Google+
Doel:€250.00
Donaties:€63.25

Per saldo:€-186.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-08-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "L'Esimé" door Chris80
Vandaag om 12:41:14
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:37:15
Herinnering aan spoorlijn in Woudenberg door Gerard Rozeveld
Vandaag om 12:30:15
BNLS Baanbreker - ProjeKct 083 tot 338 door mwdb
Vandaag om 12:27:40
Baan in Los Angeles door Sandopie
Vandaag om 11:58:45
Wordt het nu eindelijk eens iets? door Calimero
Vandaag om 11:47:29
19 Toen door MarcNL
Vandaag om 11:12:23
Armita Wagons Amsterdam bv Tds door edwin1974
Vandaag om 11:00:32
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Rondje_HO
Vandaag om 10:44:01
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 10:42:32
Heen, En en Weer: de tram. door skiptram
Vandaag om 10:41:49
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 10:12:26
Den Overslag & Marchan'Dix door Chris80
Vandaag om 10:10:17
Klein Duits kopstationnetje door Lucien
Vandaag om 10:09:27
Doorbraak in 3D Print technologie door MOVisser
Vandaag om 09:43:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 09:31:17
Raadplaatje door Mike 1961
Vandaag om 08:47:59
Herstart en inspiratieloos door NS264
Vandaag om 08:14:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door raymond erdtsieck
17 augustus 2018, 23:42:05
  

Auteur Topic: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0  (gelezen 6029 keer)

skiptram

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
    • skiptram
Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0
« Gepost op: 20 december 2016, 16:14:51 »
Beste Tram liefhebbers,
Na overleg met Wes Kraaijeveld die dit ook op zijn verlanglijstje had staan is overeengekomen dat SKIPtram dit project gaat uitvoeren.

foto van het H0w messing model gebouwd door SKIPtram

Het ligt in de bedoeling om van de serie ZGT 4/6 ( 801-850) en de ZGT 6/6 ( 701-750 een 3D model te vervaardigen in H0 op een hoog kwaliteitsniveau met ruimte voor een decoder, een interieur en verlichting.
Hiervoor worden door SKIPtram de 3D ontwerpen in huis gemaakt en komen de bouwpakketten compleet op de markt voor derden.
De verdeling en hulp zal hiervoor door een jonge collega gegeven worden die samen met mij het project gaat opzetten. Zijn naam is Peter Groen ( Grienetram) en details over hem vind U op de site van SKIPtram.


In principe worden de modellen uitgeleverd als BP met voorstellen/ lijst  tot mensen die bereid zijn de modellen te bouwen tot in het detail zoals opgegeven door de opdrachtgever.

Met name zal er veel aandacht worden besteed aan een goed werkende aandrijving waarbij we dus van een goed rijdend model wordt uitgaan en niet van een eventueel lopend vitrine model. Alles in een 3D kwaliteit die niet nabewerkt hoeft te worden maar in direct in de primer gespoten kan worden.
Aangezien de kappen ( naar mijn weten) niet gewijzigd zijn is het mogelijk de trams in de kleurstelling te spuiten van Uw favoriete periode.

De modellen worden in februari 2017 getekend en de bedoeling is om in de zomer een heel eind te zijn met het prototype.
Eventuele belangstelling kunt altijd kenbaar maken( per PN of e-mail buiten dit draadje om)  en Peter Groen zal U dan zo goed mogelijk helpen. Bij het concreter worden van de uitlever datum zal een aanbetaling op de bestelling worden gevraagd.

Met vriendelijke groet van
Paul Sassen en Peter Groen
« Laatst bewerkt op: 23 december 2016, 08:27:23 door skiptram »
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op www.facebook.com/SKIPtram

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 8054
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2016, 16:33:29 »
Mooi initiatief.  (y)
Lelijke tram maar ja... wel zeer kenmerkend qua vroeg jaren '80 vormgeving en bovenal: Rotterdams!  8)
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 3938
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2016, 16:45:24 »
Tja helaas Rotterdams inderdaad.
Maar wel erg leuk en interessant door de lange bakken met afwijkende draaistel indeling met zwevende geleding.

Ben zeer benieuwd.

