Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 15:53:47
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:49:44
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid
door
Magic
Vandaag
om 15:45:38
Pools diorama H0
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:40:34
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:23:38
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:14:21
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:13:34
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Bert55
Vandaag
om 15:04:46
DR4024
door
Michaël dB
Vandaag
om 14:58:59
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
bord4kop
Vandaag
om 14:45:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
bask185
Vandaag
om 14:27:08
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Cor--24
Vandaag
om 14:13:26
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik
door
C_Jabaaij
Vandaag
om 13:31:51
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 13:29:14
Locatie van foto gezocht
door
Arjan6511
Vandaag
om 13:18:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
741230
Vandaag
om 13:11:00
MB-module: Hielan Ware
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 12:47:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Martijn HITV
Vandaag
om 12:40:37
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 12:11:20
ÖBB Smalspoor minibaantje in H0e
door
RhB-Mikey
Vandaag
om 11:05:17
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Teun
Vandaag
om 11:00:26
Treinreizen met m'n vader
door
Arjan6511
Vandaag
om 10:58:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Teun
Vandaag
om 10:54:54
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 10:31:47
ABLOAD gaat stoppen
door
Bor de Wolf
Vandaag
om 10:25:16
NS 8400 van Werps
door
FritsT
Vandaag
om 09:58:13
US figuren in 1:48 tijdsperiode 1930-1950
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:43:35
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)
door
Simplex
Vandaag
om 09:06:30
Decals Star TE-5933
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:08:42
Een kantoorbaan in schaal N
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:01:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht) (gelezen 1549 keer)
dh3201
Offline
Berichten: 2452
Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
«
Gepost op:
03 december 2016, 18:30:17 »
De bekendste getrokken treinen tussen Groningen en Utrecht zijn de zogenaamde Ambtenarentreinen 's ochtend van Groningen naar Den Haag en 's middags weer terug.
Maar in de jaren '90 hebben hier ook IC-90 treinen van Groningen naar Maastricht, Horst-Sevenum en Venlo gereden. Meestal waren dat Hondekoppen, maar ik heb ook een getrokken trein gespot.
Ik begin met de ambtenaren treinen tussen Groningen en Den Haag. De genoemde rijtuigvolgorden zijn zoals deze tussen Groningen en Utrecht reden. Door kopmaken in Utrecht was de samenstelling tussen Utrecht en Den Haag precies andersom. In Utrecht werd tijdens het kopmaken van loc gewisseld. Hooguit werd met dezelfde loc omgelopen als er in Utrecht geen loc beschikbaar was. Tussen Den Haag en Utrecht heb ik ook wel eens een 1200 voor deze trein gezien, tussen Groningen en Utrecht heb ik alleen 1600'en gezien.
23-07-1993 Groningen - Utrecht (na kopmaken door naar Den Haag):
1635
50 84 10-77 612-6 ICR A
50 84 10-77 613-4 ICR A
50 84 82-70 941-9 ICR BKD
50 84 20-77 708-0 ICR B
50 84 20-77 725-4 ICR B
50 84 20-70 807-7 ICR B
50 84 10-70 654-5 ICR A
50 84 10-70 686-7 ICR A
50 84 82-70 956-7 ICR BKD
50 84 20-70 837-4 ICR B
50 84 20-70 831-7 ICR B
23-08-11993 Utrecht - Groningen (uit Den Haag met kopmaken in Utrecht):
1644
50 84 10-70 663-6 ICR A
50 84 82-70 916-1 ICR BKD
50 84 20-77 732-0 ICR B
50 84 20-70 861-4 ICR B
