Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 00:12:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
NS 1700 transfers door ES44C4
19 July 2025, 20:32:18
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
19 July 2025, 19:36:41
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
19 July 2025, 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
19 July 2025, 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
19 July 2025, 15:14:06

Auteur Topic: Rail 2017 Houten (incl. nabespreking)  (gelezen 53493 keer)

Eric-Jan Hartstra

• Offline Offline
Re: Rail 2017 Houten (incl. nabespreking)
« Reactie #135 Gepost op: 20 February 2017, 02:37:50 »
Ik vond het een hele mooie editie. Heb prachtige banen gezien, ook dingen voor de twintigste keer (op diverse landelijke beurzen in 30 jaar) denk ik maar ik kan er mee leven. Moet ik maar niet elke keer weer willen gaan.

Verheug me nu al weer op OnTraxxs met de nieuwe naam. Count your blessings...

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #136 Gepost op: 20 February 2017, 09:43:28 »
Was het de entreeprijs waard ? Ik deel de mening van Martin, het was over het algemeen matig, een vergelijking met OntraXS is appels met peren vergelijken. Zonde dat wel mooie banen, zoals Aurich,  in een ver hoekje staan weggestopt. Er is nog zoveel moois wat hier gemist is, denk maar aan Fremo, H0pur etc

Aurich was wel goed vindbaar: in het standaard hoekje waar de mooie banen altijd staan :D Fremo H0 pur stond vorig jaar in hetzelfde hoekje. Voor m'n gevoel doen ze het H0pur, proto 87 enzo spul om de twee jaar.

Dat is het leuke van Houten: in de "goede hoek" heb je toch elk jaar weer wat aparte of extra mooie banen. Ontraxxs heeft een veel grotere concentratie daarvan. Voorgerecht/hoofdgerecht? :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Ben

• Offline Offline
« Reactie #137 Gepost op: 20 February 2017, 09:55:10 »
Aurich was slecht verlicht. Of beter gezegd: helemaal niet verlicht. Dat gold voor meer exposanten, het lijkt wel of ze het nooit leren. ::)

Verrassend leuk vond ik de NL baan "den Bosch" in hal 3. Verder was Rail zoals elk jaar, je weet wat je kunt verwachten. Niettemin vermaak ik me wel een paar uur voor die €13 en de sfeer is 10x leuker vergeleken met Eurospoor.

Een tip voor de organisatie: stop eens met die rare kortingsbon, maak online kaartje kopen mogelijk of investeer tenminste in een pin apparaat. Scheelt een hoop gemopper als bezoekers geen gepast geld hebben.

Gr, Ben.

HenkN

• Het hoeft niet zo groot te zijn! Eindstation Daarhuizen
  • Offline Offline
« Reactie #138 Gepost op: 20 February 2017, 11:14:16 »
Ik heb kunnen pinnen bij de 'kassa'
Maar, mee eens, een online kaartje is een uitkomst.
Groet,
Henk
Eindstation Daarhuizen. Kleine pendelbaan. Tillig elite en Rocoline, Roco Z21

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #139 Gepost op: 20 February 2017, 11:19:57 »
Afgelopen zaterdag met clubgenoot ook naar Rail geweest.
We waren vroeg (iets na half 10) en konden de auto gelukkig nog dichtbij parkeren. Voor de nog dichte deuren al een flinke rij. Om kwart voor 10 gingen de deuren open. Gelukkig maar want de rij was inmiddels al behoorlijk lang! Sowiso had ik de indruk dat het op zaterdag (tot ca 15u) behoorlijk druk was. Na 15u was het al snel stil en rond 16u begonnen enkele standhouders al weer in te pakken….

