Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:57:48
lampjes in huizen willekeurig schakelen door RobVille
Vandaag om 19:54:00
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 19:48:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 19:27:33
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:59:34
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 18:45:06
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door johanw
Vandaag om 18:42:46
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
Vandaag om 18:40:47
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 18:32:51
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:13:14
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:04:52
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21

Auteur Topic: Nieuwe naam voor OntraXs 2017  (gelezen 14505 keer)

modelbouwer_V

• Offline Offline
  • voorheen Orkhavnbanen
    • modelbouwwerk.nl
Re: Nieuwe naam voor OntraXs 2017
« Reactie #30 Gepost op: 15 December 2016, 15:10:44 »
Uiteraard! Ik kom ieder jaar kijken!
• Volg de_modelspoorgoeroe  😎 op Instagram 📷. Ik zeg doen!

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #31 Gepost op: 15 December 2016, 15:15:23 »
 (y) (y)

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #32 Gepost op: 15 December 2016, 18:22:01 »
Ik dacht eerst dat het een 1 april grap was. Ik dacht dat het al druk genoeg was. Vooral mijn wenkbrauwen moeten fronsen bij de naamsverandering. On en Traxs, die nu gesplitst lijken te zijn? Ben heel benieuwd wat daar de reden voor is. En Modeltreinexpo is één woord in het Nederlands, niet twee. Dan moet je het Model Train Expo On Traxs moeten laten heten. Maar dat zijn wel erg veel woorden, past niet groot op de poster. 'Traxpo' dan?  ;)

Ik had graag een verandering gezien in het aantrekken van de kleine, innovatieve ondernemers, even vanuit mijn wereldje gesproken. Deze zouden een aanvulling zouden zijn voor het evenement met bijzondere producten, daar niet heen krijgt. Wes met zijn trams bijvoorbeeld zou ik daar wel graag willen zien. Mitchell met zijn 3D prints. Maar voor dat soort mensen, mijzelf uiteraard ook inbegrepen, zijn de standprijzen absurd hoog. Ik heb dit overigens ook al aan de organisatie gemeld, toen ze mij vroegen. Ik maak bijvoorbeeld wel de oversteek naar NL in februari om op Rail 2017 te staan. Daar wordt dit wel heel goed begrepen en in het verleden zo ook een regeling met Eurospoor getroffen. Jammer, want ik zou best wel eens op Ontraxs willen staan. Niet dat ik verwacht er iets of veel te verkopen, maar meer om te laten zien wat iemand in zijn/haar eigen keuken kan maken. Voor de verkoop kun je beter op de beurs in Houten staan.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Gerard van de Weijer

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 15 December 2016, 18:23:19 »
Ik heb het allemaal even van een gepaste afstand gevolgd.
Iedereen heeft in zekere zin gelijk. Het oer-concept van ONTRAXS wordt in meer of mindere mate losgelaten.
Anderzijds is er een scheiding van machten, verenigingsbanen in hoofdgebouw (net als vroeger) en de kwaliteitsbanen in de museumhal.
Ik ben het met Chris eens er zijn zeker weten verenigingen die perfecte banen bouwen alleen niet de moeite nemen extra aandacht te geven aan achtergrond, verlichting en presentatie. Het zij zo, maar neemt niet weg dat er hier en daar mooie juweeltjes tussen zitten die ook door het ONTRAXS-publiek niet gemist hoeven te worden.

IJsselsteyn

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 15 December 2016, 19:11:22 »
Vervalt nu ook de eis dat de banen een primeur voor Nederland moeten zijn?
Of zijn er zoveel, voor kinderen geschikte verenigingsbanen, die nog nooit in ons land te zien zijn geweest?

Of worden de 'echte' modelbanen, die dus meedoen voor de awards, helemaal los gezien van de verenigingsbanen?
En gelden daarvoor andere eisen?
In dat geval zou het dus een expositie worden met twee karakters: een wat Eurospoor-achtige opzet in het oude stationsgebouw
en de oude vertrouwde opzet met 'eredivisie-modelbanen' in het nieuwe gebouw.

