De 2 bruggen die je noemt en het word "micro" gaan nu niet bepaald samen.Ben benieuwd hoe je dat gaat uitwerken.En wat wil je gaan 3D printen van die bruggen? Lijkt me juist meer iets om even snel uit triplex of zo te maken...?
Ga een beetje met mijn naamgenoot mee. Je probeert grote bouwwerken en weidse landschapen op een microbaan te bouwen en dat is bepaald een uitdaging. De krappe bogen die je daarbij op de layout legt in combinatie met de lange treinstellen gaan dit effect juist tegenwerken. Ik zou om te beginnen je plannen eens op schaal uittekenen, met de sporen op de juiste maat en boogstraal. En teken er dan ook eens een treinstel bij, om te kijken hoe het smoelt.Dit soort kleine baantjes vragen juist om korte treinen (of trams ) met kleinschalige bebouwing. Als je toch voor tunnels en grootschalige infra gaat kun je beter afstappen van het idee van een ovaal en gaan voor langgerekt en smal en daar dan met treinen heen en weer sjoelen. De tunnel kun je dan gebruiken als schaduwstation waar de trein in verdwijnt en weer uitkomt.Succes,Marc
En zoals in je andere draadje; 120 bij 60 is echt geen micro meer, hier praat je over een flinke module Je idee is goed, zonder twijfel, maar de uitwerking is een uitdaging. Je bocht rechts is wel heel uitdagend, op de maat die je geeft zit je daar op een radius waar zelfs een tram niet meer door wil.Het advies van mijn voorganger is er een waar ik mij bij aansluit
Vind het wel leuk dat je zo lekker groots durft te dromen !
Die IC3 krijg je nooit door je boog heen gedrukt. Zou eerst eens beginnen met één bakvan 120x60. Daarin kun je al gaan afbuigen naar achter. Ot je kunt gaan kiezen voor TT.Is beter te doen dan N, maar heeft meer mogelijkheden dan H0.
Pieter,ik nodig je bij deze uit om te komen kijken naar de BNLS forum bakken op 26 november as, omgeving Utrecht. Dan kun je een idee krijgen van het formaat van de module, de mogelijkheden en kun je ideeën uitwissselen met deelnemers van de baan. Gezien je ambitie denk ik dat je te groot denkt, ondanks dat de modules toch van een flink formaat zijn.Er is niks mis met groot denken en ik vindt je idee ook zonder meer erg leuk. Ik vrees echter ook dat je je verkijkt op de grootte van je bouwwerken, de treinen die je maakt (top overigens! ) en de schaal waarin je het allemaal wilt bouwen tov de modules.Laat maar weten of je wilt komen, dan handelen we een en ander verder af via PB.Gr.Edsko
...het mallardviaduct ga ik in zijn geheel printen (is maar een klein viaduct),