Mijn algemene indruk van RAIL die ik toch graag wil delen:
Alhoewel de locatie wel voeldoet an-sich, krijg ik ieder jaar meer het gevoel als of ik op een Houten “plus” of Houten “digitaal” rondloop. De hoeveelheid beschikbare hallen is namelijk gelijk aan die met Houten Digitaal bijvoorbeeld. Daarnaast vind ik de indeling van de hallen duidelijk voor verbetering vatbaar; enerzijds bijvoorbeeld omdat een aantal (grote) verkopers op dezelfde plek staan als bij een normale Houten (wat dan weer het gevoel van het bezoek aan een normale Houten versterkt) zoals bijvoorbeeld Molenkamp. Daarnaast vond ik vooral in hal 2 en 3 de indeling/verhouding handel-banen niet helemaal in verhouding. Op het eerste oog leek het alsof de banen als “halvulling” aan de zijkanten waren weggezet, wat naar mijn mening niet de bedoeling kan zijn in mijn ogen. In hal 1 was deze indeling/verhouding beter in balans overigens.
In hal 1 voor een deel de bekende stoom/pruttelbaantjes met oneindig piel/rangeerwerk, je moet er van houden, deels waren ze overigensbest wel het aankijken waard, maar altijd jammer dat er zo weinig gebeurt. Wel leuk dat er een fraai gedetailleerd Frans baantje was, waar ook kinderen met de dure sound loc mochten rangeren! Stoer van de eigenaar dat ie dat aandurfde. Aan de andere kant zag ik dan ook weer een klein menneke super geconcentreerd met deze loc rangeren…… leuk om zo de jeugd er bij te betrekken, daar moeten we het tenslotte van hebben.
Daarnaast mag de organisator toch wel wat meer doen aan een accurate deelnemerslijst en plattegrond. Zo stonden bijvoorbeeld in hal 2 en hal 3 grote oppervlakten ingetekend voor modelbanen die er in de praktijk niet bleken te zijn. Daarnaast was bijvoorbeeld Niessen Modellbau als deelnemer opgenomen terwijl deze erin de praktijk jammergenoeg toch echt niet bleek te zijn! Ook enkele wel aanwezige deelnemers waren dan weer niet voorzien van standnummer in de lijst van deelnemers (bijvoorbeeld MSG ’s-Hertogenbosch, met oa de T4T baan die nog bij HvN op SBS te zien is geweest)
De Facebook pagina werd keurig bijgewerkt aan het eind van de dag, maar toch kreeg ik de indruk dat ie relatief weinig werd bezocht. Ik heb ook het gevoel dat de huidige online wereld nog steeds in de kinderschoenen staat bij de organisator, een euvel waar ook Eurospoor van te lijden heeft overigens.
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de dit jaar zijn premiere hebbende baan “Diezebruggen ‘-sHertogenbosch” van Victor Burgmeijer wat weinig aandacht krijgt hier. Deze bijna volledig 100% nagebouwde baan die slechts als thema de brug over de Dieze voorstelde stond in hal 3 en was tot in de kleinste details levensecht nagebouwd, echt een pareltje dat in mijn ogen eigenlijk wel zijn premiere op Ontraxs had mogen maken, ware het niet dat die niet eens de moeite hadden genomen om de baan te komen bekijken……mogen er daar echt alleen maar stoompruttelbaantjes komen?? Een gemiste kans in ieder geval want Victor had met zijn baan niet te klagen qua belangstelling, regelmatig stond het publiek 4 rijen dik voor deze baan!
Bij de handel werd ook nog wat gekocht, dat komt nog wel een keer bij de nieuwe aanwinsten. De Duitse handelaren blijken aan het eind van de dag best wel de nodige korting te willen geven 
Na bijna een volledige dag in de hallen te hebben vertoefd werd moe maar voldaan rond 1630u weer huiswaarts gekeerd.

Tot slot nog een paar foto’s die helaas wat minder scherp zijn geworden als gehoopt, maar toch wilde ik ze even laten zien.

Een Spitzke V100 komt uit de richting Nijmegen over de Fly-over richting 's-Hertogenbosch

https://images.beneluxspoor.net/bnls/20170218_143849_viktor2.jpg
Let ook eens op de details, zoals bijvoorbeeld de reflectorpaaltjes voor de seinen en overwegaankondigingen! daarnaast een realistische vangconstructie tegen ontsporingen

nog meer details zoals de seinspoelen en de overgang van nieuwe betondwarsliggers naar duoblok-liggers! erg fraai (helaas geen scherpe foto)

een van de baantjes in hal 1, helaas zonder tram want die zijn onscherp. wel mooi gemaakt maar weinig actie

Een demonstratie bomen maken bij de MSG 's-Hertogenbosch trok ook van de gelukkig aanwezige jeud veel bekijks!
« Laatst bewerkt op: 20 February 2017, 15:25:10 door Floris »

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #140 Gepost op: 20 February 2017, 12:30:26 »
Citaat
in mijn ogen eigenlijk wel zijn premiere op Ontraxx had mogen maken, ware het niet dat die niet eens de moeite hadden genomen om de baan te komen bekijken

Vind het van erg veel lef getuigen dat je hier een zogenaamd feit neer weet te zetten terwijl je dat niet 100% kunt staven..

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #141 Gepost op: 20 February 2017, 12:39:55 »
Een tip voor de organisatie: stop eens met die rare kortingsbon, maak online kaartje kopen mogelijk of investeer tenminste in een pin apparaat. Scheelt een hoop gemopper als bezoekers geen gepast geld hebben.
Online ticket helemaal mee eens. Zou een hoop wachten verminderen.
De huidige constructie is toch niet meer van deze tijd.

