Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door BieJie
Vandaag om 16:38:02
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:27:07
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:57:37
Seuthe gaat stoppen door ex-DR V100
Vandaag om 15:46:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 15:18:38
schok bij vertrek door Sven
Vandaag om 15:12:01
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:03:06
Arduino loconet-interfaces door NTeering
Vandaag om 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 14:07:51
Lima door W.Broere
Vandaag om 13:58:51
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 13:52:47
Spuitmondjes door Bahn-AG
Vandaag om 13:51:34
Aachenau West door Ronald69
Vandaag om 13:31:26
Yamorc booster door Montanbahn
Vandaag om 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
Vandaag om 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 12:49:58
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 11:54:04
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 09:52:25
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 07:05:49
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door 5166
24 July 2025, 23:34:30
Br 38 Piko Superen. door wob
24 July 2025, 21:31:24
Station Roodeschool door Torikoos
24 July 2025, 21:26:02
Keerlusmodule klappert nog...... door Ronald Halma
24 July 2025, 21:11:24
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
24 July 2025, 20:53:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 July 2025, 19:26:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
24 July 2025, 19:20:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
24 July 2025, 18:43:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
24 July 2025, 18:37:20
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
24 July 2025, 18:13:55

Auteur Topic: Keulen 2016  (gelezen 14062 keer)

Deetrein

• Offline Offline
Re: Keulen 2016
« Reactie #30 Gepost op: 20 November 2016, 01:25:18 »

mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Meppelspoor

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 20 November 2016, 03:00:17 »
ik had vernomen dat Roco met een compleet nieuwe kap van de 1600/1700 zou komen, is hier al iets over bekend, of moeten we hiervoor wachten tot februari?
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

W. Thomas

• Offline Offline
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
« Reactie #32 Gepost op: 20 November 2016, 10:01:48 »
Die vectron ziet er al vergevorderd uit.
Een bls of captrain variant zie ik wel zitten.

Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

RdJ

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 20 November 2016, 12:39:31 »
Ik ben gisteren ook in Keulen geweest, hierbij wat foto's die ik van de banen heb gemaakt.
Vier jaar geleden ben ik ook geweest, maar de kwaliteit van de banen nu was beter dan toen.

Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Jan-Peter

• Offline Offline
  • Bnlx treinendokter.
« Reactie #34 Gepost op: 20 November 2016, 16:59:07 »
Hallo,

Gisteravond terug gekomen van het bezoek op Donderdag aan de IMA 2016 in Keulen. Een 'kleine' bloemlezing over wat er te zien is to 17:00 vandaag.

De banen:

Een aantal diorama's van een wedstrijd vergelijkbaar met het A4-tje, maar met thema.

De handel, de kleine aanbieders.

En natuurlijk de nieuw aangekondigde modellen van grote (en kleine aanbieders).

Zoals ook eerder gezegd, genoeg te zien om een dag zoet te zijn. Ook grappig om zo af en toe kleine verkopers te kunnen helpen even een bezoek aan het kleinste kamertje te brengen en even op de stand te passen. Ik kan met steenkolen duits best mijn weg vinden, maar verkopen is toch lastiger ...

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Rondje_HO

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 20 November 2016, 17:20:37 »
Iedereen bedankt voor de mooie foto's  (y)

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #36 Gepost op: 20 November 2016, 19:09:37 »
Leuke plaatjes, vooral dat Duitse smalspoor vind ik prachtig.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

bernhard67

• Offline Offline
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
« Reactie #37 Gepost op: 20 November 2016, 19:58:21 »
Hoi modelspoor liefhebbers,

ik heb gisteren een bezoek gebracht aan de Messe in Köln na mijn persoonlijke mening was het dit jaar qua bezoekers veel drukker dan twee jaar geleden. De modelspoorbanen die er te zien waren vond ik van een veel hogere kwaliteit dan twee jaar geleden. Qua spoor nul waren diverse nieuwe locs en wagons te zien bij lenz en MBW.

