Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Dat overkomt mij niet. door Harryku
Vandaag om 18:25:36
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Raadplaatje door henk
Vandaag om 17:51:55
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 17:23:26
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
  

Auteur Topic: Vreemde eindbestemmingen  (gelezen 4954 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Vreemde eindbestemmingen
« Gepost op: 29 November 2007, 20:25:40 »
Sinds een week heeft de stoptrein Hilversum-Dordrecht, als eindbestemming Lyon Part Dieu op de treinaanwijzer in station Hoofddorp.
Ik dacht natuurlijk dat dit een technisch foutje was, maar naar een week staat het er nog steeds!
Nog meer verbazing toen ik in de Spits zag bij ingezonden foto's een treinaanwijzer in Utrecht voor de intercity  (:-X stopt ook in Lammerschans :-|) naar Leiden met als eindbestemming Marseille-St-Charles !

Is dit nog wel een technisch foutje of een reklamestunt van NS Hispeed (voormalig NS International) ?

Wie weet meer ???
Vr. groeten,
Bob

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #1 Gepost op: 29 November 2007, 20:32:19 »
Ik zou der gewoon is in gaan zitten en kijken waar je uitkomt. :P
Voor grootspoorfoto's zie site

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #2 Gepost op: 29 November 2007, 20:46:57 »
ieder ochtend   :P
Deze vraag is ook bestemd voor NS insiders
Vr. groeten,
Bob

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #3 Gepost op: 29 November 2007, 22:20:51 »
Met 99% zekerheid weet ik dat die dingen gewoon een foutje zijn.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #4 Gepost op: 29 November 2007, 22:34:06 »
Ik denk dat je toch wel raar staat te kijken als je ff in slaap valt en je bent opeens in Marseille ofzo ;D

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #5 Gepost op: 29 November 2007, 22:43:05 »
Die reclamestunt in Utrecht Centraal is al een jaar of 3 bezig (voor zover ik weet), Marseille geef hij al zoo lang aan. Oud nieuws dus :P

Overigens is de intercity Leiden - Utrecht een van de meest waardeloze treinverbindingen die er is. Hij stopt bijna overal, zit elke spits overvol (virm 6je) en rijdt alleen om het half uur. Tussen Alphen en Utrecht zijn er geen spitstreinen...

Dus daarom stopt hij ook op Lammenschans, en dat is geen reclamestunt of technisch foutje.

(Felix spreekt uit ervaring >:()

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #6 Gepost op: 29 November 2007, 22:52:52 »
Ik denk dat je toch wel raar staat te kijken als je ff in slaap valt en je bent opeens in Marseille ofzo ;D

Wesley


Als ik in een virm zit, zou ik het nie erg vinden  :D

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #7 Gepost op: 29 November 2007, 22:57:55 »
ja klopt, leiden - utrecht zit altijd vol en andersom ook, zelfs op zondag zitten de T/V tjes stampvol. meestal staat ie voor utrecht ook stil omdat ie er gewoon niet tussenkomt. Het is me treouwens nog neit opgevallen  dat ie die rare plaatsen aangeeft. trouwens de stop die in vleuten niet meer is, dat scheelt wel hoor.

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #8 Gepost op: 29 November 2007, 23:05:02 »
@ Railhopper, Daar kom je nog wel op terug, VIRM is het ergste wat er is om in te reizen. Zeker voor de lange afstand.

@ Wesley, Ik weet niet precies meer waarom ze de spitsdiensten hebben geschrapt, misschien omdat het tussen Woerden en Utrecht niet past of misschien omdat ze een kwartierdienst niet aandurven tussen Leiden en Woerden als je VIRM inzet.

Wat ik erg fijn zou vinden is dat de sneltrein Utrecht - Alphen - Lammenschans - Leiden CS weer terugkwam... Die trein was echt superchill!