Groeten Martijn

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2792
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750
« Reactie #3 Gepost op: 20 december 2016, 19:34:04 »
Als voormalig ZGT piloot een interessante ontwikkeling om te volgen  (y)

henk

  • Online Online
  • Berichten: 17377
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750
« Reactie #4 Gepost op: 21 december 2016, 05:49:54 »
Ah ja, veel kilometers in gezeten.  :)
Met veel bombarie aangekondigd wegens meesturende wielen ofzo. Wat dan niet werkte en het eind van het liedje was juist extra gekrijs in de bogen.  ;D
De boog bij mijn ouders achter werd heel milieuvriendelijk maar permanent in het vet gezet.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

WeKra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1173
  • Trams, trams en nog eens trams!
    • Facebook
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750
« Reactie #5 Gepost op: 21 december 2016, 06:00:37 »
Heel veel plezier en succes gewenst! Ik hoor wel als ik voor je aan de slag mag/kan.  ;D
Trambestuurder PCC, GTL8, Hoftrammm & Avenio bij de HTM. Check ook mijn Facebook

Dieseltje95

  • Offline Offline
  • Berichten: 1066
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750
« Reactie #6 Gepost op: 21 december 2016, 07:36:17 »
Leuke verschijning. Ik blijf dit volgen.  ???

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 8054
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750
« Reactie #7 Gepost op: 21 december 2016, 07:47:35 »
Met veel bombarie aangekondigd wegens meesturende wielen ofzo. Wat dan niet werkte en het eind van het liedje was juist extra gekrijs in de bogen.  ;D
De boog bij mijn ouders achter werd heel milieuvriendelijk maar permanent in het vet gezet.
Ach, zolang het biologisch gekweekt plantaardig vet is..   8)
De voorste assen in de draaistellen moesten inderdaad meesturen in de bochten door middel van een stangenverbinding tussen bak en draaistel, maar dat werkte dus niet en ze werden vast gezet.
Ander nieuwigheidje waren de draaistroommotoren. De elektronica daar voor veroorzaakte de nodige storingen in de radio- en tv-ontvangst bij omwonenden in de oude wijken. Volgens mij is er om die reden zelfs nog een kort rijverbod geweest.
Bovenstaande geldt voor de 700'en. De 800'en waren gewoon Düwags met een kapwissel.  8)
« Laatst bewerkt op: 21 december 2016, 07:53:24 door Marc tramt »
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl

henk

  • Online Online
  • Berichten: 17377
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750
« Reactie #8 Gepost op: 21 december 2016, 08:09:59 »
Ja, een 700 klonk ook heel anders dan een 800. Mijn ouders woonden in Schiedam-Noord, dus veel met lijn 1 getramd en die was jarenlang vrijwel voorbehouden aan de 700'en. Ik hoor de trams nog op zijn draaistrooms optrekken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Dash 8

  • The light at the end of the tunnel is a freight train coming your way
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
    • http://s143.photobucket.com/albums/r121/dash8EMD/?action=view&current=kopstation2.jpg
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750
« Reactie #9 Gepost op: 21 december 2016, 08:54:57 »
Waren de 700 niet iets langer dan de 800?

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 8054
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750
« Reactie #10 Gepost op: 21 december 2016, 09:10:12 »
Scheelde inderdaad een metertje. Dacht dat het verschil hoofdzakelijk in de achterbak zat. Het eerste raam in die bak, tussen de geleding en de deuren, was eeen stuk korter.
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl

skiptram

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
    • skiptram
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0
« Reactie #11 Gepost op: 21 december 2016, 10:53:23 »
Ter verduidelijking heb ik de titel in mijn eerste bijdrage gewijzigd met toevoeging van de schaal H0.
Met groet van Paul Sassen en Peter Groen.
« Laatst bewerkt op: 21 december 2016, 14:11:55 door skiptram »
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op www.facebook.com/SKIPtram

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 838
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0
« Reactie #12 Gepost op: 21 december 2016, 11:34:44 »
Mooi, ik was ook begonnen met tekenen maar kan nu aan wat anders beginnen.
De ZGT was een mooi model om te leren 3D tekenen omdat het leuk recht is deels.
Maar dat is een Amsterdamse "trapkar" uit de 11G en 12 G serie ook.
Ik blijf het draadje met interesse volgen.

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 3938
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0
« Reactie #13 Gepost op: 21 december 2016, 11:37:49 »
Gvb blokkendoos in ook ideaal hoor. Heeft niet voor niets de bijnaam blokkendoos. 

Paul. Maken jullie dan 2 sets? De 700 serie
En de kortere 800 serie?

Groeten Martijn

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

skiptram

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
    • skiptram
Re: Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0
« Reactie #14 Gepost op: 21 december 2016, 14:10:51 »
@Martijn.
Ja dat is het plan.
Groet van Paul
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op www.facebook.com/SKIPtram