Bij lenz de T3  en natuurlijk de BR 50 plus nieuwe Handregelaar die aangekondigd werd / nieuwe rechte wissel. Bij MBW de BR 65 wat is dat een mooie machine om te zien. Plus de nieuwe Silverling die straks echt een aanwinst is voor spoor nul.

Verder vond ik de diversiteit erg groot bij verschillende kranen die er stonden. Er waren diverse kranen met elektronica zo als kleine stekkers maar ook diverse gereedschap kranen,

Zelf heb ik geen spijt gehad dat ik dit jaar naar Köln ben geweest en ga zeer zeker over twee jaar weer. Persoonlijk vind ik deze beurs zeer de moeite waard om daar naar toe te gaan. En eventueel de trein beurs in Houten er voor over te slaan.

Met spoorse groeten,

bernard

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #38 Gepost op: 20 November 2016, 21:08:29 »
Persoonlijk vind ik deze beurs zeer de moeite waard om daar naar toe te gaan. En eventueel de trein beurs in Houten er voor over te slaan.

En die zijn beide absoluut niet met elkaar te vergelijken....

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 21 November 2016, 09:40:05 »
Hoi

Altijd maar weer dat wijsen met de vingers soms lijkt het hier wel een kleuter school, Ik weet ook wel dat Houten niet met Keulen te vergelijken is ben niet achterlijk of zo. Dan krijg je weer zo iets van peren met appels. Begin dat soort dingen beetje zat te worden. Af en toe  krijg ik het idee of er hier een soort van dictator zit alles wat je over de Nederlandse modelspoor beurzen zegt krijg ik het idee dat een aantal personen zich aangevallen voelt worden.

Dan zeg ik het anders zoek je speciaal gereedschap voor je hobby dan is Keulen of Dortmund een beurs waar je het beste naar toe kan gaan. Dat vind je op geen van de beurzen in Nederland.

Fabrikanten die op het laatste moment van het jaar nog nieuwe dingen laten zien vind je ook niet op Eurospoor  of Ontraxs  en Rail enz.

Persoonlijk vind ik dat de beurs in keulen weer langzaam de goede kant op gaat. of het ooit weer top beurs wordt wat het ooit was durf ik niet te zeggen. Dortmund is ook niet elk jaar geweldig soms vallen de modelspoor banen daar ook wel eens tegen. hangt van af of het qua modelspoor banen bij zit waar je interesse gewoon groter voor is. 

Bovendien zijn we erg verwend door Ontraxs wat qua baantjes op aardig hoog niveau zit, Hoewel ik dit jaar wel module baan bij vond staan die eigenlijk niet op Ontraxs niveau was. Had net zo goed op Rail of Eurospoor kunnen staan. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening vind dat je als bezoeker best kritische naar de modelbanen mag kijken.  Als je beurs als Ontraxs bezoekt dan verwacht je gewoon hoog niveau modelbaan. Niet alleen de gebouwen moeten het doen op een baan maar ook Landschap en de wegen die niet opgeplakt zijn of glimmend karton voor gebruikt is.

Met spoorse groeten,

bernard
« Laatst bewerkt op: 21 November 2016, 09:46:30 door bernhard67 »

Edde

• N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #40 Gepost op: 21 November 2016, 11:36:14 »
Het ging hier toch over Keulen??

gr Ed.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #41 Gepost op: 22 November 2016, 09:50:30 »

Altijd maar weer dat wijsen met de vingers soms lijkt het hier wel een kleuter school, Ik weet ook wel dat Houten niet met Keulen te vergelijken is ben niet achterlijk of zo. Dan krijg je weer zo iets van peren met appels. Begin dat soort dingen beetje zat te worden. Af en toe  krijg ik het idee of er hier een soort van dictator zit alles wat je over de Nederlandse modelspoor beurzen zegt krijg ik het idee dat een aantal personen zich aangevallen voelt worden.