Van mij hoeven die verenigingsbanen niet zo nodig (daar struikel je immers op Eurospoor en Rail al over), maar als dit echt meer
mensen trekt en daarmee het evenement financieel aantrekkelijk houdt voor het museum, dan vind ik het best.
Loop ik gewoon snel door de ontvangsthal en over het perron naar de eredivisie.

Steyn

becasse

• Offline Offline
  • http://becasse-weathering.blogspot.nl/
« Reactie #35 Gepost op: 15 December 2016, 20:31:23 »

eigenlijk zou ik als je voor meer gezinnen/kinderen wil gaan, meer voor activiteiten kiezen.
Bijv. Onder begeleiding met een airbrush aan de slag ( hé, kijk, moeder krijgt een bodypaint!), rangeer-puzzel opdrachtjes met LGB, huisjes bouwen, railsimulatie-spelplein- kunnen ze toch nog achter een schermpje kruipen.

maar ja, toch stom, die kinderen...meestal. Heb je weinig aan. Ik heb er ook twee, vinden modelspoor maar ruk. Dat hele - toekomst van het modelspoor verhaal- daar geloof ik niet in. Ik denk dat je grotendeels gewoon zo gezegend geboren wordt- ik bedoel, met deze bijzondere hobby ;)

Ik vind het een goed idee dat het hoofdgebouw erbij betrokken moet worden, ook om de mensenmassa's een beetje meer te verspreiden. Heb het ook vreemd gevonden dat dat er nooit bij betrokken wàs. alsof ik een week te vroeg was gekomen...

Hoe dan ook; ik vond het altijd de moeite waard- en hoop dat dit zo blijven kan.

Succes!

Michiel

Maar zou juist de benadrukken van de echte crème-de la crème van de Europa niet veel meer opleveren? Met Fremo samenwerken? Boring soms ,maar vaak wel top!
Waar gaan we heen voor spoor 1?
http://becasse-weathering.blogspot.nl/

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Online Online
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #36 Gepost op: 15 December 2016, 20:38:31 »
Citaat
Met Fremo samenwerken? Boring soms ,maar vaak wel top!

Idd

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #37 Gepost op: 15 December 2016, 20:46:53 »
Voor Fremo is er al Rail.
Maar Ontraxs gaat als ik het goed begrijp dus ook wat meer op Rail lijken, nog zonder de 2de hands handel dan.

Stephan.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #38 Gepost op: 15 December 2016, 20:47:28 »
Sven

Zowel jij als Wesley zijn van harte welkom hoor.  Wil je een inschrijfformulier? Kan je zo krijgen.

Chris

bernhard67

• Offline Offline
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
« Reactie #39 Gepost op: 15 December 2016, 22:17:36 »
Hoi Jongens,

Ik ben het met de woorden van Michiel helemaal eens. Voor kinderen kan je beter activiteiten organiseren dan ze te laten rijden met een treintje. Ik denk dat juist de hobby het daar niet van moet hebben aangezien er toch al zo imago daar rond om  heen hangt. Dit haalt wat mijn inziens de modelspoor hobby aardig omlaag.

Laten we Ontraxs als je blieft zo houden zo als het is. Wel vind ik het goed idee om in het hoofd gebouw ook paar mooie club banen neer te zetten. Of juist iets van Fremo spoor nul of spoor 1

misschien voor de editie 2018

gr bernard

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Online Online
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #40 Gepost op: 15 December 2016, 22:32:29 »
Citaat
Voor kinderen kan je beter activiteiten organiseren dan ze te laten rijden met een treintje.

