Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Martijn193
Vandaag
om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
741230
Vandaag
om 20:04:49
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
RobVille
Vandaag
om 19:54:00
NS 1700 transfers
door
Rick
Vandaag
om 19:51:29
Overstap naar HTM
door
GerardvV
Vandaag
om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
spoorfreak
Vandaag
om 19:48:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Falcon10
Vandaag
om 19:27:33
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025
door
MOVisser
Vandaag
om 18:59:34
Sfeer op je modelbaan
door
Frank 123
Vandaag
om 18:45:06
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
Rob Hagg
Vandaag
om 18:40:47
Raadplaatje
door
Eric B
Vandaag
om 18:32:51
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:18:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:13:14
Br 38 Piko Superen.
door
Silvolde
Vandaag
om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
marco
Vandaag
om 17:15:33
Da's Daz 2
door
BartvD
Vandaag
om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 17:00:00
Dat overkomt mij niet.
door
Benelux795
Vandaag
om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
tothebeach
Vandaag
om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald"
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:10:16
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 13:24:11
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
thevandijks
Vandaag
om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 11:46:21
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht) (gelezen 1673 keer)
dh3201
Offline
Berichten: 2514
Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
«
Gepost op:
03 December 2016, 18:30:17 »
De bekendste getrokken treinen tussen Groningen en Utrecht zijn de zogenaamde Ambtenarentreinen 's ochtend van Groningen naar Den Haag en 's middags weer terug.
Maar in de jaren '90 hebben hier ook IC-90 treinen van Groningen naar Maastricht, Horst-Sevenum en Venlo gereden. Meestal waren dat Hondekoppen, maar ik heb ook een getrokken trein gespot.
Ik begin met de ambtenaren treinen tussen Groningen en Den Haag. De genoemde rijtuigvolgorden zijn zoals deze tussen Groningen en Utrecht reden. Door kopmaken in Utrecht was de samenstelling tussen Utrecht en Den Haag precies andersom. In Utrecht werd tijdens het kopmaken van loc gewisseld. Hooguit werd met dezelfde loc omgelopen als er in Utrecht geen loc beschikbaar was. Tussen Den Haag en Utrecht heb ik ook wel eens een 1200 voor deze trein gezien, tussen Groningen en Utrecht heb ik alleen 1600'en gezien.
23-07-1993 Groningen - Utrecht (na kopmaken door naar Den Haag):
1635
50 84 10-77 612-6 ICR A
50 84 10-77 613-4 ICR A
50 84 82-70 941-9 ICR BKD
50 84 20-77 708-0 ICR B
50 84 20-77 725-4 ICR B
50 84 20-70 807-7 ICR B
50 84 10-70 654-5 ICR A
50 84 10-70 686-7 ICR A
50 84 82-70 956-7 ICR BKD
50 84 20-70 837-4 ICR B
50 84 20-70 831-7 ICR B
23-08-11993 Utrecht - Groningen (uit Den Haag met kopmaken in Utrecht):
1644
50 84 10-70 663-6 ICR A
50 84 82-70 916-1 ICR BKD
50 84 20-77 732-0 ICR B
50 84 20-70 861-4 ICR B
50 84 10-70 653-7 ICR A
50 84 20-70 836-6 ICR B
50 84 20-70 842-4 ICR B
50 84 20-70 802-8 ICR B
50 84 82-70 931-0 ICR BKD
50 84 10-70 662-8 ICR A
50 84 10-70 666-9 ICR A
29-06-1994 Utrecht - Groningen (uit Den Haag met kopmaken in Utrecht):
1613
50 84 20-70 872-1 ICR B