Alleen jammer dat dit niet meer over vreemde bestemmingen gaat maar over Leiden - Utrecht ::) :P

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #9 Gepost op: 29 November 2007, 23:10:37 »
eh,jaa maar de vreemde bestemmingen werden toch aangegeven bij die lijn ;) het is me nooit opgevallen dat er ook een sneltrein heeft gereden die niet op woerden stopt.

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #10 Gepost op: 29 November 2007, 23:20:26 »
De CTA(Centrale Trein Aanduiding) op spoor 6a naast het PLP hok in Arnhem geeft de CityNightLine ook al jaren als TEE aan, gewoon een foutje wat er in zit. Die zelfde CTA deed dat bij ICE's ook:


De CTA op 6b bij de kiosk heeft vorig jaar een hele tijd aan 1 zijde de IC naar nijmgen aangegeven als IC naar Offenburg, Freiburg(breisgau), Basel SBB, Bern eind bestemming Nijmegen:


Deze heeft ook langere tijd er op gestaan in Nijmegen op 4a:


En verder ben ik wel meer leuke dingen her en der tegen gekomen:








Groetjes Michiel

Ps; afwijkende CTA's zet ik als het ff kan altijd op de foto ;)
« Laatst bewerkt op: 29 November 2007, 23:22:33 door neudalhausenstadbahn »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #11 Gepost op: 29 November 2007, 23:55:49 »
Ik heb het op Hoofddorp nooit eerder gezien, en die blijft opeens nu al een week daarop staan.

Ik heb veel medelijden met de passagiers op de lijn van Leiden naar utrecht, stoptreinen zonder eerste klas en heel veel uitval.
Zal ook door die tram komen (Neerlands 2de vlaflipjes)
En die Intercity is die titel niet waard (veel te veel stops)

Waren er vroeger (of nu nog) treinen vanuit Nederland met eindbestemming Lyon Part Dieu ?
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #12 Gepost op: 30 November 2007, 07:48:46 »
de bestemming is weer zoals het hoort (iemand meegekeken met invloed ??? ;D)

Grappige is dat Lyon Frans is voor Leiden.
Vr. groeten,
Bob

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #13 Gepost op: 30 November 2007, 10:43:38 »
Och, van Goes naar Vlissingen per TEE (trein met toeslag) was ook niet onaardig destijds  ;D
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Vreemde eindbestemmingen
« Reactie #14 Gepost op: 30 November 2007, 11:22:43 »
Ik heb veel medelijden met de passagiers op de lijn van Leiden naar utrecht, stoptreinen zonder eerste klas en heel veel uitval.
Zal ook door die tram komen (Neerlands 2de vlaflipjes)
En die Intercity is die titel niet waard (veel te veel stops)

Volgens mij haal je het een en ander door elkaar. Die 3e klas tram rijdt tussen Alphen aan den Rijn en Gouda. De stoptreinen zonder eerste klas (Citypendel dus) rijden alleen tussen Gouda - Alphen en Leiden in de spits.

Tussen Leiden en Utrecht rijdt er elk half uur een VIRM 6je en af en toe twee VIRM 4tjes. Heeel soms durven ze een enkel 4tje in te zetten waardoor er amper nog iemand de trein in kan.

Dan moet de trein altijd wachten bij het wissel in Zoeterwoude Oost of West, omdat de tegentrein te laat is. Hetzelfde gebeurd bij Bodegraven waar de treinen elkaar horen te kruisen op het station.

Dan moet de trein de helft van de tijd wachten bij Harmelen omdat er vaak een goederentrein voor wordt gegooit. Of je zit tussen Woerden en Utrecht in een langzaam rijdende trein.

Geen pretje dus, en ik moet er zo weer heen...


Ohw en om nog een beetje bij het onderwerp te blijven: In Utrecht staat er 'Leiden' met de hand geschreven op de flap.
In Alphen staat er wel eens op spoor 1 een flapje met Intercity naar Gouda. Maar volgens mij is dat met de nieuwe dienstregeling veranderd.