50 84 10-70 653-7 ICR A
50 84 20-70 836-6 ICR B
50 84 20-70 842-4 ICR B
50 84 20-70 802-8 ICR B
50 84 82-70 931-0 ICR BKD
50 84 10-70 662-8 ICR A
50 84 10-70 666-9 ICR A
29-06-1994 Utrecht - Groningen (uit Den Haag met kopmaken in Utrecht):
1613
50 84 20-70 872-1 ICR B
50 84 20-70 572-7 ICR B
50 84 82-70 931-0 ICR BKD
50 84 10-70 672-7 ICR A
50 84 10-70 656-0 ICR A
50 84 20-70 871-3 ICR B
50 84 10-70 564-6 ICR A
50 84 20-70 866-3 ICR B
50 84 20-70 855-6 ICR B
50 84 82-70 955-9 ICR BKD
50 84 10-70 567-9 ICR A
17-02-1995 Groningen - Utrecht (na kopmaken door naar Den Haag):
1619
50 84 10-70 645-3 ICR A
50 84 10-70 566-1 ICR A
50 84 20-70 868-9 ICR B
50 84 82-70 916-1 ICR BKD
50 84 20-70 814-3 ICR B
50 84 10-70 565-3 ICR A
50 84 20-70 571-9 ICR B
50 84 82-70 931-0 ICR BKD
50 84 10-70 651-1 ICR A
50 84 20-70 872-1 ICR B
01-03-1995 Utrecht - Groningen (uit Den Haag met kopmaken in Utrecht):
1603
50 84 20-70 863-0 ICR B
50 84 10-70 683-4 ICR A
50 84 82-70 938-5 ICR BKD
50 84 20-70 852-3 ICR B
50 84 10-70 673-5 ICR A
50 84 20-70 844-0 ICR B
50 84 20-70 874-7 ICR B
50 84 10-70 664-4 ICR A
50 84 82-70 593-8 ICR BKD
50 84 20-70 811-9 ICR B
50 84 10-70 641-2 ICR A
02-05-1995 Groningen - Utrecht (na kopmaken door naar Den Haag):
1657
50 84 10-70 642-0 ICR A
50 84 82-70 905-4 ICR BKD
50 84 20-70 803-6 ICR B
50 84 20-70 813-5 ICR B
50 84 20-70 861-4 ICR B
50 84 20-70 817-6 ICR B
50 84 10-70 683-4 ICR A
50 84 20-70 856-4 ICR B
50 84 82-70 938-5 ICR BKD
50 84 10-70 678-4 ICR A
50 84 20-70 862-2 ICR B
20-06-1995 Utrecht - Groningen (uit Den Haag met kopmaken in Utrecht):
1610
50 84 10-70 687-5 ICR A
50 84 10-70 674-3 ICR A
50 84 10-70 567-9 ICR A
50 84 10-77 635-7 ICR A
50 84 82-70 944-3 ICR BKD
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 767-6 ICR B
50 84 20-70 815-0 ICR B
50 84 20-70 826-7 ICR B
50 84 10-70 683-4 ICR A
50 84 20-70 574-3 ICR B
50 84 82-70 904-7 ICR BKD
18-08-1995 Groningen - Utrecht (na kopmaken door naar Den Haag):
1642
50 84 82-70 928-6 ICR BKD
50 84 20-77 744-5 ICR B
50 84 10-77 614-2 ICR A
50 84 10-70 682-6 ICR A
50 84 20-70 856-4 ICR B
50 84 20-77 743-7 ICR B
50 84 20-77 741-1 ICR B
50 84 20-77 704-9 ICR B
50 84 82-70 902-1 ICR BKD
50 84 10-77 624-1 ICR A
50 84 10-77 625-8 ICR A
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
dh3201
Offline
Berichten: 2452
Re: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
«
Reactie #1 Gepost op:
03 december 2016, 18:31:07 »
En een getrokken IC-90 trein:
07-07-1995 Groningen - Maastricht (trein 3557):
1618
50 84 82-70 934-4 ICR BKD
50 84 21-37 506-6 Plan W
50 84 21-37 523-1 Plan W
50 84 20-70 812-7 ICR B
50 84 82-70 911-2 ICR BKD
50 84 10-70 564-6 ICR A
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
mDDM
Offline
Berichten: 1021
Re: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
«
Reactie #2 Gepost op:
03 december 2016, 23:16:25 »
De ambtenarentrein 500/501 werd gereden met getrokken materieel, omdat zo eenvoudig de benodigde grotere verhouding 1e/2e klas gerealiseerd kon worden.
«
Laatst bewerkt op: 04 december 2016, 20:51:04 door mDDM
»
Gelogd
dh3201
Offline
Berichten: 2452
Re: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
«
Reactie #3 Gepost op:
03 december 2016, 23:30:07 »
Klopt.
Vanaf 1996 kwam hier echter ICM voor in de plaats, waarvoor de 4231 werd voorzien van extra eerste klas en 4444 werd genummerd.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
mDDM
Offline
Berichten: 1021
Re: Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)
«
Reactie #4 Gepost op:
04 december 2016, 20:51:56 »
Maar die moest dus wel zorgvuldig in zijn eigen omloop gehouden worden.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Treinsamenstellingen Groningen - Utrecht (Den Haag/Maastricht)