- De 60x60 cm afmetingen zorgen ervoor dat ik in de toekomst mijn modules eventueel compatibel kan maken met de BNSL modules
- Ik ben creatief ingesteld en heb teveel ideeën dus ik kon mij niet beperken tot 1 centraal thema :-P.
... Totale afmetingen bedragen 2400x1100 cm.
Dat is niet mis, hoe hou je dat toegankelijk en hoe ga je dat allemaal vol krijgen?
Ik snap niet hoe de creatieve ideeen van de topicstarter het beste tot z'n recht kunnen komen op n bnls modulebak. Door de strakke normen daarvan wordt juist de creativiteit beperkt, niet gestimuleerd. Nou is dat niet voor iedereen het geval, maar juist de wilde ideeën hier komen beter tot z'n recht in een meer vrije opzet.
Komende zaterdag is er een Bouwdag van de BNLS-baan. Je bent van harte welkom, al was het maar voor een praatje en inspiratie. Als je geïnteresseerd bent, stuur mij of Edsko Hekman even een pb'tje.
Oh.... kijk eens naar de bak van Hendrik Jan. Hoezo beperking van de creativiteit?: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,66871.0.html
...knip...Komende zaterdag is er een Bouwdag van de BNLS-baan. Je bent van harte welkom, al was het maar voor een praatje en inspiratie. Als je geïnteresseerd bent, stuur mij of Edsko Hekman even een pb'tje.groetenHendrik Jan
Een creatieve geest. Als die eenmaal uit de fles is, dan is een ruimte van 24 bij 11 meter snel gevuld !Alle gekheid op een stokje; ik ben het eens met de voorzichtige waarschuwingen. Een Shinkansen in het thema van module 1 is bijvoorbeeld al langer dan die hele module. Het lijkt mij dat dit niet bijdraagt aan het slagen van je opzet.Peter
Ik snap niet hoe de creatieve ideeen van de topicstarter het beste tot z'n recht kunnen komen op n bnls modulebak. Door de strakke normen daarvan wordt juist de creativiteit beperkt, niet gestimuleerd. Nou is dat niet voor iedereen het geval, maar juist de wilde ideeën hier komen beter tot z'n recht in een meer vrije opzet. Dirkjan
Een JR700 op zo'n klein moduuletje. Dat is zelfs geen pesiflage meer....IK zou me echt beperken tot iets wat wel haalbaar en maakbaar is.bv Een lang en small traject langs de wand, met hogesnelheidstreinen, of een (kleine) module met een lokaalspoortje erop.
Er zijn zat creatieve ideeen die wel daaro passen. De laten we zeggen "eclectische" ideeen in dit draadje worden wellicht te beperkt door de gehanteerde normen. Een meer vrije vorm van de baan zou de vrijheid meer behouden. Dus meer losse segmenten dan vaste modules.
Zoals ik eerder uiteen heb gezet:je kunt beter klein beginnen. De eerste schets is een ovaal. De rechte delen van deze ovaal passen prima op 2 (BNLS-)modules. Zo'n project is behapbaar en heeft een redelijke kans ook daadwerkelijk af te komen.En het laat zich eenvoudig uitbreiden door er meer modules tussen te plaatsen. Die modules hoeven niet allemaal rechthoekig te zijn trouwens.Met een slimme planning is het ook mogelijk tzt een schaduwstation onder de baan te hangen.De voornaamste beperking is je eigen creativiteit.En daaraan is in dit verhaal geen gebrek Mijn aanbod staat nog steeds, ik hoor het wel, mag ook via pb.groetenHendrik Jan
Bedankt voor de complimenten. Ik zit nog steeds te twijfelen. Eenderzijds of ik het niet te groot aanpak ,anderzijds over de BNLS modules. Het concept van zo'n module spreekt me erg aan, maar ik vind de kosten/moeite momenteel te hoog (ik ben starter en analoog bezig, voor een BNLS module moet ik een hele module laten maken (ik ben zelf niet handig genoeg daarvoor) en digitale zaken aanleggen + een sterke beperking wat betreft spoorverloop + Zo'n module sjouw ik niet zomaar van mijn zolder af of mijn auto in. Ik zou graag meedoen aan de modules maar de beperkingen en de kosten zijn voor mij een zwaarwegende factor.
Ik heb de plannen reeds wat bijgesteld (zie mijn 2e post in dit topic).De afmetingen van de BNLS modulebak zijn niet mijn grootste bezwaar, ik kan wel wat leuks bedenken wat daarbinnen past. Echter het zijn vooral de kosten en praktische redenen die voor mij meespelen.
Nogmaals dank voor de uitnodiging, helaas is is Utrecht komende zaterdag voor mij wat uit de route / ver reizen.
[...]/beperkingen in layout/
- ik snap dat regelgeving omtrend te modules (alle standaarden moeten regels hebben anders zijn het geen standaarden) maar ze zijn op dit moment voor mij persoonlijk te hoogdrempelig.