Rail is toch wel mijn favoriete beurs. Dit toch (!) door de veelzijdigheid van de banen en het sprankelende enthousiasme dat vanuit de deelnemers komt. Dat is hier meer als op andere plekken. Eurospoor is zeker ook mooi, groots, afwisselend. Nadeel daar is de drukte en ik vind daar de handel gewoon te duur. Zeg maar Houten + 20%Met het hierboven genoemde OnTrax heb ik niks. Staat me gewoon tegen. Zie hierboven en je begrijpt wat ik bedoel.
En nergens hebben wij ons hoeven ergeren aan anderen.
Wil je betaalbare handel, dan moet je inderdaad niet in Utrecht zijn.
Van 10:00 tot 14:00 geweest. Incl een lange pauze.Weinig banenEr stonden m.i. Maar weinig banen. En dan ook nog vooral kleine baantjes. Veel ervan kende ik al, maar dat kun je MSD niet kwalijk nemen.Veel handel Er stond veel handel. In vergelijking tot het aantal banen; te veelKoffieLange rijen voor slechte en prijzige (2.10€) koffie.Voor mij de eerste keer naar de MSD. Ik denk dat ik voortaan oversla.Vincent
De een vond het druk, de ander rustig. De een vond de banen niet mooi, de ander weer wel. Die vond de koffie niet lekker, die weer wel. De verlichting was goed/slecht, de treinen reden niet/wel. Piet Paaljes had een hekel aan de fotografen, Kees Kootjes vond het wel meevallen ... Je zou bijna denken dat we niet allemaal hetzelfde zijn Zullen we ons er maar bij neerleggen dat we allemaal onze eigen favoriete beurs hebben? En als je ergens komt en het is niet helemaal wat je leuk vindt, dan probeer je volgende keer weer eens een andere beurs. Doe ik ook
Voor de goede orde nogmaals omdat mijn commentaar steeds verder uit zijn verband gerukt gaat worden. Ik heb een leuke dag gehad. Daarvan heb ik een verslag geschreven, waarin ik zowel de plus- als negatieve dingen die mij zijn opgevallen heb gemeld. Ik hoorde veel mensen mopperen over de fotografen (en vond het zelf ook wel vervelend) dus dat heb ik opgenomen.Lees het nog eens door.Ook ik zit niet te wachten op 3e hands Lima wagons. Iedereen wil modelspoor promoten. Ook men hier op BNLS. Zeker ook het museum wil die weg in. Continue komen er opmerkingen dat het jammer is dat er weinig jeugd is. Bij een evenement als dit, waar men zich richt op het grote publiek is het jammer dat de handelaren zich niet richten op starters. Of andersom gezegd: dat de organisatie geen handelaren vraagt die zicht richten op instappers.
Vincent.Als de bladen mooie foto's in hun bladen willen, kunnen ze ook thuis/club bij de mensen langs gaan. Die foto's hoeven dan echt niet perse op een betaalde beurs gemaakt te worden.Bij 90% van de bouwers gaat dat niet. Ik doe het nu een keer anders.In oktober staat mijn baan in een hal, zodat Gerard Tombroek de baan opzijn gemak kan fotograferen. Dirk komt die dag de baan filmen zonderdat er publiek te horen is. Maar juist wel de achtergrond geluiden van debaan. Aan de andere kant snap ik dat het jou en andere irriteerd. Maarje begrijpt neem ik aan wel dat WIJ bouwers het ook leuk vinden om onzekindjes in een magazine te zien staan. En in mijn geval dan het liefst van over de grenzen. Bezoekers die foto's maken zijn wat mij betreft net zowelkom. Alleen zul je elkaar de ruimte moeten geven. Het museum isvan 10:00 tot 17:00 geopend, dat is genoeg om alle banen te kunnenbekijken en foto's van te maken. De mrs. en ik deden het gisteren in 5 uur.En nergens hebben wij ons hoeven ergeren aan anderen.Wil je betaalbare handel, dan moet je inderdaad niet in Utrecht zijn. Maardat is al 9 jaar bekend. Dus nee, een hoop dezelfde opmerkingen zijn nietterecht. Maar worden telkenmale door dezelfde personen aangehaald. En datirriteerd menig vrijwilliger, maar ook de organisatie mateloos. Dus mocht jevolgend jaar weer gaan, ga dan op je gemak rond en verbaas je. In plasts vanirriteren, dan kun je bij mij ook nog een bak koffie komen halen. Dat vindenwij nog gezellig ook, en jij misschien ook wel.
Een praatje was nooit ver weg, als je van je demoplek eens een belangstellende aansprak had je zo een geanimeerd gesprek.