Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:53:47
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door Arjan6511
Vandaag om 15:49:44
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door Magic
Vandaag om 15:45:38
Pools diorama H0 door spoorijzer
Vandaag om 15:40:34
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Ronald Halma
Vandaag om 15:23:38
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 15:14:21
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Arjan6511
Vandaag om 15:13:34
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Bert55
Vandaag om 15:04:46
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:58:59
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 14:45:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door bask185
Vandaag om 14:27:08
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Cor--24
Vandaag om 14:13:26
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door C_Jabaaij
Vandaag om 13:31:51
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 13:29:14
Locatie van foto gezocht door Arjan6511
Vandaag om 13:18:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 13:11:00
MB-module: Hielan Ware door Hendrik Jan
Vandaag om 12:47:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn HITV
Vandaag om 12:40:37
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 12:11:20
ÖBB Smalspoor minibaantje in H0e door RhB-Mikey
Vandaag om 11:05:17
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Teun
Vandaag om 11:00:26
Treinreizen met m'n vader door Arjan6511
Vandaag om 10:58:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 10:54:54
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:31:47
ABLOAD gaat stoppen door Bor de Wolf
Vandaag om 10:25:16
NS 8400 van Werps door FritsT
Vandaag om 09:58:13
US figuren in 1:48 tijdsperiode 1930-1950 door Ronald Halma
Vandaag om 09:43:35
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Simplex
Vandaag om 09:06:30
Decals Star TE-5933 door spoorijzer
Vandaag om 08:08:42
Een kantoorbaan in schaal N door spoorijzer
Vandaag om 08:01:56
  

Auteur Topic: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)  (gelezen 1549 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2452
Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
« Gepost op: 03 december 2016, 18:30:17 »
De bekendste getrokken treinen tussen Groningen en Utrecht zijn de zogenaamde Ambtenarentreinen 's ochtend van Groningen naar Den Haag en 's middags weer terug.
Maar in de jaren '90 hebben hier ook IC-90 treinen van Groningen naar Maastricht, Horst-Sevenum en Venlo gereden. Meestal waren dat Hondekoppen, maar ik heb ook een getrokken trein gespot.

Ik begin met de ambtenaren treinen tussen Groningen en Den Haag. De genoemde rijtuigvolgorden zijn zoals deze tussen Groningen en Utrecht reden. Door kopmaken in Utrecht was de samenstelling tussen Utrecht en Den Haag precies andersom. In Utrecht werd tijdens het kopmaken van loc gewisseld. Hooguit werd met dezelfde loc omgelopen als er in Utrecht geen loc beschikbaar was. Tussen Den Haag en Utrecht heb ik ook wel eens een 1200 voor deze trein gezien, tussen Groningen en Utrecht heb ik alleen 1600'en gezien.

23-07-1993 Groningen - Utrecht (na kopmaken door naar Den Haag):
1635
50 84 10-77 612-6 ICR A
50 84 10-77 613-4 ICR A
50 84 82-70 941-9 ICR BKD
50 84 20-77 708-0 ICR B
50 84 20-77 725-4 ICR B
50 84 20-70 807-7 ICR B
50 84 10-70 654-5 ICR A
50 84 10-70 686-7 ICR A
50 84 82-70 956-7 ICR BKD
50 84 20-70 837-4 ICR B
50 84 20-70 831-7 ICR B

23-08-11993 Utrecht - Groningen (uit Den Haag met kopmaken in Utrecht):
1644
50 84 10-70 663-6 ICR A
50 84 82-70 916-1 ICR BKD
50 84 20-77 732-0 ICR B
50 84 20-70 861-4 ICR B
50 84 10-70 653-7 ICR A
50 84 20-70 836-6 ICR B
50 84 20-70 842-4 ICR B
50 84 20-70 802-8 ICR B
50 84 82-70 931-0 ICR BKD
50 84 10-70 662-8 ICR A
50 84 10-70 666-9 ICR A

29-06-1994 Utrecht - Groningen (uit Den Haag met kopmaken in Utrecht):
1613
50 84 20-70 872-1 ICR B
50 84 20-70 572-7 ICR B
50 84 82-70 931-0 ICR BKD
50 84 10-70 672-7 ICR A
50 84 10-70 656-0 ICR A
50 84 20-70 871-3 ICR B
50 84 10-70 564-6 ICR A
50 84 20-70 866-3 ICR B
50 84 20-70 855-6 ICR B
50 84 82-70 955-9 ICR BKD
50 84 10-70 567-9 ICR A