50 84 20-70 572-7 ICR B
50 84 82-70 931-0 ICR BKD
50 84 10-70 672-7 ICR A
50 84 10-70 656-0 ICR A
50 84 20-70 871-3 ICR B
50 84 10-70 564-6 ICR A
50 84 20-70 866-3 ICR B
50 84 20-70 855-6 ICR B
50 84 82-70 955-9 ICR BKD
50 84 10-70 567-9 ICR A
17-02-1995 Groningen - Utrecht (na kopmaken door naar Den Haag):
1619
50 84 10-70 645-3 ICR A
50 84 10-70 566-1 ICR A
50 84 20-70 868-9 ICR B
50 84 82-70 916-1 ICR BKD
50 84 20-70 814-3 ICR B
50 84 10-70 565-3 ICR A
50 84 20-70 571-9 ICR B
50 84 82-70 931-0 ICR BKD
50 84 10-70 651-1 ICR A
50 84 20-70 872-1 ICR B
01-03-1995 Utrecht - Groningen (uit Den Haag met kopmaken in Utrecht):
1603
50 84 20-70 863-0 ICR B
50 84 10-70 683-4 ICR A
50 84 82-70 938-5 ICR BKD
50 84 20-70 852-3 ICR B
50 84 10-70 673-5 ICR A
50 84 20-70 844-0 ICR B
50 84 20-70 874-7 ICR B
50 84 10-70 664-4 ICR A
50 84 82-70 593-8 ICR BKD
50 84 20-70 811-9 ICR B
50 84 10-70 641-2 ICR A
02-05-1995 Groningen - Utrecht (na kopmaken door naar Den Haag):
1657
50 84 10-70 642-0 ICR A
50 84 82-70 905-4 ICR BKD
50 84 20-70 803-6 ICR B
50 84 20-70 813-5 ICR B
50 84 20-70 861-4 ICR B
50 84 20-70 817-6 ICR B
50 84 10-70 683-4 ICR A
50 84 20-70 856-4 ICR B
50 84 82-70 938-5 ICR BKD
50 84 10-70 678-4 ICR A
50 84 20-70 862-2 ICR B
20-06-1995 Utrecht - Groningen (uit Den Haag met kopmaken in Utrecht):
1610
50 84 10-70 687-5 ICR A
50 84 10-70 674-3 ICR A
50 84 10-70 567-9 ICR A
50 84 10-77 635-7 ICR A
50 84 82-70 944-3 ICR BKD
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 767-6 ICR B
50 84 20-70 815-0 ICR B
50 84 20-70 826-7 ICR B
50 84 10-70 683-4 ICR A
50 84 20-70 574-3 ICR B
50 84 82-70 904-7 ICR BKD
18-08-1995 Groningen - Utrecht (na kopmaken door naar Den Haag):
1642
50 84 82-70 928-6 ICR BKD
50 84 20-77 744-5 ICR B
50 84 10-77 614-2 ICR A
50 84 10-70 682-6 ICR A
50 84 20-70 856-4 ICR B
50 84 20-77 743-7 ICR B
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 704-9 ICR B
50 84 82-70 902-1 ICR BKD
50 84 10-77 624-1 ICR A
50 84 10-77 625-8 ICR A
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
dh3201
Offline
Berichten: 2514
Re: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
«
Reactie #1 Gepost op:
03 December 2016, 18:31:07 »
En een getrokken IC-90 trein:
07-07-1995 Groningen - Maastricht (trein 3557):
1618
50 84 82-70 934-4 ICR BKD
50 84 21-37 506-6 Plan W
50 84 21-37 523-1 Plan W
50 84 20-70 812-7 ICR B
50 84 82-70 911-2 ICR BKD
50 84 10-70 564-6 ICR A
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
mDDM
Offline
Berichten: 1046
Re: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
«
Reactie #2 Gepost op:
03 December 2016, 23:16:25 »
De ambtenarentrein 500/501 werd gereden met getrokken materieel, omdat zo eenvoudig de benodigde grotere verhouding 1e/2e klas gerealiseerd kon worden.
«
Laatst bewerkt op: 04 December 2016, 20:51:04 door mDDM
»
Gelogd
dh3201
Offline
Berichten: 2514
Re: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
«
Reactie #3 Gepost op:
03 December 2016, 23:30:07 »
Klopt.
Vanaf 1996 kwam hier echter ICM voor in de plaats, waarvoor de 4231 werd voorzien van extra eerste klas en 4444 werd genummerd.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
mDDM
Offline
Berichten: 1046
Re: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
«
Reactie #4 Gepost op:
04 December 2016, 20:51:56 »
Maar die moest dus wel zorgvuldig in zijn eigen omloop gehouden worden.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)