Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Terugverende koppeling
door
Deetrein
Vandaag
om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem
door
RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867
door
ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc?
door
hervé
03 August 2025, 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
Frank 123
03 August 2025, 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw.
door
Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect
door
spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal
door
Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2
door
Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
MOVisser
03 August 2025, 19:28:31
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065
door
Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco
door
Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3
door
Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0
door
puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm?
door
FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast
door
Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Ben
03 August 2025, 13:15:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
(s)ik zag het licht...
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: (s)ik zag het licht... (gelezen 2246 keer)
sneek
Offline
Berichten: 3863
Modelleisenbahner mit Volldampf
(s)ik zag het licht...
«
Gepost op:
01 December 2007, 12:23:27 »
Je rijdt overwegend naar Duits voorbeeld, maar hebt in de vitrine nog de nodige NS-locs staan. Je hebt even niks om handen en dus zin in wat geknutsel; licht op een Sik maken is dan een leuke uitdaging.
Zoals in het Stalen D-topic al aangekondigd ben ik wat aan het punniken geweest met dun wikkeldraad, de kleinste SMD-LED's en een Roco Sik. Resultaat: de locomotor heeft het licht gezien
.
In Philotrain olielantaarns (waarvan de Sikken in de jaren vijftig/zestig nog royaal waren voorzien) is aan de acherzijde een gaatje geboord van 1 mm. warmgeel SMD-LEDje (met reeds aangesoldeerde koperlakdraad) er door, vastlijmen met UHU Hard en aansluiten op de decoder in het machinistenhuis. De draden van de onderste lantaarns aan de voorzijde zijn weggewerkt onder de rand van de voetplaat, waar ze in het frame verdwijnen. Bij de achterste lampen is een gaatje van 0,2 mm geboord, waardoor de draden onder het frame verdwijnen.
Schakelbaar zijn het rangeersein ( F1= rechter frontsein voor en achter aan), volledig frontsein met de rijrichting wisselend en de zwaailamp (F2=knipperlicht) die de Sikjes zo rond 1965 kregen. Voor de zwaailamp is een rijstkorrellampje gebruikt, met een weerstand ervoor en blauw gemaakt met een watervaste stift. Tenslotte CV113 en 114 van de Lokpilot nog even op An- und abblenden en de lampen gloeien mooi aan/uit.
Qua afwerking moeten er nog ruiten in het machinistenhuisje worden geplaatst maar dat komt nog wel.
Zo kan sik 204 in de donkere dagen voor kerst veilig de baan op...
Enkele impressies op
http://picasaweb.google.nl/wimhoekema/SIkZagHetLicht
groeten, Wim
«
Laatst bewerkt op: 01 December 2007, 12:25:29 door sneek
»
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: (s)ik zag het licht...
«
Reactie #1 Gepost op:
01 December 2007, 12:29:05 »
En het topsein, wat is daar mee?
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
sneek
Offline
Berichten: 3863
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: (s)ik zag het licht...
«
Reactie #2 Gepost op:
01 December 2007, 12:32:01 »
da's geen olielamp, maar een electrische pit. Geeft dus een andere lichtintensiteit.
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: (s)ik zag het licht...
«
Reactie #3 Gepost op:
01 December 2007, 14:36:43 »
Oh, jammer dat het niet te zien is wat voor sein erop zit door het felle licht. Heb je geen foto zonder dat ze aan zijn?
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
(s)ik zag het licht...