Ik weet niet wie of wat je daarmee bedoeld, als het mijn opmerking is; dat is een gewone reactie op jou opmerking.

Verder begrijp ik niet waarom je over OntraXS begint. Misschien omdat ik daar bij betrokken ben maar verder zie ik de connectie niet. Ter aanvulling; wat jij daarvan vind zal mij eerlijk gezegd een biet zijn. Iedereen het naar zijn zin maken gaat toch niet lukken.

Het ging hier toch over Keulen??

gr Ed.

Precies :)

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 22 November 2016, 10:34:15 »
Hoi,

Dat ik over ontraxs wat zeg is alleen om aan te geven dat door diverse banen van hoog niveau daar door  juist kritisch kijkt naar banen die deel nemen op andere beurzen. Waaronder Keulen en dan kunnen deze banen nog wel eens tegen vallen ook al zijn sommige best wel mooi om te zien.

Op Keulen stond een leuke Oe baan nu moet ik eerlijk zeggen dat ik persoonlijk de eerste vijf module bakken erg mooi aangekleed vond. Gras zag erg mooi uit daar was veel aandacht aan besteedt. Wat ik jammer vond is dat na de eerste vijf module bakken ineens het gras donker groen van kleur was en dat er ook ineens erg veel huisjes op stonden waardoor het rommelig werdt.  In mijn ogen deed dat dus afbreuk aan deze module baan.

Wel is deze module baan niet op Ontraxs niveau maar de eerste vijf module bakken zagen er mooi uit.

tot zo ver dit berichtje

gr bernard

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 22 November 2016, 10:39:32 »
Hoi modelspoor liefhebbers,

Hierbij nog een foto van nieuwe spoor nul lok namelijk de BR 65 van MBW wat is die lok een plaatje geworden alles zit er op en aan.

Als alles goed gaat wordt de BR 65 rond 15 december uitgeleverd. Als de lok vooruit rijdt dan branden de twee onderste lampen aan de achterkant rood. Rijdt de lok achteruit dan branden de twee onderste lampen aan de voorkant rood. Dit heb ik nog niet eerder gezien bij een spoor nul lok. Verder heeft de BR 65 nog verlichting  op zij boven de wielen en rook uit de schoorsteen.

Na het zien van de BR 65 geeft mij wel het vertrouwen dat de volgende lok de BR 38 ook heel erg mooi gaat worden. Model van de BR 38 is voor het eerst te zien op de messe  in Nurnberg en zal rond mei / juni worden uitgeleverd. MBW is tenminste van plan om twee stoomlocs per jaar uit te brengen.

Tot zo ver dit bericht

Met spoorse groeten,

bernard
« Laatst bewerkt op: 22 November 2016, 10:51:32 door bernhard67 »

bernhard67

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 22 November 2016, 10:49:27 »
Hoi Modelspoor liefhebbers,

Hierbij nog een foto van de BR 50 van Lenz, De BR 50 daar beginnen ze met uitleveren vlak voor de kerst mee. Ik vermoed dat voor de gene die de BR 50 in Nederland besteld hebben deze pas ergens in januari /februari geleverd gaat krijgen.

De BR 50 ziet erg mooi uit cabine tender komt eerste helft van 2017 krijgt de zelfde voorkant dus zal daar geen verschil in zitten jammer genoeg. Wel vermoed ik dat op den duur bij lenz ook nog wel BR 50 met drie doms en dichte voorkant misschien met grote oren geleverd gaat worden. Tja en anders zullen er misschien nog wel spoor nul lui zijn die misschien de lok nog wel aanpassingen zullen gaan doen.

beide foto's zo wel van de BR 65 als van de BR 50 is met mobiel genomen en niet helemaal scherp

tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernard
« Laatst bewerkt op: 22 November 2016, 10:53:36 door bernhard67 »