedie
  • Offline Offline
    • El Carrilet
« Reactie #13 Gepost op: 11 June 2017, 20:52:46 »
Citaat van: Menno
... Je vermeld een Google+ profiel en de naam daarvan en vermeld de link. Mij is duidelijk wat er mee bedoelt wordt
...
Helemaal niet bedoelt om ....
Ik zal echt niet zeggen dat mijn website perfect is
Ik hoop dat je op jouw website minder d/t fouten maakt. ;)
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

Trein033

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 11 June 2017, 23:38:19 »
Ik heb de website flink verbeterd. Ik heb ook een fotogalerij toegevoegd aan de site. de enorme afbeelding op de voorpagina krijg ik helaas met geen mogelijkheid kleiner. verder heb ik de pagina's mooi aangekleed.

groet Arman,
« Laatst bewerkt op: 12 June 2017, 00:07:39 door DM90 »