.... Die sneltrein zal op een enkelsporige nevenlijn niet zo snel komen gok ik ....
Och waarom niet? Als de zijlijn een verbinding vormt tussen 2 hoofdlijnen kan dat prima. In Duitsland reden er destijds "Heckeneilzüge". Dat waren sneltreinen die niet de kortste verbinding tussen 2 plaatsen namen, maar juist via omwegen (vaak via zijlijnen) reden. Uiteraard was deze verbinding niet snel, maar het gaf kleine dorpjes in het achterland wel een directe verbinding met de grote stad. Een voorbeeld is de verbinding tussen Frankfurt am Main en Keulen. Deze trein reed via zijlijnen door de Taunus en het Westerwald over vrijwel alleen maar enkelsporige lijnen met kleine stationnetjes. Dat geeft ons modelbouwers een mooi excuus om niet alleen maar boemeltjes te laten rijden, maar zo nu en dan ook een wat langere trein met andere rijtuigen (hoewel meestal niet het modernste materieel werd ingezet).Voor meer info:https://de.wikipedia.org/wiki/HeckeneilzugGroet, Wim
Een leuke baan. zoals zo vaak al gezegd: Veel ruimte voor goed doorrijden en natuurgetrouw wisselen van trein. Plus nog ruimte voor scenery. Ik heb nog 1 ding. Je beeld een zijlijn uit, een van de karakteristieke elementen van een enkelspoors zijlijn is een inhaal/passeer spoor. Heb je hier aan gedacht en deze laten varen, of nog niet meegenomen in het plan? Je hebt namelijk best een lang stuk tussen het kopstation en het paradespoor. Die spoorbrug vind ik in het geheel niet storend. Wat wel jammer is: de wissel is daardoor behoorlijk uit het zicht. Misschien een idee om deze naar de andere kant te verplaatsen en de andere kant op te laten lopen? Succes!