Vindt het iets anders als je zou zeggen dat de verkoper in dit geval een steek heeft laten vallen. Hij/zij had de decoder naar fabrieksinstellingen kunnen/moeten zetten.Men kan er namelijk niet vanuit gaan dat iedereen een LokProgrammer heeft, en bij veel CV's kun je dan heel moeilijk bij.
Maar we hebben het over software toch, daar heb jij als hardware engineer toch niks mee?
Rare gedachtengang toch. Een decoder is ingesteld op een lok met een specifieke motorsetting, misschien wel met Zwitserse seinen, een digitale koppeling enz. Moet de lok dan bij verkoop gereset worden, nee toch? Het resetten vind ik sowieso een paardenmiddel en er wordt veel te snel naar gegrepen (vind ik).
Als je bij van Biervliet een lok koopt heb je de keuze er een decoder in te laten zetten en de lok wordt voor je ingesteld en afgeregeld. De gedane instellingen zullen bewaard worden als default. Zo gaat de lok naar de klant en zo hoort het ook (naar mijn mening).
Over de LokProgrammer: reuze handig zo'n ding om snel met wat muisklikken iets in te stellen. Maar feitelijk overbodig mits je niet met sound aan de gang gaat. Met het boekje erbij kun je prima met je centrale CV's lezen en schrijven mits je er wat affiniteit mee hebt maar dat geldt voor alles.
Die hardware matige backup is er ook. Die kan de programmer software nl wel lezen (das nl de 3e geheugenbank...).Dus een volledige reset vanuit de programmaer is wel mogelijk.