Bij ESU vind ik het gebruik van CV-waardes wat te complex. Met de bijgeleverde handleiding kom je daar nagenoeg niet uit. Een forum als dit helpt je dan gelukkig verder. De reden dat ikzelf geen ESU meer gebruik heeft niets te maken met de kwaliteit, maar ze zijn met een dikte van bijna 3 mm te dik voor de meeste N-spoor loc's.
Tip: als je ESU koopt en er inderdaad alle mogelijkheden van wilt beninnen, koop dan niet de "standaard". Dat is een uit geklede ESU .
Grappig, veel ESU fans... ik heb geen enkele ESU hier overwegend eigen inbouw van Kuehn N45 en Doehler&Haass, een enkele tran. Rijd N spoor.
De Zimo heeft 14 stappen ipv 28. Al moet ik zeggen dat het niet erg opvalt bij dit type loc. Wel had ik liever 28 gehad.
Heeft de ESU standaard het zelfde euvel als de Basic dat ie af en toe ineens reset? dat vond ik het grootste probleem bij de Basic, want verder prima decoder voor een lekkere prijs....
Heb bijna alleen maar Lenz, bevallen mij het beste. Decoder er in, adres instellen, en daarna kijk ik nog naar de max, min en gemiddelde snelheid. Dat was het wel z'n beetje. Niets moeilijk doen, geen programmer nodig en rijden toch prima.