Daar ben ik het dus niet mee eens, kinderen vinden niets leuker dan zelf treintjes rond te laten crossen. Spreek hier aardig uit ervaring want ik geef mijn rijregelaar regelmatig uit handen aan wat kleiner grut ( en ook anderen) omdat ik  daar eigenlijk geen hol aan vind. Nou en leuk dat ze dat vinden !!

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #41 Gepost op: 15 December 2016, 22:43:54 »
Inderdaad martin. Dat vinden kinderen heel erg leuk.... Speelbaantjes zijn niet voor niets populair. Er wordt graag mee gespeeld. Op alle beurzen waar iets van speel mogelijkheden aanwezig is.  En ook de "oudere" kinderen op de beurs ;) ;D

Een aantal activiteiten werd al gedaan bij OnTraXS! Het huisje bouwen, rangeerdiploma halen, speel mogelijkheden met speelbaantjes. Ook bij sommige beursbanen mocht door kinderen gereden worden. Goed de activiteiten waren niet altijd even goed te vinden voor de kinderen. Het mag ook niet te lang duren want dan gaan ze ook weer verder. Daarnaast zijn natuurlijk ook de "werelden" en het buitenterrein beschikbaar tijdens de beurs.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

MAK1205

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 15 December 2016, 22:44:51 »
Maar voor dat soort mensen, mijzelf uiteraard ook inbegrepen, zijn de standprijzen absurd hoog.

Sja je moet natuurlijk wel willen investeren om te kunnen verkopen want af gaan zitten wachten in een hoekje werkt niet (in het begin).

Met twee beurzen per jaar (die duurder zijn dan deze beurs in standhuur en andere kosten) draai ik m'n jaaromzet en kan het werk dan zelfs nog niet full-time aan  :P :P.

Als je goed bent komen de klanten vanzelf (Michiel (Becasse) en ik zijn daar het voorbeeld van) en zijn dit soort beurzen zijn er voor mij om te netwerken en dat doe ik dan liever op Ontraxs als bezoeker  ;).

« Laatst bewerkt op: 15 December 2016, 23:09:34 door MAK1206 »

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #43 Gepost op: 15 December 2016, 23:31:46 »
Citaat
Loop ik gewoon snel door de ontvangsthal en over het perron naar de eredivisie.

Championsleague. Het lijkt me dat de verenigingsbanen de eredivisie wordt. ;)

Oh, ik ben helemaal voor meer speelmogelijkheden voor kinderen. Knopjes etc. Ik voorzie een trend dat de kijkers zelf steeds meer de baan mogen bedienen. Al is het maar door op een knop te drukken om een trein in beweging te zetten. Ik ben daar in ieder geval al wel mee bezig. Ik dacht alleen dat Ontraxs een "hoger" doel had, maar ik vind het best hoor als dit beter voor ze werkt.

MAK1206, ik weet niet wat jij verkoopt, maar ik kan niet een halfjaarvoorraad aan handgebouwde modellen meenemen. Ik vind ook niet dat jij kan oordelen hoe ik mijn zaakjes verkeerd doe, want daar weet je niks van af. De suggestie ik niet zou willen investeren vind ik zelf kwetsend. Ik kan simpelweg niet genoeg materiaal inkopen en voorraad maken om op een beurs te verkopen, dat moet gewoon verspreid door het jaar gaan. Het is een ander verhaal als je kant-en-klaarproducten van een groothandel inslaat. Gezien je commentaar over je kraamhuur klinkt het meer als dozenschuiven dan kleinseriefabrikatie.  8)

Chris, we hebben het er, buiten dit draadje, via de email nog wel over.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #44 Gepost op: 15 December 2016, 23:55:35 »
Fremo zou ik dan nu ook wel graag willen zien op Ontraxs... sorry, Modeltrein Expo On traXS. (Nee, die titel, dat gaat echt niet lekker werken... Zit ook op de tweede blik echt niet goed in elkaar. Het is geen geheel, alsof het uit elkaar is getrokken.)