Trouwens, er was wel een pin "kassa".
Bij de meest linkse tafel kon je pinnen  ;D
Dat was op zaterdagochtend reden voor een soort van stoelendans bij de kassatafels.  :-\ 8)
Gr.
Eric

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #142 Gepost op: 20 February 2017, 12:42:44 »
Vind het van erg veel lef getuigen dat je hier een zogenaamd feit neer weet te zetten terwijl je dat niet 100% kunt staven..

Heeft de bouwer "LETTERLIJK" en teleurgesteld tegen mij gezegd, dus ga ik daar van uit....

Ben

• Offline Offline
« Reactie #143 Gepost op: 20 February 2017, 12:50:35 »

Trouwens, er was wel een pin "kassa".
Bij de meest linkse tafel kon je pinnen  ;D

Ah, goede aanvulling. Maar die linker kassa was dicht toen ik aan kwam zaterdag rond 11.45 uur.

Gr, Ben.

Ronald69

• Offline Offline
  • Duitsland TP III/IV
« Reactie #144 Gepost op: 20 February 2017, 12:55:55 »
Aurich was slecht verlicht. Of beter gezegd: helemaal niet verlicht. Dat gold voor meer exposanten, het lijkt wel of ze het nooit leren. ::)
Gr, Ben.

Dit was zeker niet het geval bij onze baan.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #145 Gepost op: 20 February 2017, 12:57:05 »
Heeft de bouwer "LETTERLIJK" en teleurgesteld tegen mij gezegd, dus ga ik daar van uit....

Misschien moet je dan niet alleen de bouwer vragen...... voordat je iets neerpent Floris eerst je feiten op een rijtje zetten.

Voordat er weer een onnodige discussie losbarst; de bouwer heeft in een eerder stadium contact opgenomen en daarbij een serie foto's opgestuurd. Die gezien hebbende kwamen wij tot de conclusie dat de baan niet aan onze verwachtingen voldeed en daarom afgewezen is. Soms is het moeilijk beoordelen, en het is ook niet altijd mogelijk iedere baan persoonlijk te gaan bekijken. We doen dit niet beroepsmatig maar als hobby en naast die hobby hebben we ook nog vele andere verplichtingen.

En; nu heeft Rail een mooie primeur, en dat is toch ook prima?
« Laatst bewerkt op: 20 February 2017, 13:14:04 door Peter Spruit. Reden: persoonlijk aanval verwijderd »

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #146 Gepost op: 20 February 2017, 13:13:10 »
Heren,
Laten we even rustig houden aub en niet verder op de man beginnen spelen.   Indien je het toch met elkaar persoonlijk oneens bent ga dan even via PM

Laatste bericht lichtjes aangepast en beschouw dit als afgedaan.

Mvg
Peter
Petdig1

sdz1976

• Offline Offline
  • ovmv.be
    • ovmv.be
« Reactie #147 Gepost op: 20 February 2017, 13:37:06 »
Hebben ons heel goed vermaakt op Rail met Giannova , en er waren een hele hoop reactie,s en uitnodigingen.
De baan en presentatie brachten zowel bij kinderen als volwassenen een glimlach op hun gezicht, en lokte veel geanimeerde gesprekken uit.
Dit is natuurlijk ook voor een groot deel te danken aan mijn chinees vrijwilligers, Wouter en George, waarvoor dank.
Heel veel mensen herkenden de streek ook onmiddellijk, wat ook wel tof was.
Ik zelf heb geen foto,s genomen, maar George en Wouter wel, dus verwacht wel wat .foto's van hun online van zodra ze bekomen zijn van de terugrit.
Deze verliep helaas wat stroever, met autopech en een meer dan 3 uur durende wachtsessie in de berm.

IMG_20170219_193332 by Samuel De Zutter, on Flickr
Grtz,

Samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #148 Gepost op: 20 February 2017, 14:08:21 »
Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg  !

Jammer , dus bij deze nogmaals.
Wie zich hierin niet kan vinden die spreekt mij maar persoonlijk aan via PM .

Heren,
Laten we even rustig houden aub en niet verder op de man beginnen spelen.   Indien je het toch met elkaar persoonlijk oneens bent ga dan even via PM

Laatste bericht lichtjes aangepast en beschouw dit als afgedaan.

Mvg
Peter

En nu graag terug on-topic.

Tx Peter

« Laatst bewerkt op: 20 February 2017, 14:11:43 door Peter Spruit »
Petdig1

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #149 Gepost op: 20 February 2017, 15:30:43 »
Heeft er iemand een foto gemaakt van die Faller jaren 60 villawijk?