Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tams app door rvredebregt
Vandaag om 09:28:18
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:26:03
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 09:09:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 08:58:27
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 08:45:09
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door grossraumwagen
Vandaag om 08:35:09
Site Uhlenbrock door Ben
Vandaag om 08:34:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 08:10:39
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door puntenglijder
Vandaag om 08:07:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pommie
Vandaag om 01:30:19
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
08 August 2025, 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
08 August 2025, 23:06:40
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
08 August 2025, 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
08 August 2025, 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
08 August 2025, 21:35:29
Rijnstraat door Huup
08 August 2025, 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
08 August 2025, 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
08 August 2025, 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
08 August 2025, 20:30:48
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
08 August 2025, 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
08 August 2025, 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 August 2025, 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
08 August 2025, 18:37:10
  

Auteur Topic: electra aansluiting digitaal rijden  (gelezen 3441 keer)

tj.weerdestijn

  • Gast
Re: electra aansluiting digitaal rijden
« Reactie #15 Gepost op: 03 December 2007, 17:00:01 »
mijne heren,

als nieuwkomer op uw site, heb ik eerst mijn vraagstelling gedeponeerd
en daarna (binnen het "vierkant") antwoord gegeven op de gevraagde (WIM) codeerblok gegevens. Hierop zou ik nu antwoord willen krijgen.


BVMD

Tom

Rieks

  • Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 514
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
Re: electra aansluiting digitaal rijden
« Reactie #16 Gepost op: 03 December 2007, 17:06:38 »
Tom,
de niet gedetcteerde blokken aansluiten via een diodeblokje.
Schema staat  hier
Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26686
    • Pagina van klaas
Re: electra aansluiting digitaal rijden
« Reactie #17 Gepost op: 03 December 2007, 17:17:08 »
Tom, je hebt meerdere vragen gesteld, en volgens mij is in de loop van dit draadje op elke vraag een antwoord gegeven. Of mis je nog iets?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

tj.weerdestijn

  • Gast
Re: electra aansluiting digitaal rijden
« Reactie #18 Gepost op: 03 December 2007, 18:17:11 »
Mijne heren,

als eerste vraag ik of de de rijspanning via de bezet/terug meld decoder wordt doorgegeven aan de rail.
Wim, vraagt mij wat voor decoders ik gebruik.
Ik meldt 5212 (wisseldecoder) en de 5233 als de hiervoor genoemde.
Zou dan antwoord op mijn oorspronkelijke vraag verwachten, toch !

Tom

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: electra aansluiting digitaal rijden
« Reactie #19 Gepost op: 03 December 2007, 18:22:17 »
Mijne heren,

als eerste vraag ik of de de rijspanning via de bezet/terug meld decoder wordt doorgegeven aan de rail.

Tom het antwoord daarop is JA.

En hoe je het precies moet aansluiten staat gewoon in de handleiding die je gratis kunt downloaden van de site van Viessmann
http://www.viessmann-modell.com/pdf_nl/5233-01-NL.pdf

Mvg
Wim.
« Laatst bewerkt op: 03 December 2007, 18:30:43 door Wim Ros »
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

MRP_Peter

  • Gast
Re: electra aansluiting digitaal rijden
« Reactie #20 Gepost op: 04 December 2007, 02:42:10 »
Is het ook noodzakelijk om uiteindelijk bij ieder blok een sein te plaatsen ?


Dit was je volgende vraag waarop ik een wedervraag aan je had.
Ook heb ik je verteld dat het plaatsen van een sein bij elk blok niet perse een noodzaak is, maar dat dit ook afhangt van je baanplan.

Met vriendelijke groet,

Peter.

pmh1962

  • Gast
Re: electra aansluiting digitaal rijden
« Reactie #21 Gepost op: 04 December 2007, 10:27:26 »
Peter,

Een onduidelijke wedervraag vind ik. Het wordt nog te algemeen gesteld.

heeft het te gebruiken programma stroomloze delen nodig? zo ja dan moet er toch iets met seintjes of relais of iets dergelijks worden gedaan. Zo nee dan zijn de seinen alleen cosmetisch en zullen geen delen van het spoor stroomloos zetten. In dit geval hoeven seinen alleen in het zichtbare delen worden geplaatst.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26686
    • Pagina van klaas
Re: electra aansluiting digitaal rijden
« Reactie #22 Gepost op: 04 December 2007, 10:35:37 »
In zijn openingsbericht heeft Tom al aangegeven dat hij met Koploper gaat werken.
Koploper regelt het optrekken, remmen en stoppen. Daar heb je geen seinen voor nodig, dus die zijn volkomen cosmetisch. Een decoder kan toch niet uit het rampje kijken. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.