De zaak zit er al wat langer maar de eigenaar (sinds een tijd) is een 24 (!) jarige ondernemer.....
Een andere link die mensen niet snel leggen is bijv. de hele Maker Fair beweging ("to celebrate arts, crafts, engineering, science projects and the Do-It-Yourself (DIY) mindset") en zelfs dingen als comic-con etc. Ik zie onze model/treinbouw als een hobby die veel zaken behelst die men nu onder Maker Fair achtige zaken schaart.
Bij het winkel plan komt dan ook te staan dat het de bedoeling is om een soort ontmoetingsplek te creëren voor hobbyisten en regelmatig workshops te organiseren, zodat het ook een sociale functie krijgt.
Een moedig initiatief! Dat modelspoorwinkels nog zeker bestaansrecht hebben bewijst mijn hofleverancier vind ik. Dit is Modeltreincenter Den Bosch (ook wel Märklin center). Ik raad je aan om eens contact met hun op te nemen, ze willen je vast wel globaal vertellen wat het inhoudt om een hobbywinkel op te starten, of over te nemen. Het is meer dan alleen met treintjes spelen.De zaak zit er al wat langer maar de eigenaar (sinds een tijd) is een 24 (!) jarige ondernemer. Ik heb daar heel veel bewondering voor! Naar alles wat ik kan zien, ze zijn heel actief met internet en webshop (nieuwsbrieven, Facebook etc) en wat ik ook van de eigenaar hoor draait deze winkel erg goed.
Ik zou een 'publieke' 3D printer neer kunnen zetten en mensen kunnen helpen hier dingen mee te maken. Maar dan moet ik eerst er zelf eens in duiken.
Ik zit ook na te denken over een naam. De meeste winkels in deze branche hebben vrij 'saaie' namen. gewoon een achternaam met eventueel de productgroep er achter. Ik kan dus gaan voor 'Bieshaar Modelbouw' of zo maar dat is zo saaaai En als ik inderdaad ook merchandising ga doen dan dekt dit de lading niet. 'Biesjes Nerd Toebehoren' bekt ook niet echt lekker.
Zo'n apparaat is redelijk eenvoudig te bedienen. Je leert iemand in 15 min. hoe dat moet.