Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Anna ombouw. door tijgernootje
Vandaag om 17:06:20
pantograaf vastzetten door joespoor
Vandaag om 16:51:57
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:49:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 16:33:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans van Meerwijk
Vandaag om 16:32:09
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:22:23
23 augustus modelspoorbeurs Houten door MichielB
Vandaag om 16:12:59
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 16:03:29
PB models: koplopers (voorbespreking) door cor_b
Vandaag om 15:46:29
Configureren GCA50/GCA50a door Gijs
Vandaag om 15:35:03
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:34:23
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door tothebeach
Vandaag om 14:20:22
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 12:10:04
Zillertalbahn door Overet
Vandaag om 11:34:11
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 11:30:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:16:48
US diorama in H0 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:08:09
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:07:17
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:04:43
RhB H0m, Albulisch door Eric v C
Vandaag om 10:56:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:44:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 00:36:13
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
22 August 2025, 23:38:37
Stalen rijtuigen van NS door KNed
22 August 2025, 23:20:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
22 August 2025, 22:33:12
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
22 August 2025, 22:21:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bor de Wolf
22 August 2025, 22:04:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 August 2025, 21:46:33
De projecten van Ruben (NL H0) door Huup
22 August 2025, 21:17:57
Da's Daz 2 door Huup
22 August 2025, 21:13:36
  

Auteur Topic: Ongeluk bij Leuven  (gelezen 5035 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12472
    • sleutelspoor
Ongeluk bij Leuven
« Gepost op: 18 February 2017, 15:16:47 »

Weet iemand hier meer van????
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

EdwardJK

  • Offline Offline
  • Berichten: 14
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #1 Gepost op: 18 February 2017, 15:33:55 »
nieuws.vtm.be heeft een uitgebreide reportage op de site

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #2 Gepost op: 18 February 2017, 18:38:56 »
Weet iemand hier meer van????

It wasn't me...  :police:
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1599
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #3 Gepost op: 18 February 2017, 18:41:57 »
....gelukkig niet... :-*
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2700
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #4 Gepost op: 18 February 2017, 19:14:04 »
Blijkbaar een type AM80 Break :


foto : Leon Schrijvers

Rare is dat het eerste rijtuig losgekomen is van de rest van het driedelige stel en 180° gedraaid naast het spoor ligt, met zijn neus dus naar wagon 2 en 3.

Er is 1 dode, maar weet momenteel nog niet of het een passagier van de trein is of iemand die naast/op het spoor stond.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #5 Gepost op: 18 February 2017, 19:48:31 »
Iemand die naast/op het spoor stond.  :-[
Groeten Joop, machinist Lls

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #6 Gepost op: 18 February 2017, 20:01:28 »
Volgens een item op het RTL4 journaal liep iemand over het spoor. De machinist begon een noodremming net op het moment dat de trein enkele wissels passeerde. Daardoor zou de ontsporing zijn ontstaan.

(Dit zegt het journaal - ik kan niet beoordelen of dit een journalistieke invulling is.)

Sander

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5810
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #7 Gepost op: 18 February 2017, 20:40:32 »
Een gebroken Break ;)

Sterkte aan de nabestaanden en beterschap aan de gewonden.
« Laatst bewerkt op: 18 February 2017, 23:06:38 door nighttrain1 »
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3615
    • Flickr
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #8 Gepost op: 18 February 2017, 20:52:15 »
Volgens een item op het RTL4 journaal liep iemand over het spoor. De machinist begon een noodremming net op het moment dat de trein enkele wissels passeerde. Daardoor zou de ontsporing zijn ontstaan.

(Dit zegt het journaal - ik kan niet beoordelen of dit een journalistieke invulling is.)

Sander

Ongetwijfeld, want verder is het een van de meest onzinnige verklaringen die ik ooit heb gehoord.

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2700
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #9 Gepost op: 18 February 2017, 21:28:14 »
Laatste nieuws is dat het dodelijk slachtoffer weldegelijk in de trein zat, en dus een passagier was, niet één of andere spoorloper ofzo.

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2700
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #10 Gepost op: 09 March 2017, 11:58:39 »
Eerste rapport van onderzoek blijkt dat de trein over een wissel reed waar maar 40 per uur mocht gereden worden, maar deze met een snelheid van 90 a 100 per uur werd genomen.
Treinbestuurder zegt dat hij sein van 40 per uur niet gezien heeft en 90 reed, en pas op het laatste zag dat de wissel anders stond en nog heeft afgeremd, echter met de gekende gevolgen vandien.

http://www.hln.be/hln/nl/39262/Treinongeval-Leuven/article/detail/3100552/2017/03/09/Oorzaak-dodelijk-treinongeval-Leuven-bestuurder-reed-100-km-u-waar-hij-40-km-u-mocht.dhtml

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #11 Gepost op: 09 March 2017, 12:04:01 »
Bedankt voor de update :)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3988
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #12 Gepost op: 09 March 2017, 12:11:52 »
Het lijkt erop. dat de trein een andere route moest nemen bij vertrek uit leuven .De mvn verwachtte kennelijke het normale seinbeeld dat 90 km/h zou toelaten.
Als de route niet anders was dan normaal voor zo'n trein had de mcn blijkkbaar te weinig weg kennis...
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4734
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #13 Gepost op: 09 March 2017, 12:47:54 »
Ik vind. jouw theorie. bijzonder speculatief en niet aardig. richting de machinist. zeker de laatste zin.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1462
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Ongeluk bij Leuven
« Reactie #14 Gepost op: 09 March 2017, 12:49:59 »
Er staan halverwege borden dat de snelheid omhoog mag naar 90 km/uur.
Het zou kunnen als je vertrekt met horizontaal geel groen (40 km/uur) dat je onderweg in een verstrooidheid denkt dat je terug harder mag bij passeren van deze borden.
De wissels liggen ook als laatste buiten het station, ik denk toch na +/- 1.3 km.

Dave

DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV