Of ik zit helemaal verkeerd te denken vanzelf...
...Vorsignale am Standort von Hauptsignalen sind dunkel, wenn sie für die eingestellte Fahrstraße nicht gelten oder das Hauptsignal Hp0 zeigt...
De adressen zijn 17 en 18 voor Hp0 en Hp1, 19 voor Hp2, 20 en 21 Vr0 en 22 en 23 Vr2....Als je tenminste de adressen bedoeld die overeenkomen met de schakelaars op de VR5000 en als zodanig in iTrain opgegeven zijn.
VoorseinenEen voorsein geeft het seinbeeld van een hoofdsein weer, maar wordt eerder getoond. Inhet geval een voorsein hetzelfde adres heeft als het hoofdsein, moet er geen apartvoorseinobject gemaakt worden met hetzelfde adres, maar moet het hoofdseinobjectgebruikt worden. Dit kan worden bereikt door in het eerste tabblad van deseineigenschappen het hoofdsein te kiezen uit de lijst of door in het schakelbord hethoofdsein op het voorsein te slepen, terwijl de ‘Control’- of ‘Alt’-toets ingedrukt gehoudenwordt. Daardoor is er maar één fysiek object dat geschakeld wordt.Als het voorsein z’n eigen adres heeft, moet het een eigen voorseinobject hebben. In deblokeigenschappen verderop kun je zo’n soort voorsein aan een blok koppelen om hetautomatisch de juiste stand te geven.Gecombineerde hoofd- en voorseinen bevatten twee seinobjecten in één visueel element.Afhankelijk waar je klikt zul je toegang hebben tot het hoofdsein of het voorsein. Zemoeten verder net zo behandeld worden alsof je twee seinelementen had geplaatst.In veel seinsystemen is het gebruikelijk dat wanneer het hoofdsein onveilig (rood) geeft,het voorsein gedoofd wordt. Bij een voorsein met een eigen adres kan dit gerealiseerdworden door de toestand ‘Geen’ bij de ‘Toestandstoewijzing‘ actief te maken. Als detoestand ‘Geen’ actief is zal deze worden gezet als het hoofdsein onveilig (rood) geeft.
Zoals ik al eerder meldde heb ik geen ervaring met iTrain en kan je daar dus niet mee helpen.