Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 22:52:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
MOVisser
Vandaag
om 22:42:05
PPM kranen van Strukton
door
edwin1974
Vandaag
om 22:32:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Ronald A.
Vandaag
om 22:30:31
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Daan!
Vandaag
om 22:11:50
Hulp gezocht omgeving Drachten
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
Vandaag
om 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Mcn1986
Vandaag
om 21:11:57
diorama, voor lange treinen.
door
Mark D.
Vandaag
om 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Jeroen Water
Vandaag
om 20:51:24
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Rick
Vandaag
om 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0.
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
Vandaag
om 19:51:55
Vollmer ringloods deuren
door
Freddy
Vandaag
om 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
saskia
Vandaag
om 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
RobbertJan
Vandaag
om 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
NS264
Vandaag
om 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
n-driver
Vandaag
om 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:10:14
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
RikM
Vandaag
om 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Silvolde
Vandaag
om 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Michiel2
Vandaag
om 16:50:22
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
Vandaag
om 14:50:42
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Jelmer
Vandaag
om 14:23:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
NS 1200 grijs/geel
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: NS 1200 grijs/geel (gelezen 1969 keer)
cori
Offline
Berichten: 13
NS 1200 grijs/geel
«
Gepost op:
02 December 2007, 09:43:23 »
Ik ben een beginneling.
Vraag: weet iemand hoe de front- en sluitseinen zijn op de NS 1200
die van blauw naar de grijs/gele loc is omgebouwd.
Ik kan dat op internet nergens vinden. Wel zie ik steeds foto's
van de voorkant van de 1200 maar nooit van de achterkant.
Zitten de rode sluitseinen - tweemaal - aan de bovenkant
van de kop - twee kleine lichten ??
Ik wil namelijk een Lima 1200 ombouwen met voor- (L sein) en achterseinen.
En altijd een kant op laten rijden.
Gelogd
modelspotter
Gast
Re: NS 1200 grijs/geel
«
Reactie #1 Gepost op:
02 December 2007, 11:05:00 »
De seinen waren bij NS voor 18 maart 1963 ingewikkeld. Met de frontseinen moesten de seinen 401 (normaal 2 brandende lichten), 402, 403b, 405b, 406 en 409 worden getoond. Met de sluitseinen nog meer...
Per 18 maart 1963 werd het zogenoemde L-sein ingevoerd dat na enkele maanden (20 mei 1963) werd vervangen door het tegensgestelde L-sein. En dat werd in vrijwel alle gevallen, door het aanbrengen van een 5e lantaarn, vervangen door het A-sein.
Maar per 18 maart 1963 werden veel van de bijzondere seinen vervallen verklaard, de invoering van nx, cvl en verdwijnen van de wachters waren hier debet aan.
Voor al die seinen (SR 1954 en 1975)
www.spoorinfo.nl/sr1954.htm
SR1975: houdt in dat voor een "vergeelde" loc (bijv. 1200) dus drie frontseinen (sein 401a) aanwezig moeten zijn en aan sluitseinen een (!) rode voldoende is (sein 403c).
Immers als die loc los loopt, is het geen personentrein.
Modelspotter
«
Laatst bewerkt op: 02 December 2007, 11:59:08 door modelspotter
»
Gelogd
prutser
Offline
Berichten: 6771
Spaar ze allemaal.
Re: NS 1200 grijs/geel
«
Reactie #2 Gepost op:
02 December 2007, 11:20:54 »
Voor je lima moet je dus een omgekeerd L-sein geel voor, en achter de twee (kleine) bovenste rood.
Één bovenste sein is dus afwisselend rood of geel, maar dit geld dus niet voor jou want jij laat hem maar één kant op rijden.
Gr. Stephan.
«
Laatst bewerkt op: 02 December 2007, 19:47:34 door prutser. Reden: vraag beter gelezen.
»
Gelogd
Adieu
cori
Offline
Berichten: 13
Re: NS 1200 grijs/geel
«
Reactie #3 Gepost op:
02 December 2007, 20:40:51 »
Hartelijk dank voor jullie bijdrage.
Hier kan ik iets mee.
Bedankt ook voor de link waar de seinen staan.
Ik heb me een ongeluk gezocht op internet
en dan blijkt dit forum toch wel weer een oplossing.
Ik denk dat ik vele spannende uren tegemoet ga zien
nu ik de modelspoorhobby mijn hobby heb gemaakt.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
NS 1200 grijs/geel