17-02-1995 Groningen - Utrecht (na kopmaken door naar Den Haag):
1619
50 84 10-70 645-3 ICR A
50 84 10-70 566-1 ICR A
50 84 20-70 868-9 ICR B
50 84 82-70 916-1 ICR BKD
50 84 20-70 814-3 ICR B
50 84 10-70 565-3 ICR A
50 84 20-70 571-9 ICR B
50 84 82-70 931-0 ICR BKD
50 84 10-70 651-1 ICR A
50 84 20-70 872-1 ICR B

01-03-1995 Utrecht - Groningen (uit Den Haag met kopmaken in Utrecht):
1603
50 84 20-70 863-0 ICR B
50 84 10-70 683-4 ICR A
50 84 82-70 938-5 ICR BKD
50 84 20-70 852-3 ICR B
50 84 10-70 673-5 ICR A
50 84 20-70 844-0 ICR B
50 84 20-70 874-7 ICR B
50 84 10-70 664-4 ICR A
50 84 82-70 593-8 ICR BKD
50 84 20-70 811-9 ICR B
50 84 10-70 641-2 ICR A

02-05-1995 Groningen - Utrecht (na kopmaken door naar Den Haag):
1657
50 84 10-70 642-0 ICR A
50 84 82-70 905-4 ICR BKD
50 84 20-70 803-6 ICR B
50 84 20-70 813-5 ICR B
50 84 20-70 861-4 ICR B
50 84 20-70 817-6 ICR B
50 84 10-70 683-4 ICR A
50 84 20-70 856-4 ICR B
50 84 82-70 938-5 ICR BKD
50 84 10-70 678-4 ICR A
50 84 20-70 862-2 ICR B

20-06-1995 Utrecht - Groningen (uit Den Haag met kopmaken in Utrecht):
1610
50 84 10-70 687-5 ICR A
50 84 10-70 674-3 ICR A
50 84 10-70 567-9 ICR A
50 84 10-77 635-7 ICR A
50 84 82-70 944-3 ICR BKD
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 767-6 ICR B
50 84 20-70 815-0 ICR B
50 84 20-70 826-7 ICR B
50 84 10-70 683-4 ICR A
50 84 20-70 574-3 ICR B
50 84 82-70 904-7 ICR BKD

18-08-1995 Groningen - Utrecht (na kopmaken door naar Den Haag):
1642
50 84 82-70 928-6 ICR BKD
50 84 20-77 744-5 ICR B
50 84 10-77 614-2 ICR A
50 84 10-70 682-6 ICR A
50 84 20-70 856-4 ICR B
50 84 20-77 743-7 ICR B
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 704-9 ICR B
50 84 82-70 902-1 ICR BKD
50 84 10-77 624-1 ICR A
50 84 10-77 625-8 ICR A

Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2452
Re: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
« Reactie #1 Gepost op: 03 december 2016, 18:31:07 »
En een getrokken IC-90 trein:

07-07-1995 Groningen - Maastricht (trein 3557):
1618
50 84 82-70 934-4 ICR BKD
50 84 21-37 506-6 Plan W
50 84 21-37 523-1 Plan W
50 84 20-70 812-7 ICR B
50 84 82-70 911-2 ICR BKD
50 84 10-70 564-6 ICR A
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
Re: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2016, 23:16:25 »
De ambtenarentrein 500/501 werd gereden met getrokken materieel, omdat zo eenvoudig de benodigde grotere verhouding 1e/2e klas gerealiseerd kon worden.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2016, 20:51:04 door mDDM »

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2452
Re: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
« Reactie #3 Gepost op: 03 december 2016, 23:30:07 »
Klopt.
Vanaf 1996 kwam hier echter ICM voor in de plaats, waarvoor de 4231 werd voorzien van extra eerste klas en 4444 werd genummerd.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
Re: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
« Reactie #4 Gepost op: 04 december 2016, 20:51:56 »
Maar die moest dus wel zorgvuldig in zijn eigen omloop gehouden worden.