, en dus inderdaad niet kan mijn zijn printen.
... of zien we nu iets over het hoofd?
2.4 Anschluss der Rückmeldung (optional)Die Platine bietet die Möglichkeit, 3 Rückmelde-Kontakte zu erfassen und via Haupt-Platine an dieZentrale oder den PC weiter zu geben. Dadurch kann z.B. die Lok-Position ermittelt und ein Lok-Überstand vorne / hinten erfasst werden. Ein sicherer Betrieb ist damit auch im automatisierten FahrplanBetriebmöglich. Allerdings ist es nicht trivial, eine Lok automatisch (d.h. per PC) mittig auf der Bühne zumstehen zu bekommen. So wird es bei den verschiedenen Loks immer Achsen geben, für die die Sensoren"Blind" sind (z.B. Haftreifen bei Mittelleiter oder Radsätze ohne Stromabnahme bei 2-Leiter). Auch einekleine Lok wird dann zwar im mittleren Sensor-Abschnitt zum stehen kommen, aber hier nicht unbedingtmittig. Und wenn man dann eine Lok hat, die länger ist als der mittlere Sensor-Abschnitt, dann wird immereiner der äußeren Sensor-Abschnitt (oder beide) ansprechen, obwohl die Lok gedreht werden darf/muss.Und letztlich kann dann selbst bei längenmäßig optimal zur Lok passendem Mittel-Abschnitt dieBremsverzögerung der Lok und die Laufzeit der Rückmeldeinformation zum PC und des Befehls bis zurLok die Positionierung wieder verderben.
Ik heb het zelf uiteindelijk opgelost door van de brug 1 melder te maken. Dan kun je de voedings-draden voor de brugrails wel via een s88SD16-n werken. Binnen koploper kun je daar verder wel een oplossing voor maken met het doorrijden in centimeters, of met een virtuele melder op de brug.
Stroomdetectie werkt via afname van stroom, wielen die geen stroom afnemen worden niet gedetecteerd.Massadetectie werkt via geleiding van de ene rail naar de andere via geleidende assen.
Roelco,Op pagina 46 vind je de stroomdetectie mogelijkheid via 3x diodebrug als stroomsensor. Dat is toch waarnaar gevraagd wordt?Gr, Ben.
Het gaat om het stroompje, massa detectie is feitelijk ook stroomdetectie.
Isolierte Abschnitte werden über die Achsen mit GND verbunden und generieren damit die Rückmelde-Info
In je eerste reactie schrijf je naar mijn idee niets nieuws, Roelco had in zijn 1e reactie al aangegeven dat er op pagina 46 een oplossing was om via een diode-oplossing de brug met drie secties via stroomdetectie direct aan te sluiten op interne bezetmelder van de brug. Een externe bezetmelder is dan niet nodig.In je tweede reactie wek je naar mijn idee de indruk dat massadetectie en stroomdetectie min of meer gelijkwaardig zijn. Qua detectiemethode misschien wel, maar qua functionaliteit zeker niet. Massadetectie bij 3-railsysteem werkt over alle wielen, stroomdetectie bij 2-rail werkt alleen over de "stroomafnemende" wielen.